Φαίνεται πως η νέα μεγάλη τάση στην αρωματοποιία δεν έχει να κάνει με το να τραβάς την προσοχή όταν περνάς, αλλά με το ακριβώς αντίθετο, δηλαδή να αφήνεις μια ανεπαίσθητη, φυσική αύρα που μοιάζει με τη δική σου μυρωδιά, μόνο λίγο πιο «βελτιωμένη».

Αφορμή για τη συζήτηση αυτή στάθηκε, όπως συχνά συμβαίνει, η Oprah Winfrey. Η παρουσιάστρια δημοσίευσε πριν λίγες μέρες τη λίστα με τα αγαπημένα της αντικείμενα της χρονιάς, μια ετήσια παράδοση που καθορίζει, με μαθηματική ακρίβεια, τι θα εξαντληθεί από τα ράφια μέσα στις γιορτές. Ανάμεσα σε ρόμπες, τσάντες και cozy μπότες, ξεχώρισε ένα απρόσμενο προϊόν, ένα άρωμα που “δεν μυρίζει σαν άρωμα”.

Η Oprah Winfrey που παραδέχεται ότι δεν φορά σχεδόν ποτέ αρώματα, έγραψε για το No Fragrance Fragrance: «Είναι ελαφρύ, καθαρό και με κάποιο τρόπο γίνεται δικό σου». Δημιουργός του είναι το brand No Makeup Makeup, γνωστό για τη φιλοσοφία του “less is more” στον χώρο της ομορφιάς. Όπως λάνσαρε το μακιγιάζ που μοιάζει σαν να μη φοράς μακιγιάζ, τώρα επιχειρεί να κάνει το ίδιο και με τα αρώματα. Η ιδέα είναι απλή αλλά έξυπνη, δηλαδή να δημιουργηθεί ένα άρωμα τόσο διακριτικό, που μοιάζει με τη φυσική μυρωδιά του δέρματός σου, μόνο πιο “καθαρή”, πιο “στρογγυλεμένη”.

Στις μέρες μας, ο μινιμαλισμός έχει εισχωρήσει παντού, από το skincare μέχρι τη διακόσμηση. Θέλουμε καθαρές φόρμουλες, απλές ρουτίνες, φυσική λάμψη και ισορροπία. Το ίδιο ισχύει και για τα αρώματα. Πολλές γυναίκες αποφεύγουν τα παραδοσιακά perfumes γιατί τους φαίνονται πολύ έντονα, συνθετικά ή “ξένα”. Άλλες έχουν ευαισθησίες σε αλκοόλ και συνθετικά μόρια, ή απλώς προτιμούν τη μυρωδιά της καθαριότητας, του δέρματος και των φυσικών υλικών. Έτσι, τα brands στρέφονται σε πιο απαλά, “skin-like” αρώματα, που θυμίζουν καθαρό σώμα μετά το ντους ή ρούχα που στέγνωσαν στον ήλιο.

Το No Fragrance Fragrance δεν είναι απλώς άοσμο αλλά έχει νότες μολόχας, γιασεμιού, ρίζας ίριδας, μόσχου, σανδαλόξυλου και καρύδας, που δημιουργούν μια αίσθηση φυσικής απαλότητας, σαν το δέρμα σου, αλλά σε καλύτερη εκδοχή. Η καινοτομία του είναι τεχνολογική: Προσαρμόζεται στη χημική σύσταση και θερμοκρασία του δέρματός μας, ώστε να μυρίζει διαφορετικά σε κάθε άτομο. Σέβεται τη μικροχλωρίδα του δέρματος, προσφέροντας πιο φυσική αίσθηση και ελάχιστο ερεθισμό. Με απλά λόγια, δεν «κάθεται» πάνω στο δέρμα σας, αλλά γίνεται ένα μαζί του. Όπως το no makeup makeup look, που δεν καλύπτει, αλλά αναδεικνύει.

Η φιλοσοφία πίσω από αυτό το άρωμα είναι ότι η αφαίρεση είναι η νέα πολυτέλεια. Δεν χρειάζεται να αφήνετε “ίχνος” πίσω σας για να μυρίζετε ωραία, αρκεί να μυρίζετε όπως ο εαυτός σας-αλλά καλύτερα. Όπως λέει η συνδημιουργός Kim Wileman, «θέλαμε να φτιάξουμε ένα άρωμα που δεν σε ανταγωνίζεται, αλλά σε συμπληρώνει». Ενώ η συνεταίρος της, Victoria Jackson, συμπληρώνει: «Δεν είναι άρωμα για να εντυπωσιάζεις τον χώρο, αλλά για να σε βοηθά να επανέρχεσαι στο κέντρο σου».

Πίσω από αυτή την ιδέα, βέβαια, κρύβεται και μια ολόκληρη τάση: η “wellness perfumery”, δηλαδή τα αρώματα που δεν είναι μόνο αισθητικά, αλλά λειτουργούν σαν μορφή αυτοφροντίδας και ψυχικής ισορροπίας. Πολλοί ειδικοί πιστεύουν πως τα επόμενα χρόνια θα δούμε μια νέα κατηγορία προϊόντων ανάμεσα στο fragrance mist και το eau de toilette, κάτι πιο ανάλαφρο, πιο προσωπικό, που θα ονομάζεται fragrance essence. Το No Fragrance Fragrance ίσως είναι ο προάγγελος αυτής της νέας εποχής. Μιας εποχής όπου τα αρώματα δεν θα έχουν στόχο να μαρκάρουν την παρουσία μας, αλλά να αγκαλιάζουν τη φυσική μας ταυτότητα.

Μπορεί να μην αντικαταστήσει ποτέ το παραδοσιακό άρωμα που μας κάνει να νιώθουμε glamorous, αλλά αντικατοπτρίζει το πνεύμα της εποχής: απλότητα, αυθεντικότητα, ισορροπία. Στο τέλος της ημέρας, ένα τέτοιο άρωμα δεν υπόσχεται να σας μεταμορφώσει, αλλά υπόσχεται να σας επαναφέρει στον εαυτό σας. Και ίσως αυτό να είναι το πιο πολυτελές πράγμα που μπορούμε να φορέσουμε.