Οι Gen Zers ανοίγουν τα φτερά τους. Νοικιάζουν σπίτια, σχεδιάζουν τη διακόσμηση των πρώτων τους σπιτιών και αναπόφευκτα ορίζουν τις τάσεις της διακόσμησης. Φαίνεται πως έχουν τη δική τους έμπνευση: παστέλ τοίχοι, μεγάλοι καθρέφτες, LED φώτα και διακοσμητικά μανιτάρια είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά της αισθητικής τους.

Η Véronique Hyland, διευθύντρια περιοδικού μόδας που επινόησε τον όρο «millennial pink», λέει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν «επιταχύνει τον ρυθμό των αλλαγών στην εσωτερική διακόσμηση».

«Ο κύκλος ζωής των τάσεων είναι σίγουρα πολύ μικρότερος λόγω του TikTok», δήλωσε η Hyland. «Παλιότερα, για να καθοριστεί μια τάση έπρεπε να περάσουν μία ή δύο σεζόν. Τώρα, τα διάφορα “-core” (κατάληξη που αναφέρεται συνήθως σε ένα συγκεκριμένο στιλ ή αισθητική) έρχονται και φεύγουν. Όταν έχουμε δει κάτι παντού, μετά από λίγο αισθανόμαστε ότι έχει παιχτεί υπερβολικά».

Ακολουθούν τα κομμάτια που διαμορφώνουν την αισθητική της γενιάς Z.

Καθρέφτες Squiggle

Ο ιταλός αρχιτέκτονας Ettore Sottsass δημιούργησε τον κυματιστό καθρέφτη Ultrafragola το 1970, αλλά αυτό το κομμάτι απέκτησε μεγάλη απήχηση τη δεκαετία του 2020. Τον έχουμε δει στα σπίτια των celebrities, όπως η Bella Hadid, η Lena Dunham και ο Frank Ocean. Οι vintage εκδόσεις του καθρέφτη μπορεί να κοστίσουν έως και 25.000 δολάρια.

Για τον Reeves Connelly, δημιουργό περιεχομένου και μεταπτυχιακό φοιτητή αρχιτεκτονικής, ο οποίος πρόσφατα δημοσίευσε ένα δημοφιλές βίντεο στο TikTok συγκρίνοντας τις τάσεις διακόσμησης των Millenials με την αισθητική της γενιάς Z, δεν υπάρχει κανένα πιο «gen Z» έπιπλο από τον squiggle καθρέφτη. Απολαύστε τον όσο είναι ακόμα trendy στο TikTok.

Διακοσμητικά Μανιτάρια

Θυμάστε όταν ήταν στη μόδα τα κολιέ με μανιτάρια; Τώρα, ό,τι έχει σχήμα μανιταριού έχει ξανά την τιμητική του. Κεριά, χαλιά και ό,τι μπορείτε να φανταστείτε που μπορεί να βγει σε σχήμα μανιταριού, η Gen Z θέλει να το βάλει στο σπίτι της.

Μοτίβο σκακιέρας

Ένα άρθρο του Architectural Digest του 2021 υπστήριζε ότι «το μοτίβο σκακιέρας ήρθε για να μείνει», είτε σε κλινοσκεπάσματα, είτε σε πετσέτες μπάνιου ή και σε πλακάκια δαπέδου. Είναι χαλαρωτικό αλλά και λίγο παιδικό, γεγονός που του δίνει έναν τόνο νοσταλγίας. Το Harper’s Bazaar αποκάλεσε τη σκακιέρα «το νέο ροζ της χιλιετίας», μια άλλη τάση που τιμήθηκε από τη νέα γενιά.

Αλλά οι μέρες της μπορεί να είναι μετρημένες, με το TikTok να έχει ήδη βρει την σκακιέρα «πανταχού παρούσα». «Στην αρχή, μου άρεσε μια μικρή δόση σκακιέρας. Έδινε κίνηση και ενδιαφέρον στον χώρο. Τώρα φαίνεται υπερβολική και κακόγουστη», δήλωσε η Kate Fuller, δημιουργός περιεχομένου, γνωστή στο TikTok ως @interiordesignbestie. «Ξεκίνησε ως κάτι πρωτοποριακό και διασκεδαστικό, που θα έβλεπες ως τέχνη, αλλά τώρα όλοι κάνουν τα πάντα σκακιέρα».

Παστέλ χρώματα

Κάποιοι έχουν προβλέψει ότι το καναρινί ενώνει τη νέα γενιά. Ο Fuller σημειώνει ότι τα παστέλ χρώματα είναι πολύ δημοφιλή για τα σπίτια της γενιάς Z. «Τους ελκύει πολύ αυτή η ιδιόρρυθμη ανανέωση των παστέλ χρωμάτων», δήλωσε. «Είτε στα χρώματα τοίχων, είτε στα έπιπλα, αγαπούν τις παστέλ αποχρώσεις». Τα παστέλ έχουν κατακτήσει και τη μόδα. Οι πασαρέλες υψηλής ραπτικής τα τίμησαν δεόντως, με τους Valentino και Giorgio Armani να ντύνουν τις συλλογές τους με τις ανοιχτές αποχρώσεις.

Ταινίες LED

Οι ταινίες LED βρίσκονται σε (σχεδόν) όλα τα σπίτια. Τοποθετούνται στο περίγραμμα ενός επίπλου -ας πούμε πίσω από ένα κεφαλάρι ή μια βιβλιοθήκη- και έτσι το απαλό φως τους δίνει την αίσθηση βάθους στον χώρο. Κάποιοι τοποθετούν τις ταινίες LED στο περίγραμμα της τηλεόρασής τους, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τα χρώματα της σειράς ή της ταινίας που παρακολουθούν.

Πηγή: Guardian