Η προεκλογική εκστρατεία για τις πρόωρες βουλευτικές εκλογές της 4ης Δεκεμβρίου ξεκίνησε σήμερα επίσημα στη Σλοβενία με την κατάσταση της οικονομίας να βρίσκεται στο επίκεντρο, τόσο λόγω των αναταραχών στην ευρωζώνη, όσο και εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η χώρα.

Στα εκλογικά τους προγράμματα τα πολιτικά κόμματα εστιάζουν στη μείωση του χρέους, στην ανάγκη διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, ειδικά όσον αφορά το συνταξιοδοτικό σύστημα και προτείνουν ολιγομελές κυβερνητικό σχήμα και μέτρα για τη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος. Μέχρι στιγμής συμμετοχή στις εκλογές έχουν δηλώσει συμμετοχή 24 πολιτικά κόμματα και ανεξάρτητοι υποψήφιοι, μεταξύ των οποίων και δύο νέα κόμματα που ενδέχεται να αλλάξουν τους συσχετισμούς πολιτικών δυνάμεων στη Βουλή.

Ο πρώην υπουργός Δημόσιας Διοίκησης, Γκρέγκορ Βίραντ ίδρυσε τη Λίστα Πολιτών και ο δήμαρχος της Λιουμπλιάνας, Ζόραν Γιάνκοβιτς το κόμμα «Θετική Σλοβενία» και οι δημοσκοπήσεις των τελευταίων εβδομάδων δείχνουν ότι από τις εκλογές θα προκύψει μία εντελώς διαφορετική εικόνα στη Βουλή.

Το κεντροδεξιό Σλοβενικό Δημοκρατικό Κόμμα (SDS) εμφανίζεται σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις το πρώτο κόμμα, με τη Λίστα Πολιτών να είναι πολύ κοντά. Από την άλλη, το κόμμα «Θετική Σλοβενία» «ροκανίζει» τα ποσοστά στήριξης απ ΄ όλα τα κεντροαριστερά κόμματα, πολλά από τα οποία εμφανίζονται να συγκεντρώνουν μετά βίας το απαιτούμενο 4%, για την είσοδο στη Βουλή.

Στην προεκλογική εκστρατεία ισχύουν αυστηροί κανονισμοί όσον αφορά τη διαφήμιση, τις εμφανίσεις στα ΜΜΕ και τις δημόσιες συγκεντρώσεις, καθώς και στα ποσά που πρέπει να διατεθούν από τα πολιτικά κόμματα.

Με τα κόμματα να αγωνίζονται για τη συγκέντρωση πόρων για την προεκλογική εκστρατεία που ήρθε ένα χρόνο νωρίτερα απ΄ ότι αναμενόταν και μόλις ένα χρόνο μετά τις δημοτικές εκλογές, οι υποψήφιοι απευθύνονται στους ψηφοφόρους μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης Twitter και Facebook.

Ωστόσο ορισμένοι ειδικοί στα ΜΜΕ προειδοποιούν τους πολιτικούς ότι υπερεκτιμούν τη σημασία των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης.

Ο Ούρος Πίντεριτς από τη Σχολή Επιστημών Πληροφορικής του Πανεπιστημίου του Νόβο Μέστο και ο Άντραζ Πέτροβτσιτς από τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Λιουμπλιάνας υποστηρίζουν ότι η άμεση επαφή με τους ψηφοφόρους και η τηλεοπτική αντιπαράθεση παραμένουν τα σημαντικότερα εργαλεία της προεκλογικής εκστρατείας.