Που τελειώνει η τέχνη και ξεκινά η αισχρότητα-και πότε είναι αποδεκτό από το νόμο να διατάσσεται από την πολιτεία η καταστροφή φωτογραφιών και έργων; Αυτά τα ερωτήματα κλήθηκε να απαντήσει μια δικαστής στη Βρετανία, κατά την εκδίκαση της υπόθεσης του καλλιτέχνη Graham Ovenden ο οποίος το 2013 είχε φυλακιστεί για δυο χρόνια για το αδίκημα της σεξουαλικής κακοποίησης σε ανήλικο.

Πριν την καταδίκη του, ο 72χρονος είχε προκαλούσε επί δεκαετίες με τα αμφιλεγόμενα έργα του-έργα και φωτογραφίες- όπου απεικονίζονται γυμνά και ημίγυμνα ανήλικα κορίτσια. Η δικαστής Elizabeth Roscoe του δικαστηρίου Hammersmith Magistrates, διέταξε την καταστροφή των έργων του, χαρακτηρίζοντάς τα ως άσεμνα.

«Δυστυχώς, θα προκαλέσω την οργή του κόσμου της τέχνης, αλλά κατά την άποψή μου τα έργα είναι άσεμνα», είπε η δικαστής Roscoe.

Έξω από το δικαστήριο, ο Ovenden περιέγραψε την επ ‘ακροατηρίου συζήτηση, έπειτα από παρέμβαση της Μητροπολιτικής Αστυνομίας που έκανε χρήση του νόμου περί της Προστασίας των παιδιών, ως «φάρσα».

«Είμαι διάσημος καλλιτέχνης. Είμαι εξίσου διάσημος φωτογράφος και αυτοί καταστρέφουν το υλικό μου που εκτίθεται στο κοινό για πάνω από 40 χρόνια», είπε τονίζοντας ότι είναι «εντελώς αθώος» για τις κατηγορίες περί κακοποίησης παιδιών.

dfsfgsfsfsdg2
Ο Graham Ovenden

dfsfgsfsfsdg3