Η Miley Cyrus μόλις έγραψε ιστορία στη μόδα, καθώς γίνεται το πρώτο πρόσωπο που εκπροσωπεί επίσημα τον γαλλικό οίκο Maison Margiela. Για πρώτη φορά στα σχεδόν 40 χρόνια πορείας του, το brand συνδέει το όνομά του με μια celebrity, δείχνοντας ότι ακόμα και ο πιο «ανώνυμος» οίκος μπορεί να αγκαλιάσει το παρόν.

Ο Maison Margiela ιδρύθηκε το 1988 από τον Martin Margiela, έναν σχεδιαστή που έγραψε ιστορία όχι μόνο για τα ρούχα του, αλλά και για τον τρόπο που αντιμετώπιζε τη μόδα. Ο ίδιος δεν έδινε συνεντεύξεις, δεν φωτογραφιζόταν ποτέ και επέλεγε να αφήνει το έργο του να μιλάει μόνο του. Στα shows του, τα μοντέλα είχαν συχνά καλυμμένα τα πρόσωπά τους, ενισχύοντας την ιδέα ότι η μόδα δεν έχει να κάνει με διασημότητες, αλλά με δημιουργία. Ακόμα και όταν εκείνος αποχώρησε το 2009, ο οίκος κράτησε αυτήν τη φιλοσοφία: οι συλλογές παρουσιάζονταν χωρίς να ξέρει κανείς ποιοι σχεδιαστές κρύβονταν πίσω τους.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του Margiela είναι η τεχνική bianchetto, όπου αντικείμενα και ρούχα βάφονται με λευκή μπογιά, δημιουργώντας την αίσθηση ενός «ζωντανού έργου τέχνης». Ακόμα πιο iconic είναι τα Tabi boots, εμπνευσμένα από τα παραδοσιακά ιαπωνικά παπούτσια, τα οποία έχουν γίνει σύμβολο της avant-garde μόδας.

Η Miley Cyrus ως «Margiela girl»

Η επιλογή της Miley για την καμπάνια AW25 σηματοδοτεί μια νέα εποχή. Η τραγουδίστρια ποζάρει στον φακό του Paolo Roversi σε ατμοσφαιρικά, καλλιτεχνικά πορτρέτα, με το σώμα της βαμμένο λευκό – μια σαφής αναφορά στο bianchetto. Οι φωτογραφίες μοιάζουν περισσότερο με πίνακες παρά με διαφημιστικό υλικό, αποδεικνύοντας πως το Maison Margiela παραμένει πιστό στη φιλοσοφία του, ακόμα κι αν για πρώτη φορά έχει ένα διεθνές pop icon στο κέντρο της εικόνας. Η ίδια η Miley Cirus σχολίασε: «Ήταν σημαντικό για μένα να σταθώ γυμνή μπροστά στον φακό, φορώντας μόνο body paint και τα Tabi μποτάκια. Ένιωσα σαν να γίνομαι ένα με το πνεύμα του Margiela».

Η συνεργασία αυτή δεν ήρθε από το πουθενά. Η Miley Cyrus έχει ήδη «φλερτάρει» με τον κόσμο του Margiela: Το 2023 εμφανίστηκε με look του οίκου στο single Used To Be Young. Στα Grammy 2024 τράβηξε όλα τα βλέμματα με custom δημιουργία Margiela ενώ στο Vanity Fair Oscar Party 2025, η παρουσία της με εντυπωσιακό Margiela gown έκανε πολλά media να μιλήσουν για την «απόλυτη ένωση» της τραγουδίστριας με το brand.

Πέρα από τη μουσική της καριέρα –με επιτυχίες όπως το Flowers που την καθιέρωσε ξανά ως ένα από τα μεγαλύτερα pop ονόματα της γενιάς της– η Miley έχει εξελιχθεί σε fashion icon. Από το rock ‘n’ roll στυλ των πρώτων χρόνων, μέχρι τη σημερινή της πιο ώριμη, καλλιτεχνική εικόνα, η πορεία της μοιάζει να ταυτίζεται ιδανικά με το πνεύμα του Margiela: μια αίσθηση συνεχούς επανεφεύρεσης και τόλμης.