187
loading

Μπορεί ο πρόσφατος αφορισμός των Μητσοτάκη, Κεραμέως και Χαρδαλιά από τον μητροπολίτη πρώην Καλαβρύτων Αμβρόσιο, σε πολλούς να προκάλεσε γέλια ή ακόμα και θυμηδία, αλλά κάποτε η συγκεκριμένη πρακτική της εκκλησίας προκαλούσε τρόμο και φόβο.

Κάποτε ο αφορισμός και οι κατάρες που τον συνόδευαν ήταν κάτι που κανείς δεν ήθελε να έρθει αντιμέτωπος. Κανείς δεν ήθελε να πάει κόντρα στις αποφάσεις της εκκλησίας.

Ήταν τέτοιος ο φόβος που προκαλούσε ο αφορισμός που υπήρχαν περιπτώσεις που οι πιστοί αναγκάστηκαν να γυρίσουν την πλάτη τους ακόμα και σε ανθρώπους που λάτρευαν ή που ήταν ένα στήριγμα για αυτούς σε καιρούς δύσκολους.

Ίσως η πιο χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση είναι αυτή του Κολοκοτρώνη. Ο θρυλικός Γέρος του Μοριά βρέθηκε αντιμέτωπος με τον αφορισμό του Πατριαρχείου και κυρίως με τον φόβο που αυτός προκάλεσε στους Έλληνες οι οποίοι σταμάτησαν να παράσχουν, και σε αυτόν αλλά και στους κλέφτες και αρματωλούς που ήταν μαζί του, οποιαδήποτε βοήθεια με αποτέλεσμα να ξεκληριστούν μέσα σε σύντομα χρονικό διάστημα.

Ο αφορισμός του Κολοκοτρώνη και των ανδρών του

Βρισκόμαστε στο 1806. Περίπου 15 χρόνια πριν το ξέσπασμα της Επανάστασης όλοι ήξεραν πως αυτό δεν θα αργήσει. Το ήξεραν και οι Τούρκοι οι οποίοι θέλησαν να ξεμπερδεύουν με τις «εστίες» που θα προκαλούσαν τον ξεσηκωμό και κυρίως με τους ανθρώπους που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν τους σκλαβωμένους Έλληνες.

Όχι άδικα όπως αποδείχθηκε μερικά χρόνια αργότερα, πρώτος τους στόχος ήταν ο Μοριάς και βέβαια ο Κολοκοτρώνης και οι άνδρες του.

Ο Σουλτάνος στέλνει διάταγμα εξολόθρευσης των κλεφτών και των αρματωλών του Μοριά. Αυτό δεν θα τρόμαζε κανέναν. Το διάταγμα αυτό, ωστόσο, συνοδεύεται από τον επίσημο αφορισμό από το Πατριαρχείο τόσο του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη όσο και των ανδρών του.

Τα πράγματα ξεκάθαρα. Πλέον κανένας δεν θα μπορούσε να προσφέρει φαγητό, νερό, στέγη η οποιαδήποτε άλλη βοήθεια στους ανθρώπους που μέχρι και εκείνη την ημέρα ήταν το αποκούμπι τους σε οποιαδήποτε αγριότητα των Τούρκων.

Οι πρόκριτοι του Μοριά και η εκκλησία συνεργάζονται με τους Οθωμανούς και το κυνηγητό του Κολοκοτρώνη και των ανδρών του είναι ανελέητο.

Ο Γέρος του Μοριά αντιλαμβανόμενος πως ο κλοιός στενεύει επικίνδυνα, τους λέει να καταφύγουν στη Ζάκυνθο μέχρι τα πράγματα να ηρεμήσουν και μετά επιστρέφουν για να πάρουν την εκδίκησή τους.

Οι περισσότεροι αρνήθηκαν και αποφάσισαν να πολεμήσουν εναντίον των Τούρκων αλλά και των ντόπιων συνεργατών τους. Όσο κι αν προσπάθησε να τους μεταπείσει ο Κολοκοτρώνης αυτό δεν κατέστη δυνατό. Παράλληλα, οι Τούρκοι προς παραδειγματισμό βασάνισαν και εκτέλεσαν μερικούς πολίτες που θεωρήθηκαν ύποπτοι πως παρέχουν βοήθεια στους κλέφτες του Κολοκοτρώνη.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη διάχυση του φόβου και του τρόμου. Τα χωριά του Μοριά μετατράπηκαν σε παγίδες και μέσα σε λίγο χρόνο και όλοι όσοι δεν ακολούθησαν τον Κολοκοτρώνη στη Ζάκυνθο βρήκαν τραγικό θάνατο.

Η οργή του Γέρου του Μοριά

Ο Γέρος του Μοριά έγραψε στα απομνημονεύματά του σχετικά με αυτή τη δύσκολη περίοδο: «Ἡ ἀναφορὰ τῶν Τούρκων συμφωνεῖ μὲ τὰς πληροφορίας τοῦ Καμπινέτου τῆς Γαλλίας, ὅτι νὰ χαλάσουν τοὺς Καπεταναίους, τοὺς λεγομένους κλέφτας, καὶ τοὺς Καπεταναίους τῶν καραβιῶν, διατὶ μία ἡμέρα ἠμποροῦν νὰ κάμουν ἐπανάστασιν. Τότε κάμνει ἕνα φερμάνι ὁ Σουλτάνος νὰ σκοτώσουν τοὺς κλέφτας. Ἀφοριστικὸ ἔρχεται τοῦ Πατριάρχου διὰ νὰ σηκωθεῖ ὅλος ὁ λαός, καὶ ἔτζι ἐκινήθηκεν ὅλη ἡ Πελοπόννησος, Τοῦρκοι καὶ Ρωμαῖοι, κατὰ τῶν Κολοκοτρωναίων. Τὸν Αὔγουστον ὑπῆγα εἰς Ζάκυνθον. Τὸν Σεπτέμβρη ἐβγῆκα ἔξω, καὶ Ἰανουάριον 1806 ἦλθε τὸ διάταγμα καὶ μᾶς ἐκυνήγησαν. Ὁ Πετιμεζᾶς, ὁ Γιαννιᾶς καὶ ὁ Ζαχαριᾶς ἦτον χαμένοι πρωτύτερα, καὶ εὑρέθηκα μὲ μόνον 150».

Ο Κολοκοτρώνης ήταν ήδη εξαιρετικά θυμωμένος με όλους και ιδιαίτερα με τους ανθρώπους της εκκλησίας, του πατριαρχείου αλλά και τους πρόκριτους του Μοριά. Τότε έγινε ένα τραγικό περιστατικό που μετέτρεψε τον θυμό του σε οργή. Κατά το ανελέητο κυνηγητό των ανδρών του Κολοκοτρώνη, ο αδερφός του προδόθηκε από έναν καλόγερο, έπεσε στα χέρια των Τούρκων και εκείνοι τον εκτέλεσαν.

«Ὁ Γιάννης δὲν εὗρε τὸν φίλον του, ἐπῆγε εἰς τοὺς Αἰμυαλούς, μοναστήρι, τοῦ ἔδωκε ἕνας καλόγερος φαγὶ καὶ ἔπειτα ἐπῆγε, ἔδωσε εἴδησιν εἰς τοὺς Τούρκους, ἐπῆγαν, τὸν πολιόρκησαν εἰς τὸν ληνὸν καὶ τὸν ἐσκότωσαν» έγραψε ο Γέρος του Μοριά στα απομνημονεύματά του.

Σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής ο Κολοκοτρώνης πήρε όρκο πως μόλις έβρισκε την ευκαιρία θα πυρπολούσε το συγκεκριμένο Μοναστήρι. Τελικά δεν έκανε πράξη την απειλή του.

Ακόμη κι ο σκληρός Κολοκοτρώνης, πάντως είναι δεδομένο πως επηρεάστηκε από τον αφορισμό του αμφιλεγόμενου πατριάρχη Γρηγορίου του Ε΄ στα 1806, τον οποίο, ωστόσο, ουδέποτε φοβήθηκε.

Ο θρύλος, μάλιστα, θέλει τον Κολοκοτρώνη όταν βρέθηκε κουρσάρος στη Χαλκιδική, να μαθαίνει πως στο Άγιο Όρος βρισκόταν -εξόριστος από τον Σουλτάνο- ο Γρηγόριος Ε΄ και να του στέλνει ένα απειλητικό μήνυμα στο οποίο υπήρχε και η εξής αποστροφή: «Εσύ μου 'γραψες την προδοσία στο χαρτί αλλά εγώ θα σου τη γράψω στο κούτελο». Λέγεται πως η απάντηση του πρώην αλλά και μελλοντικού Πατριάρχη ήταν πως ότι έγινε ήταν «κατά θείαν παραχώρησιν».

Ο επικηρυγμένος Κολοκοτρώνης και το τατουάζ του

Ο Σουλτάνος ήξερε πως το μεγάλο του πρόβλημα στον Μοριά έχει ονοματεπώνυμο: Θεόδωρος Κολοκοτρώνης. Ζήτησε, λοιπόν, το κεφάλι του. Κυριολεκτικά.

Ο μύθος του ατρόμητου οπλαρχηγού γιγαντώθηκε από τη στιγμή που ο Κολοκοτρώνης κατάφερε να διαφύγει από το σκληρό κυνηγητό και να καταλήξει στη Ζάκυνθο. Κάθε τόσο διάφορες ιστορίες για νέες επιτυχίες του Γέρου έκαναν την εμφάνισή τους και ο Σουλτάνος γινόταν ακόμα πιο έξαλλος και έστειλε φιρμάνι στις τουρκικές Αρχές στην Τρίπολη να τελειώνουν μαζί του.

Ζήτησε το κεφάλι του Κολοκοτρώνη, αλλά υπήρχε ένα πρόβλημα. Κανείς από τους διώκτες του δεν ήξερε πώς ήταν το πρόσωπό του. Έτσι διάφοροι επιτήδειοι σκότωναν ανυποψίαστους ανθρώπους και πήγαιναν στους Τούρκους τα κεφάλια τους λέγοντας πως είναι ο Κολοκοτρώνης.

Για να ανακοπεί η μάστιγα των απατεώνων, οι Τούρκοι βασάνισαν και εξόντωσαν προς παραδειγματισμό μερικούς από αυτούς και πέρασαν στο σχέδιο β!

Μπορεί οι Τούρκοι να μην ήξεραν πώς ήταν το πρόσωπο του Κολοκοτρώνη ήξεραν όμως πως ο Γέρος του Μοριά είχε κάνει κάνει στο χέρι του ένα τατουάζ (είχε χρησιμοποιήσει πυρίτιδα) την ημερομηνία της γέννησής του.

Τότε βέβαια, ξεκίνησε ένας νέος γύρος απατεωνιάς, με διάφορους να εμφανίζονται στην τουρκική διοίκηση της Τρίπολης και να κρατάνε… κομμένα χέρια τα οποία υποτίθεται πως άνηκαν στον Κολοκοτρώνη.

Μετά από μερικές αποτυχημένες προσπάθειες οι Τούρκοι αντιλήφθηκαν πως το να πιάσουν τον αφορισμένο και κυνηγημένο Κολοκοτρώνη δεν θα ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση. Και οι φόβοι τους αποδείχθηκαν σωστοί δεδομένου πως λίγα χρόνια αργότερα ο Γέρος του Μοριά επέστρεψε στον τόπο του φέρνοντας μαζί του τη σπίθα της Επανάστασης.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

187
σχόλια
  1. avatar ΓΚ

    Συμπέρασμα: Η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας δεν είχε καμία σχέση με τον ναό του Σέραπι, άλλωστε η βιβλιοθήκη είχε
    καταστραφεί η μάλλον είχαν καταστραφεί ολοκληρωτικά όλοι οι τόμοι της το 270 μ.Χ. κατά την εκστρατεία του
    Αυρηλιανού. Ο Θεόφιλος και οι χριστιανοί στα γεγονότα του 391 μ.Χ. δεν είχαν καμία σχέση με την ήδη κατεστραμμένη
    βιβλιοθήκη, αλλά με πολιορκία τον ναό του Σέραπι, όπου ήταν οχυρωμένοι «ειδωλολάτρες» οι οποίοι είχαν σκοτώσει
    κάποιους χριστιανούς.
    Για την βιβλιοθήκη της Αλ

    1. avatar Εκατογχειρ

      Ποιος το λέει αυτό, εσύ, κάποιος ιστορικός η ιερέας;

  2. avatar ΓΚ

    Τα γεγονότα επί Θεοφίλου όμως, όπως είναι
    γνωστό, συνδέονται μόνο με τον Ναό του Σέραπι και όχι με την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας ή με την βοηθητική
    βιβλιοθήκη δίπλα στο Σεραπείο για την οποία δεν υπάρχουν μαρτυρίες για την καταστροφή της. Εξάλλου, ο ναός του
    Σέραπι βρισκόταν νοτιοδυτικά της κύριας βιβλιοθήκης και σε αρκετά μεγάλη απόσταση». Εκείνη λοιπόν, την περίοδο το
    390-1 μ.Χ. υπήρχαν συγκρούσεις μεταξύ «ειδωλολατρών» και χριστιανών στην Αλεξάνδρεια(με απώλειες για τους
    χριστιανούς αλλά αυτό ουδείς το λέει) και οι πρώτοι είχαν οχυρωθεί στο ναό του Σέραπι.Η ιστορικός Dzielska Maria
    [«Υπατία, η Αλεξανδρινή, εκδ. Ενάλιος, Αθήνα 1997, σελ. 150-155»] γράφει: «Μια ομάδα Αλεξανδρινών ειδωλολατρών,
    των οποίων ο αριθμός ήταν ακόμα σημαντικός, οχυρώθηκε μέσα στον ναό και άρχισε να επιτίθεται στους πολιορκητές
    χριστιανούς. Αυτό έδωσε στον Θεόφιλο την ευκαιρία να στραφεί στις πολιτικές και στρατιωτικές αρχές για βοήθεια. Το
    ζήτημα τερματίστηκε με ένα διάταγμα του αυτοκράτορα που ανάγκασε τους ειδωλολάτρες να εγκαταλείψουν τον ναό,
    ανακήρυξε μάρτυρες τους σκοτωμένους χριστιανούς και παρέδωσε το Σεραπείο στην εκκλησία […] Ξέρουμε […] δυο
    Αλεξανδρινούς γραμματικούς που πήραν μέρος στην άμυνα του Σεραπείου […] Ο Αμμώνιος […] και ο Ελλάδιος […]

    1. avatar Εκατογχειρ

      Σου έγραψα αναλυτικά ποιοι το λένε όπως αναλυτικά μπορώ να σου κάνω λίστα με τις αντιφάσεις κ τα ανοσιουργήματα που προβάλει η πίστη σου... Ζήτησε κ θα μάθεις...

  3. avatar ΓΚ

    Το 272 μ.Χ. ο Αυρηλιανός κυρίευσε την Αλεξάνδρεια με αποτέλεσμα πολλές καταστροφές.
    «Λίγα χρόνια αργότερα ήρθε η σειρά της Αλεξάνδρειας. τότε έρχεται πραγματικά το τέλος της μεγάλης βιβλιοθήκης,
    κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης ανάμεσα στη Ζηνοβία και τον Αυρηλιανό, οπότε, όπως γράφει ο Αμμιανός, Άρα συμπεραίνουμε ότι η κεντρική βιβλιοθήκη είχε καταστραφεί ολοκληρωτικά κατά την εκστρατεία του Αυρηλιανού.
    Πάμε να δούμε πως συνδέουν κάποιοι αδαείς τον επίσκοπο Θεόφιλο, με την καταστροφή της βιβλιοθήκης. Η σύνδεση
    αυτή γίνεται ένας πολύ μεταγενέστερος ιστορικός ο Γιββών, συνέδεσε την βασιλική βιβλιοθήκη με την βιβλιοθήκη του
    Σεραπείου, όπως μας παρατηρεί ο Κανφόρα Λουτσιάνο, «Η Χαμένη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας», 1990, σελ. 122.Κατά συνέπεια ο Γιββών δεν μπορούσε να ξεχωρίσει ότι άλλο το «Μουσείο», άλλο η βασιλική βιβλιοθήκη(βιβλιοθήκη
    Αλεξάνδρειας), άλλο ο ναός του Σέραπι και άλλο η πολύ μικρή βιβλιοθήκη δίπλα από τον ναό του Σέραπι.

    1. avatar Εκατογχειρ

      Δεν φαντάζεσαι πόσο χαίρομαι που συμφωνείς

  4. avatar ΓΚ

    Ο Ιωάννης Βατάτζης, Ρωμηός αυτοκράτορας της Νίκαιας (στο διάστημα κατά το οποίο η Κωνσταντινούπολη ήταν υπόδουλη στους Φράγγους), γράφει στην απαντητική του επιστολή προς τον πάπα Γρηγόριο μεταξύ άλλων τα εξής (πρωτοδημοσιευμένη στο περιοδικό Αθήναιον, τόμος 1ος, Αθήνα 1872, σσ. 372-378) : «Ἐσήμαινε δὲ τὸ τοιοῦτον γράμμα, ὅτι τε ἐν τῶ γένει τῶν Ἑλλήνων ἡμῶν ἡ σοφία βασιλεύει [...] Ἐκεῖνο δὲ πῶς ἠγνοήθη, ἢ καὶ μὴ ἀγνοηθέν, πῶς ἐσιγήθη, τό, συν τῆ βασιλευούση παρ\' ἡμῖν σοφία, καὶ τὴν κατὰ κόσμον ταύτην βασιλείαν τῶ ἡμῶν προσκεκληρῶσθαι γένει παρὰ τοὺ μεγάλου Κωνσταντίνου [...] ἡμεῖς δὲ οὐκ ἀνταπαιτήσομέν σε διαβλέψαι τε καὶ γνῶναι τὸ προσὸν ἡμῖν δίκαιον ἐς τὴν ἀρχήν τε καὶ τὸ κράτος τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ὃ τὴν ἀρχὴν μὲν ἔλαβεν ἀπὸ τῶν χρόνων τοῦ μεγάλου Κωνσταντίνου, διὰ πλείστων δὲ ὁδεῦσαι τῶν ἀρξάντων μετ\' ἐκεῖνον ἐκ τοῦ ἡμετέρου γένους, καὶ ἐς ὅλην χιλιετηρίδα παραταθέν, ἄχρι καὶ ἡμῶν ἔφθασεν; Αὐτίκα οἱ τῆς βασιλείας μου γενάρχαι, οἱ ἀπὸ τοῦ γένους τῶν Δουκῶν τε καὶ Κομνηνῶν, ἵνα μὴ τοὺς ἑτέρους λέγω, τοὺς ἀπὸ γενῶν ἑλληνικῶν ἄρξαντας· οὗτοι γοῦν οἱ ἐκ τοῦ ἐμοῦ γένους, εἰς πολλὰς ἐτῶν ἑκατοστ[ύας] τὴν ἀρχὴν κατέσχον τῆς Κωνσταντινουπόλεως [...] ἔθνους καὶ γὰρ ὁ βασιλεύων, καὶ λαοῦ, καὶ πλήθους ἄρχειν λέγεται καὶ κρατεῖν, ἀλλ\' οὐ τῶν λίθων τε καὶ ξύλων, ἃ τὰ τείχη συνιστῶσι καὶ τὰ πυργώματα [...] οὐδέποτε παυσόμεθα μαχόμενοι καὶ πολεμοῦντες τοῖς κατάγουσι τὴν Κωνσταντινούπολιν.

  5. avatar ΓΚ

    9. Ο Θεόδωρος Β’ Λάσκαρις ονόμαζε το κράτος της Νίκαιας Ελλάδα και υποστήριζε ότι «ἁπάσων τῶν γλωσσῶν τὸ ἑλληνικὸν ὑπέρκειται γένος». Θεωρούσε τους υπηκόους του απογόνους των αρχαίων Ελλήνων, κι έγραφε επιγραμματικά «Ελλήνων χριστωνυμούμενον κλέος ου σβέννυται» (Κ.Μ. Πλακογιαννάκη, Δημόσιος και ιδιωτικός βίος και πολιτισμός των Βυζαντινών, σ. 157).
    Επίσης ονομάζει το βασίλειο της Νίκαιας «Ελληνικόν»: «ὁπόταν ...ἐκ τῆς Εὐρώπης ἐπανέλθη πρὸς τὸ Ἑλληνικόν» και «Ελλάδα»: «σὺ δὲ πότ\' ἂν ἐκ τῆς Εὐρώπης ἀνέλθης εἰς τὴν Ἑλλάδα» (N. Festa, Theodori Ducae Lascaris Epistulae CCXVII, σσ. 165, 176, στο Βακαλόπουλου Α. Ε., Νέος Ελληνισμός, οι ρίζες, η καταγωγή των Ελλήνων και η διαμόρφωση του έθνους, (1204 – Μέσα 15ου αιώνα), σ. 77). 7.
    Ο Δημήτριος Κυδώνης γράφοντας στα 1345 στον Ιωάννη ΣΤ’ λέει «Στην Μακεδονία υπάρχουν και πόλεις μεγάλες και στρατός πολύς και συνηθισμένος να τρέπη σε φυγή τους βαρβάρους..και το όνομά της μόνο προξενεί φρίκη σ’αυτούς, επειδή θυμούνται τον Αλέξανδρο και τους λίγους Μακεδόνες που μαζί του σκέπασαν την Ασία. Δείξε λοιπόν σ’ εκείνους, βασιλιά μου, ότι υπάρχουν και οι Μακεδόνες και ο βασιλιάς Αλέξανδρος, μόνο που ζη σε άλλα χρόνια» (Βακαλόπουλου Α. Ε., Νέος Ελληνισμός, οι ρίζες, η καταγωγή των Ελλήνων και η διαμόρφωση του έθνους, (1204 – Μέσα 15ου αιώνα), σ. 101).

    1. avatar Εκατογχειρ

      Πεποίθηση των Βυζαντινών λογίων(επηρεασμένη από την πατερική σκέψη),ήταν ότι οι Έλληνες φιλόσοφοι είχαν κάτι ψυχανεμιστεί από την Αλήθεια, αλλά οι ίδιοι οι Βυζαντινοί που την γνωρίζουν απόλυτα,νομιμοποιούνται να χρησιμοποιήσουν την φιλοσοφία αυτή για την θεολογία τους.Χρησιμοποιούσαν λοιπόν αρχικά επιλεγμένα χωρία από τον Πλάτωνα κ τους νεοπλατωνικούς,κυρίως σε θέματα πλατωνικής οντολογίας όπως οι έννοιες“φύση,υπόσταση,νους,ψυχή,ουσία”,αργότερα όμως παράτησαν τον Πλάτωνα και στράφηκαν στον Αριστοτέλη, λόγω της σχέσης που είχαν με τον Πλάτωνα ο Ιταλός κ ο αργότερα ο Πλήθων ο Γεμιστός, κ οι οποίοι φυσικά θεωρήθηκαν αιρετικοί.Αν μπορούμε να μιλήσουμε για την μελέτη της φιλοσοφίας στο Βυζάντιο,μιλάμε στην ουσία για κριτική κ υπομνήσεις στα έργα των μεγάλων Ελλήνων φιλοσόφων, κυρίως, κ για χρήση στην θεολογία,στην προσπάθεια να δώσουν σε μια“εξ αποκαλύψεως”θεωρία,“φιλοσοφική”υπόσταση.Ο διωγμός των νεοπλατωνιστών φιλοσόφων κ η δημόσια καύση βιβλίων της Αντιόχειας το 372 μ.Χ. παρουσία κρατικών υπαλλήλων επί Βάλη,με αφορμή όπως λέει ο Ζώσιμος,μια νομιζόμενη συνωμοσία που έγινε σε μια τελετή μαγείας,που εξελίχθηκε από τους ενδιάμεσους σε σφαγή οποιουδήποτε ασχολιόταν με την φιλοσοφία, σε τρόμο των ελληνιζόντων στην Ανατολή κ κάψιμο των βιβλιοθηκών τους για να μην πέσουν θύματα πλεκτάνης(Αθανασιάδη 1978, 73)τι ήταν; Βυζαντινή εξέλιξη της επιστήμης;Το 410 η λεηλασία κ ερήμωση της βιβλιοθήκης στην Αλεξάνδρεια, το 415 η σφαγή της Υπατίας, το κλείσιμο της Ακαδημίας στην Αθήνα το 529;

      1. avatar ΓΚ

        Η «Βιβλιοθήκη» της Αλεξάνδρειας αποτελούταν από τρία συγκροτήματα, υπό ενιαία διεύθυνση:
        -Την κεντρική βιβλιοθήκη(«βασιλική», «μεγάλη», «εσωτερική»).
        -Τις «αποθήκες».
        -Την «θυγάτηρ» βιβλιοθήκη.
        Στην κεντρική βιβλιοθήκη υπήρχαν 500.000 έως 700.000 τόμοι και στις άλλες δυο περίπου 50.000 τόμοι.
        Η πρώτη καταστροφή έπληξε τις βιβλιοθήκες το 48 π.Χ. Κατά τον «Αλεξανδρινό Πόλεμο», όπου οι ρωμαϊκές δυνάμεις
        του Ιουλίου Καίσαρα, πολιορκήθηκαν στην Αλεξάνδρεια από τις δυνάμεις του Πτολεμαίου ΙΓ\'. Τότε ο Καίσαρ διέταξε να
        πυρποληθεί ο στόλος των αντιπάλων. Οι φλόγες όμως απλώθηκαν και στην πόλη της οποίας κατέστρεψαν ένα ένα τμήμα,
        καθώς και την βιβλιοθήκη.Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι η μεγάλη καταστροφή της κεντρικής
        βιβλιοθήκης έγινε κατά τον Αλεξανδρινό Πόλεμο. Επίσης και η αποθήκη καταστράφηκε, όντας στο λιμάνι...περί αυτού
        μας ομιλεί ο Δίων ο Κάσσιος. Ο Στράβων που έζησε στην Αλεξάνδρεια από το 24 έως το 20 π.Χ. περιγράφει στα
        «Γεωγραφικά» την πόλη και τα αξιόλογα κτήρια(Μουσείο, Σήμα, θέατρο, λιμάνι, ναούς) αλλά πουθενά δεν αναφέρει για
        την βασιλική βιβλιοθήκη. Άρα απέμεινε η «θυγάτηρ βιβλιοθήκη» στο Σεράπειον και η βιβλιοθήκη στο Καισάρειον
        Οι καταστροφές στην Αλεξάνδρεια δεν σταμάτησαν εδώ. Το 215 μ.Χ. ο Καρακάλλας κατέστειλε εξέγερση στην πόλη και
        επέβαλε πολλά αντίποινα, με αποτέλεσμα να πληγεί το Βρούχειον.

    2. avatar Εκατογχειρ

      Ναι ήταν φιλογραμματος ο Βατάτζης. Κ αυτό γιατί γεωγραφικά ήταν πιο εφικτό,το 1204 η Πρώτη Άλωση, οι όποιες σχολές αν υπήρχαν, έκλεισαν και οι περισσότεροι λόγιοι πήγαν στην “Ελληνική Αυτοκρατορία της Νίκαιας”, ένα όνομα που δείχνει πόσο είχε επηρεάσει τελικά η ατυχής Α’ Βυζαντινή Αναγέννηση, αλλά και στην Αυτοκρατορία της Τραπεζούντας. Εκεί λόγω της παροδικής εκτροπής που είχε συμβεί λόγω Αράβων νοτιότερα, του Δρόμου του Μεταξιού προς Βορρά, υπήρχε έντονο εμπόριο και σχέση με την Ανατολή και υπήρξαν σοβαρές επιρροές από τους Πέρσες με τους οποίους συνορεύουν και εμφανίζεται ενδιαφέρον για τα μαθηματικά, την ιατρική αλλά κυρίως την αστρονομία. Άσε είν\'καλά οι Άραβες.

  6. avatar ΓΚ

    Γ\') ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΩΜΑΝΙΑΣ

    i) Πριν από την Άλωση
    1. Το όνομα Έλληνας με τη σημασία της εθνικής καταγωγής μπορεί να εντοπιστεί ήδη στα μέσα του 12ου αιώνα από τον Γεώργιο Τορνίκη, ήδη πρίν την Άλωση της Πόλης από τους Φράγκους στα 1204 (A. Τoynbee, Οι Έλληνες και οι κληρονομιές τους, σ. 213).

    2. Επίσης χρησιμοποιείται με την ίδια έννοια, μετά το 1204, από τον θεολόγο Καβάσιλα, από τον Νικηφόρο Βλεμμύδη, από τον Θεόδωρο Μετοχίτη (που έχτισε τη μονή της Χώρας στην Πόλη) και από πολλούς άλλους Χριστιανούς διανοούμενους.

    3. «Η μόδα άρχισε στην Θεσσαλονίκη. Ο Νικόλαος Καβάσιλας [1290-1371], ο οποίος ήταν Θεσσαλονικιός, έγραψε για \"την κοινότητά μας, της Ελλάδας\". Αρκετοί από τους σύγχρονούς του ακολούθησαν το παράδειγμά του» (St. Runciman, The Fall of Constantinople, σ. 15). Ο Καβάσιλας έγραφε για τη Θεσσαλονίκη: «νομίζω ότι δεν υπάρχει ούτε ένας από τους σύγχρονους Έλληνες παντού σε όλη τη χώρα μας, που να μην τιμά την πόλη μας σαν πρόγονο, θεωρώντας την μητέρα της παιδείας…Τέτοιος είναι ο χαρακτήρας της πόλης μας και με τέτοια ακρίβεια σε κάθε τι που γινόταν διαφύλαξε τους νόμους των αρχαίων Ελλήνων. Η σχέση της μαζί τους δεν περιορίστηκε μονάχα στο όνομα. Γιατί παραλείπω την φιλοσοφία κι όσους ασχολήθηκαν εδώ μ’ αυτήν· είναι τόσοι πολλοί, που ούτε σε ολόκληρη την υπόλοιπη Ελλάδα δεν υπάρχουν τόσοι» (Βακαλόπουλου Α. Ε., Νέος Ελληνισμός, οι ρίζες, η καταγωγή των Ελλήνων και η διαμόρφωση του έθνους,

    1. avatar Εκατογχειρ

      Έχεις ιδέα ποιοι θεωρούνταν εθνικοί που τόσο γλαφυρά προσπαθείς να τους ενώσεις με τους βυζαντινούς;Οι δωδεκαθεϊστές φίλε μου:Η Βυζαντινή Απολυταρχία, χρησιμοποίησε το Χριστιανισμό ως πολιτική δύναμη συγκέντρωσης της Κεντρικής Αυτοκρατορικής Εξουσίας, έτσι ώστε όποιος δεν ήταν Ορθόδοξος Χριστιανός στο Βυζάντιο, εθεωρείτο εχθρός του Κράτους και ως τέτοιος ετιμωρείτο με εξορία η θάνατο. Οι Έλληνες Εθνικοί, παρέμειναν μέχρι τον 6ο αι. μ.Χ. πιστοί στο Δωδεκάθεο και αντιμετώπισαν απηνείς Διωγμούς από τη Χριστιανική Νέα Ρώμη (Κων/πολη). Ιδιαίτερα δε οι κάτοικοι και οι Αρχαιότητες της Νοτίου Ελλάδος εδηώχθησαν από τον Αλάριχο και τους Γότθους Χριστιανούς του, το 4ο αι. μ.Χ. Ωστόσο πάντα η Βυζαντινή Εξουσία φοβόταν κάποιον νέο Ιουλιανό. Ο Ιουστινιανός (μετά το κίνημα του \"Έλληνιστού / Εθνικού\" πρωθυπουργού Θωμά) έκλεισε την Πλατωνική Ακαδημία και εξόρισε τους Επτά Σοφούς νεοπλατωνικούς στην Περσία. Το έτος αυτό, 529 μ.Χ. θεωρείται ως το τέλος των Εθνικών Ελλήνων στο Βυζάντιο, αν και οι Μανιάτες εκχριστιανίστηκαν μόλις τον 10ο αι. μ.Χ. Επίσης, το έτος 539 μ.Χ. ο μέγας διώκτης των Ελλήνων Εθνικών Ιουστινιανός, ιδρύει το θεσμό του Ιεροεξεταστού (Quaesitor) δίνοντας το έναυσμα στη Βυζαντινή Ιερά Εξέταση και στα ολοκαυτώματα των αντιφρονούντων στον Ιππόδρομο της Κων/πολης!
      Από το βιβλίο ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ του
      ΚΟΥΤΟΥΛΑ ΚΩΝ. ΔΙΑΜΑΝΤΗ

      1. avatar ΓΚ

        Ξέχασες όλως τυχαίως να αναφέρεις τους διωγμούς των Χριστιανών για τρείς αιώνες απο τους εθνικούς

  7. avatar ΓΚ

    15. Ν. Σβορώνος, ιστορικός:
    i) «Δεν μπόρεσα να κάνω ποτέ μου το διαχωρισμό ανάμεσα στο Βυζάντιο και τον νέο ελληνισμό» (Κ.Θ. Δημαρά και Νίκου Σβορώνου, Η μέθοδος της ιστορίας, σ. 104).
    ii) Ο ελληνικός λαός στον Μεσαίωνα στην Αν. Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία «γίνεται ο κυρίαρχος λαός ενός νέου πολιτικού σχηματισμού» (Ανάλεκτα Νεοελληνικής ιστορίας και ιστοριογραφίας, σ. 110)· ο ελληνικός χαρακτήρας της Ρωμ. Αυτοκρατορίας «εδραιώνεται όλο και περισσότερο» (ό.π.)· «η διοίκηση [της Ρωμανίας] περνάει στα χέρια των Ελλήνων και των εξελληνισμένων» (ό.π.)· και «ο ρωμαϊκός χαρακτήρας [του Βυζ. Κράτους] μετατρέπεται σε ένα μακρινό και ουσιαστικό ιδεώδες» (ό.π., σ. 111) ιδίως μετά τον Ιουστινιανό.
    iii) «Τα στοιχεία της αδιάκοπης πολιτιστικής και ως ένα σημείο της εθνολογικής συνέχειας…εμποδίζουν να δούμε στον μεσαιωνικό Ελληνισμό έναν νέο λαό, μια καινούργια εθνότητα, άσχετη, ή με κάποια μόνο μακρινή σχέση με τον αρχαίο Ελληνισμό, αλλά μας κάνουν να βλέπουμε σε αυτόν μια νέα φάση του ίδιου λαού» (Το ελληνικό έθνος. Γένεση και διαμόρφωση του Νέου Ελληνισμού, σ. 64) 21.

  8. avatar ΓΚ

    4. H.-G. Beck, ιστορικός:
    «Η αυτοκρατορία έγινε «βυζαντινή» επειδή η κατακτημένη Ελλάδα είχε για μια ακόμη φορά νικήσει στο πνευματικό πεδίο και μπορούσε πια να θεωρήσει την κρατική εξουσία και την κρατική οργάνωση, που αρχικά της ήταν τόσο ξένες, ως ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο μπορούσε κανείς να σταδιοδρομήσει, και να διαπρέψει χωρίς να είναι πια ανάγκη να αφήνει τα κοινά στους Λατίνους» (Η βυζαντινή Χιλιετία, σ. 38).

    5. St. Runciman, ιστορικός:
    «Δε νομίζω ότι οι σύγχρονοι Έλληνες είναι περισσότερο Έλληνες από τους Βυζαντινούς» (Συνέντευξη στην Λ. Θωμά)

    6. L. Brehier, ιστορικός:
    «Το Βυζαντινό κράτος είναι η οργανική ανάπτυξις της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, αλλ’ έγινεν ελληνικόν και χριστιανικόν και ευρίσκομεν εις αυτό ηνωμένα τα τρία θεμελιώδη στοιχεία του ευρωπαϊκού πολιτισμού: τον Ελληνισμόν, το Ρωμαϊκόν Δίκαιον και τον Χριστιανισμόν» (Le dιvelopement des ιtudes d’ historie Byzantine, Revue d’ Auvergne, τ. 18, σ. 34)

    7. Ch. Diehl, ιστορικός:
    Θεωρεί τους Βυζαντινούς Έλληνες, αναφέρεται στον εξελληνισμό της Ρωμανίας μετά τον Ηράκλειο (Ιστορία της βυζαντινής αυτοκρατορίας, σ. 69 κ.ε.) και γράφει ότι το Ρωμαίος σημαίνει τον Έλληνα.

    8. Ostrogorsky, ιστορικός:
    Γράφει για την εποχή του Ηράκλειου (7ος αι.) «Το Βυζάντιο, αν και παραμένει πάντα σταθερά προσκολλημένο στις ρωμαϊκές πολιτικές ιδέες και παραδόσεις, μεταβάλλεται σε ένα μεσαιωνικό ελληνικό κράτος» (Ιστορία του Βυζαντινού Κράτους, τ. Α’, σ. 217)

    1. avatar Εκατογχειρ

      Μεσοβυζαντινή Περίοδος (610-1204 κ.ε.) Διπλάσια σε χρόνο από την προηγούμενη.
      Σοφοί και αστρονόμοι 24, (βλέπεται δεν υπάρχει καν η έννοια του φιλοσόφου) επιμέρους κλάδοι των θετικών επιστημών: Λόγιοι γενικά 7, Ιατρική Φαρμακολογία 13, Ζωολογία 3, Βοτανική 3, Πρακτική φυσιογραφία 1, φυσικές επιστήμες 4, Γεωγραφία 3, Χημεία 1, Αλχημεία-Αστρολογία 3, Θετικοί επιστήμονες γενικά λίγο πριν την πρώτη άλωση 6. Σύνολο 67 (Δηλαδή σχεδόν οι μισοί από την πρώτη περίοδο, παρ’ όλη την διπλάσια διάρκειά της).
      Υστεροβυζαντινή Περίοδος (1204-1453 κ.ε.)
      Θετικοί επιστήμονες και σοφοί 31, Μαθηματικά 2, Ιατρική ζωολογία φυσιογνωσία 6, Βοτανολογία 1, Αλχημεία 1, Γεωγραφία 1. Σύνολο 42. Θα πρέπει στα νούμερα αυτά να σημειωθεί ότι έχουν νόημα περίπου τα μισά, αφού υπάρχουν αρκετά ονόματα για τα οποία δεν ξέρουμε τίποτα εκτός από την ιδιότητά τους, επειδή έτσι αναφέρθηκαν κάπου.

    2. avatar Εκατογχειρ

      ο Χριστιανισμός καταδίκαζε την αστρολογία, την αστρομαντεία και φυσικά την αστρονομία, τα μαθηματικά κ.λπ. αφού τα έβαζε όλα στο ίδιο τσουβάλι. Αυτά “επειδή είχαν ελληνική άρα και εθνική βάση χρησιμοποιήθηκαν μόνο στο μέτρο του αναγκαίου κακού (η αστρονομία για τον υπολογισμό του Πάσχα, η αστρολογία από τους αυτοκράτορες κυρίως και κρυφά κ.λπ.). Βρέθηκαν όμως παρόλα αυτά μερικοί λόγιοι-επιστήμονες που ανακάλυψαν ατραπούς (κυρίως σε ανώδυνες για τους χριστιανούς επιστήμες που ήταν όμως απαραίτητες για το κράτος αρχιτεκτονική-στρατιωτική τεχνολογία ζωολογία κ.λπ.) προκειμένου να καλλιεργήσουν την αριθμητική, τα μαθηματικά, τη φυσική και την αστρονομία σε μια αυτοκρατορία η οποία με κανένα τρόπο δεν ευνοούσε αυτές τις σπουδές” (Δανέζης 2010, 25). Στο βιβλίο των Δανέζη-Θεοδοσίου, «Στα χρόνια του Βυζαντίου», υπάρχει η σχετική συλλογή όλων όσων με τον α ή β τρόπο συνετέλεσαν στις επιστήμες στο Βυζάντιο.Πρωτοβυζαντινή Περίοδος (326-610 κ.ε.)Φιλοσοφία Σχολή Αθηνών 7 ονόματα, Αλεξανδρείας 17, Κων/πόλεως 6 επιμέρους κλάδοι των θετικών επιστημών: Ιατρική 20, Ζωολογία 3, Γεωπονία 3, Γεωγραφία 16, Φυσική Ιστορία 1, Αρχιτεκτονική 4, Αστρολογία 6, Αλχημεία 15, Πατέρες (ναι έχει και αυτούς) 10. Σύνολο 105 από αυτούς 2 του 7ου αι., 20 του 6ου αι., 19 του 5-6ου αι. 10 του 5ου αι. 16 4-5ου αι., 29 του 4ου κ.λπ. Αν εξαιρέσουμε του Πατέρες οι περισσότεροι από τους άλλους σε αυτή την περίοδο ήταν Εθνικοί και στην ουσία θεωρούνται μέλη της Ύστερης Αρχαιότητας.

  9. avatar ΓΚ

    Α\') ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ, ΛΟΓΙΟΙ, ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ, ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ

    1. Aug. Heisenberg, ιστορικός:
    «Βυζαντινό είναι το εκχριστιανισθέν ρωμαϊκό κράτος του ελληνικού έθνους» (Staat und Gesellschaft des byzantinischen Reiches, Die Kultur der Gegenwart, s. 364)

    2. D. Talbot Rice, ιστορικός:
    «Το Βυζάντιο πρέπει πραγματικά να μελετηθεί σαν ένα κεφάλαιο της μακρόχρονης ιστορίας του ελληνικού πολιτισμού και του ελληνικού στοχασμού» (Byzantines, 26)

    3. Arnold Toynbee, ιστορικός, στο Οι Έλληνες και οι κληρονομιές τους:
    Κάνει λόγο για την «εξουσία της εξελληνισμένης ρωμαϊκής αυτοκρατορίας» (σ. 71)
    «Οι Έλληνες είχαν ταυτιστεί με τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και την είχαν οικειοποιηθεί» (σ. 116)
    «Τον 5ο αιώνα η αυτοκρατορία συνέχισε να είναι κατ’ όνομα ρωμαϊκή, αλλά στην πραγματικότητα είχε καταστεί ελληνική και παρέμεινε ελληνική» (σ. 187)
    «Η ίδια η ρωμαϊκή αυτοκρατορία έφτασε να γίνει αντικείμενο ιδιοποίησης από τους Έλληνες κατά τη μεταβατική αυτή περίοδο» (σ. 187)
    «Οι Έλληνες κατέστησαν τελικά δική τους τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία» (σ. 212)

    1. avatar Εκατογχειρ

      Με την πάροδο του χρόνου μειώνονται κ οι γιατροί. Για το θέμα αυτό ο Δανέζης γράφει “μετά τον 7ο αι. ο γιατρός αντικαταστάθηκε σταδιακά από τον θεράποντα όσιο, άγιο ή -κυρίως- τον μοναχό με τα ευχολόγια, αλλά και τα βότανά του. Έτσι σποραδικά μόνο εμφανίζονται σπουδαίοι γιατροί οι οποίοι επανδρώνουν τις βασιλικές κυρίως αυλές” (Δανέζης 2010, 330).
      Έχουμε δηλαδή συνολικά 214 ονόματα, αν αφαιρέσουμε τους γιατρούς, γεωγράφους και όλους των ανώδυνων επιστημών που είναι 78, έχουμε 136 φιλοσόφους. Αυτοί περιλαμβάνουν τους φιλοσόφους του 4ου-5ου αι., αλλά και τους “φιλοσόφους” (δηλ. θεολογούντες με βάση την φιλοσοφία), λογίους, αυτοκράτορες-λογίους, πατέρες, αστρονόμους, μαθηματικούς. Φυσικά μερικοί είναι γνωστοί μόνο από έμμεσες αναφορές. Και όχι από το έργο τους, απλά τους ανέφερε κάποιος Θεολόγος και έμεινε και αυτός στην ιστορία...

  10. avatar Ο Ιησούς Χριστός ήρθε να σώσει αμαρτωλούς &όχι να τους καταδικάσει.Αν αισθάνεσαι ότι είσαι αμαρτωλός έλα σήμερα στον Χριστό&Αυτός θα σε συγχωρέσει&θα σου δώσει αιώνια ζωή.Δες 3w.erotiseisapantiseis.gr Μελέτα την Καινή Διαθήκη.

    Πολλοί άνθρωποι θα ήθελαν να γνωρίσουν τον αναστημένο Ιησού Χριστό σαν Σωτήρα τους αλλά δεν ξέρουν πώς να το κάνουν.Κάποιος είπε πως η σωτηρία της ψυχής είναι μια προσευχή μακριά.Μπορείς+εσύ να κάνεις την παρακάτω προσευχή ή να καλέσεις τον Ιησού Χριστό με δικά σου λόγια+τότε θα γευτείς στην ψυχή σου ότι ο Ιησούς σε άκουσε γιατί είναι ζωντανός+ήρθε στην καρδιά σου+σου έδωσε σωτηρία+αιώνια ζωή!
    ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ
    Θεέ μου Σε ευχαριστώ που αυτήν την στιγμή είσαι εδώ μαζί μου και με βλέπεις και ακούς την προσευχή μου.Σε ευχαριστώ που έστειλες τον Υιό σου,τον Ιησού Χριστό να πεθάνει επάνω στο Σταυρό για όλες τις αμαρτίες μου.
    Θεέ μου είσαι παντογνώστης και γνωρίζεις όλες τις αμαρτίες μου και αυτές που θυμάμαι και αυτές που δεν θυμάμαι.
    Θεέ μου μετανοώ για όλες τις αμαρτίες μου και λυπάμαι ειλικρινά για τις αμαρτίες που έχω κάνει.
    Ιησού Χριστέ,Σε ευχαριστώ που θυσιάστηκες επάνω στο Σταυρό για μένα και έχυσες το αίμα Σου για εμένα.
    Ιησού Χριστέ μετανοώ στα αλήθεια και Σου ζητώ να με συγχωρέσεις αυτή τη στιγμή για όλες τις αμαρτίες μου,όλης της ζωής μου.
    Ιησού Χριστέ,Σου ανοίγω την θύρα της καρδιάς μου και σε προσκαλώ να έρθεις αυτή την στιγμή στη ζωή μου και να με συγχωρέσεις και να με σώσεις και να μου δώσεις το δώρο της αιώνιας ζωής.
    Σε ευχαριστώ που από σήμερα γίνεσαι ο προσωπικός μου Σωτήρα και μου χαρίζεις την αιώνια ζωή.
    Ιησού Χριστέ,Σε ευχαριστώ και σε δοξάζω για την Σωτηρία της ψυχής μου.Στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.Αμήν

  11. avatar Ο Ιησούς Χριστός ήρθε να σώσει αμαρτωλούς &όχι να τους καταδικάσει.Αν αισθάνεσαι ότι είσαι αμαρτωλός έλα σήμερα στον Χριστό&Αυτός θα σε συγχωρέσει&θα σου δώσει αιώνια ζωή.Δες 3w.erotiseisapantiseis.gr Μελέτα την Καινή Διαθήκη.

    (1/3) Δυστυχώς για ακόμα μια φορά επιβεβαιώνεται ότι η αυτοαποκαλούμενη ¨Ορθόδοξη Εκκλησία¨ και οι παπάδες που την εκπροσωπούν δεν έχουν καμία σχέση με τον Ιησού Χριστό και το Ευαγγέλιο που μας κήρυξε παπάδες της εποχής μας κάνουν ακριβώς αυτά που έκαναν οι ιερείς και οι φαρισαίοι στην εποχή του Ιησού Χριστού. Είχαν κάνει την θρησκεία στα μέτρα τους και εκμεταλλεύονταν τους ανθρώπους.
    Έτσι και οι παπάδες στην εποχή μας δεν κάνουν σχεδόν τίποτα από αυτά που δίδαξε ο Ιησούς Χριστός +ζήτησε από τους μαθητές Του να κάνουν, όμως οι περισσότεροι Έλληνες δεν το γνωρίζουν αυτό. Και αυτό γιατί οι περισσότεροι Έλληνες δεν έχουν διαβάσει ούτε μια φορά την Καινή Διαθήκη για να ξέρουν τι δίδαξε ο ίδιος ο Ιησούς Χριστός και τι κάνουν οι παπάδες στο όνομα Του.
    Έτσι επιβεβαιώνεται αυτό που είπε ο Ιησούς Χριστός [29 Και ο Ιησούς, απαντώντας,τους είπε: Πλανιέστε, επειδή δεν γνωρίζετε τις γραφές ούτε τη δύναμη του Θεού] Ματθαίος Ευαγγέλιο 22:29.Πολλοί άνθρωποι πλανώνται επειδή δεν προσπάθησαν ποτέ να διαβάσουν οι ίδιοι τα θεόπνευστα Λόγια της Αγίας Γραφής και την τέλεια διδασκαλία του Ιησού Χριστού.
    Επίσης ο Ιησούς Χριστός είπε τι περιμένει τους ανθρώπους εκείνους που κλείνουν τα μάτια και εμπιστεύονται λάθος ανθρώπους να τους οδηγήσουν πνευματικά [13 Ο δε αποκριθείς είπε• Πάσα φυτεία, την οποίαν δεν εφύτευσεν ο Πατήρ μου ο ουράνιος, θέλει εκριζωθή. 14 Αφήσατε αυτούς• είναι οδηγοί τυφλοί τυφλών• τυφλός δε τυφλόν εάν οδηγή, αμφότεροι εις βόθρον θέλουσι πέσει.] Ματθαίος 15:13-14.

  12. avatar Ο Ιησούς Χριστός ήρθε να σώσει αμαρτωλούς &όχι να τους καταδικάσει.Αν αισθάνεσαι ότι είσαι αμαρτωλός έλα σήμερα στον Χριστό&Αυτός θα σε συγχωρέσει&θα σου δώσει αιώνια ζωή.Δες 3w.erotiseisapantiseis.gr Μελέτα την Καινή Διαθήκη.

    (2/3)Ελπίζω εσύ που διαβάζεις αυτό το σχόλιο να μην έχεις κάνει το λάθος να έχεις εμπιστευτεί τους φαρισαίους της εποχής μας για την σωτηρία της ψυχής σου και να σε οδηγήσουν στην αιώνια ζωή.
    Επειδή η σωτηρία του ανθρώπου είναι το μεγαλύτερο πράγμα σε αυτή την ζωή πρέπει ο κάθε άνθρωπος να πάει στην πηγή που είναι ο Λόγος του Θεού, η Αγία Γραφή να τον μελετήσει με ταπεινή και ειλικρινή καρδιά για να μάθει τι έκανε ο Ιησούς Χριστός για την σωτηρία του και πως μπορεί και ο ίδιος να βεβαιότητα σωτηρίας και αιώνια ζωή, γιατί αλλιώς ο άνθρωπος θα φύγει από αυτή την ζωή για το αιώνιο ταξίδι και θα είναι εντελώς απροετοίμαστος.
    Γιατί όμως οι παπάδες της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος έχουν τόσο μεγάλο θράσος και συμπεριφέρονται με τέτοιο επιθετικό και περιφρονητικό τρόπο προς όλους εκείνους που δεν συμπαθούν και τους αφορίζουν;
    Ένας κύριος λόγος είναι ότι το Ελληνικό Κράτος τους μισθοδοτεί, πράγμα που δεν γίνεται σε κανένα άλλο κράτος και σε καμία άλλη θρησκεία και εκκλησία σε όλο το δυτικό και πολιτισμένο κόσμο. Και αυτό είναι η ντροπή όλων εκείνων των πολιτικών αλλά και των κομμάτων που ψήφισαν να μισθοδοτούνται οι παπάδες από το Ελληνικό Κράτος αλλά και των κομμάτων που ακόμα και σήμερα ανέχονται να συνεχίζεται αυτή η φαυλοκρατία.
    Για αυτό αν το Ελληνικό Κράτος θέλει να σέβεται τους πολίτες του , και αν οι Έλληνες αγαπούν την δικαιοσύνη και την δημοκρατία πρέπει να ξεσηκωθούν για να σταματήσει άμεσα η μισθοδοσία των παπάδων από το Κράτος.

  13. avatar Ο Ιησούς Χριστός ήρθε να σώσει αμαρτωλούς &όχι να τους καταδικάσει.Αν αισθάνεσαι ότι είσαι αμαρτωλός έλα σήμερα στον Χριστό&Αυτός θα σε συγχωρέσει&θα σου δώσει αιώνια ζωή.Δες 3w.erotiseisapantiseis.gr Μελέτα την Καινή Διαθήκη.

    (3/3)Πρέπει και στην Ελλάδα να εφαρμοστεί αυτό που γίνεται σε όλες τις άλλες χώρες του κόσμου όπου οι ίδιοι οι ενορίτες πληρώνουν το μισθό στους θρησκευτικούς λειτουργούς τους και κανείς δεν διαμαρτύρεται.
    Εδώ όμως οι παπάδες το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι ο μισθός του δημοσίου για αυτό και κάθε φορά που κάποιο πολιτικό κόμμα φέρνει στην συζήτηση το θέμα αυτό οι παπάδες κάνουν επανάσταση και απειλούν να ξεσηκώσουν τον απλό κόσμο που τους ακολουθεί τυφλά και δεν μελετούν οι ίδιοι το Ευαγγέλιο.Γιατί αν το μελετούσαν και πίστευαν αυτά που δίδαξε ο Ιησούς Χριστός θα ήξεραν ότι ο Ιησούς Χριστός αγαπάει πολύ την αλήθεια και την δικαιοσύνη. Ο Ιησούς Χριστός είπε πως ο άνθρωπος με την θέληση του πρέπει να βαφτίζεται και να γίνεται χριστιανός και αφού πρώτα ακούσει το Ευαγγέλιο και πιστέψει.Ο Ιησούς Χριστός θέλει μόνο όσοι πιστεύουν στον Θεό να δίνουν από τα χρήματα τους για να συντηρούν αυτούς που κηρύττουν το Ευαγγέλιο +όχι άνθρωποι που δεν πιστεύουν ή που μπορεί να βρίζουν ακόμα+την θρησκεία.
    Δυστυχώς οι παπάδες δεν τα καταλαβαίνουν αυτά+το μόνο που κάνουν είναι να σκανδαλίζουν τους ειλικρινείς ανθρώπους, ευτυχώς όμως οι παπάδες δεν εκπροσωπούν τον Ιησού Χριστό ούτε το Ευαγγέλιο. Όποιος θέλει να μάθει την αλήθεια για την σωτηρία του ας πάρει να διαβάσει ο ίδιος την Καινή Διαθήκη , και αν πιστέψει και ακολουθήσει αυτά που διαβάζει μέσα στην Καινή Διαθήκη θα σωθεί και θα έχει αιώνια ζωή. Μην αφήσετε κανέναν υποκριτή να σας σκανδαλίζει ή να σας στερήσει την αιώνια ζωή.

  14. avatar Σκαντζοχοιρος

    Ο Κολοκοτρώνης είχε κοστολογισει το κεφάλι κάθε Αιγυπτιου
    Η Τουρκαλβανου με ένα ταλιρο.............
    \"Εσκοτωναν μας έφερναν κεφάλια και επλερωνα ένα ταλαρο το
    κεφάλι ... ένα ταλαρο τ αγόραζα από τους στρατιώτες ......,..
    απομνημονεύματά του σ.163-164\"

  15. avatar ΜΙΧ

    Το χειρότερο αφορούσε τον Υψηλάντη κατά την εξέγερση στη Βλαχία. Προδότες πατριάρχες.

    1. avatar Δηλαδή θα τολμούσες

      να πεις και τον Καποδίστρια προδότη, επειδή καταδίκασε την επανάσταση στη Μολδοβλαχία; Ε ρε και να ΄σουνα εσύ πατριάρχης εκείνη την εποχή, και τι δεν θα έκανες!

  16. avatar Στις ΗΠΑ οι άνεργοι μετρώνται σε εκατομμύρια και οι μεγιστάνες μετρούν δισεκατομμύρια στην πανδημία.Κατά 434 δισεκατομμύρια δολάρια αύξησαν τα θησαυροφυλάκιά τους

    μόλις 600 Αμερικανοί μεγιστάνες μέσα σε δύο μήνες όταν μόνο για τον Μάρτη οι άνεργοι έφτασαν τα 38,6 εκατομμύρια.
    Δεν ήμασταν και δεν είμαστε όλοι μαζί στην κρίση, ούτε την υγειονομική, ούτε την οικονομική. Ούτε στην Ελλάδα,ούτε στην Αμερική...πουθενά.Τα στοιχεία που δημοσίευσε το περιοδικό «Forbes» είναι μια ακόμα απόδειξη.
    Το διάστημα μεταξύ 18ης Μάρτη και 19ης Μάη, οι 600 Αμερικανοί μεγιστάνες είδαν τις περιουσίες τους να αυξάνονται κατά 434 δισεκατομμύρια δολάρια, μια αύξηση ύψους 15% σε διάστημα δύο μηνών, έγραψε το περιοδικό. Από την πανδημία βγαίνουν κερδισμένα τα μονοπώλια των διαδικτυακών αγορών και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Το διάστημα μεταξύ Μάρτη και Μάη, η περιουσία του Τζεφ Μπέζος της «Amazon» αυξήθηκε κατά 30% και πλέον και εκείνη του Μαρκ Ζάκερμπεργκ, του «Facebook», άνω του 46% και πάει λέγοντας...
    Ο ένας κόσμος είναι αυτός που ζει στα σύννεφα των δισεκατομμυρίων και ο άλλος είναι εκείνος της ανασφάλειας και της ανεργίας που επιβιώνει κατά γης παλεύοντας με τη φτώχεια και την ανέχεια.Που μεγαλώνει παιδιά με επιδόματα. Κάθε εβδομάδα οι αιτήσεις για επίδομα ανεργίας είναι σχεδόν 2,5 εκατομμύρια. Από τις 21 Μάρτη έφτασαν περίπου τα 38,6 εκατομμύρια.
    Τα 434 δισεκατομμύρια δολάρια που κέρδισαν σε δύο μήνες οι μεγιστάνες αντιστοιχούν σε ένα ποσό της τάξης των 11.000 δολαρίων για κάθε άνεργο των 38,6 εκατομμύρια ανθρώπων που δεν έχουν δουλειά. Εξοργιστικό! Οι μεγιστάνες όχι μόνο δεν ξέρουν τι έχουν αλλά αποθησαυρίζουν πλούτο που δεν παράγουν.

  17. avatar Stilitis

    Αθρησκεία!
    Ολοκληρωτικά!
    Τέλος σε όλα τα κουλά δόγματα, που επικαλούνται θαύματα και αναπόδεικτα γεγονότα προ χιλιετιών, τα οποία μάλιστα παρερμηνέυονται και προκαλούν τον θάνατο.
    Όποιος θέλει να πιστεύει, ελεύθερα στο σπίτι του!

    1. avatar Και σήμερα

      γίνονται θαύματα. Αρκεί να έχουμε μάτια να τα βλέπουμε.

  18. avatar Αθεος

    Λοιπόν, εγώ πιστεύω πως υπάρχει κάποιος εκεί έξω που μας προσέχει.
    Δυστυχώς, είναι η κυβέρνηση.
    —Woody Allen

  19. avatar Γεώργας

    Ο συγκεκριμένος αφορισμός του 1806 που στάλθηκε στον επίσκοπο Δημητσάνας δεν έγινε από τον Γρηγόριο τον Ε΄αλλά από τον Καλλίνικο.Πηγή Τ.Κανδηλώρος.Οσον αφορά δε τον Κολοκοτρώνη,παρέμεινε πιστός Ορθόδοξος χριστιανός μέχρι το τέλος παρ\'όλες τις ενστάσεις που είχε για τον Πατριάρχη.(βλέπε λόγο στην Πνύκα.)Γνωστό και τάμα του στην Αγία Μονή.

  20. avatar ΕΣ

    Ο αφορισμός καϋμένε συντάκτη δεν προκαλεί καθόλου γέλιο όπως τεχνηέντως θέλεις να το παρουσιάσεις.Πολλές φορές οι άνθρωποι προσπαθούν να γελοιοποιήσουν αυτό που φοβούνται περισσότερο.Αλλιώς δεν θα ασχολούνταν με κάτι ασήμαντο.Ο τίτλος του άρθρου, η επιλογή των πληροφοριών και ο τρόπος παρουσίασης,το πλήθος και το πάθος των σχολίων εναντίον, δείχνει πόλεμο, χωρίς να σε έχει πειράξει ο άλλος.Πολεμάς κι επιτίθεσαι γιατί κατά βάθος φοβάσαι.Φοβάσαι την ενότητα λαού και Εκκλησίας. Όποτε υπήρχε, ο Ελληνισμός μεγαλούργησε. Βυζάντιο, 1821, 1912-13, 1940, 1955-59. Στις κρίσιμες μέρες που ζούμε κάποιοι μισέλληνες μας θέλουν διασπασμένους για να είμαστε ευκολότερα ελεγχόμενοι. Ύστερα, ξέρεις τι είναι να σε αφορίσει η Εκκλησία; Όχι υπό εκβιασμό αλλά συνειδητά; Κι αν είσαι πολιτικός δεν θα το ήθελες δύο φορές.Πίστεψε με.Ο ελληνικός λαός έχει αυτοσυνειδησία, ξέρει τις ρίζες του, κρίνει και θυμάται στις εκλογές ποιος τις σέβεται και ποιος όχι.

    1. avatar YNWA

      Την περίοδο 1967-1974, που επίσης υπήρχε σφιχτή αγκαλιά κρατους-εκκλησιας, δεν την αναφέρετε εσκεμμένα? Ας τη λησμονήσουμε?

    2. avatar Είναι σωφρονιστικό μέσο, για να μετανοήσει κάποιος.

      Ο απόστολος Παύλος γράφει στους Κοριθίους ότι έπρεπε να είχαν ήδη αφορίσει τον αιμομίκτη (αυτόν που έκανε ό,τι δεν έκαναν ούτε οι εθνικοί, όπως επισημαίνει ο ίδιος), ώστε τελικά να σωθεί. (Α΄ Κορινθίους, κεφ. ε΄).

    3. avatar Τασσσσος

      Βυζάντιο....όπως λέμε μεσαίωνας??

      1. avatar Βυζάντιον

        ήταν το όνομα της αποκίας των Μεγαρέων, στη θέση όπου αργότερα χτίστηκε η Κωνσταντινούπολη, και πέραν τούτου ουδέν. Τα υπόλοιπα είναι μειωτικά εφευρήματα αντιφρονούντων Δυτικών. Όπως εσφαλμένη είναι και η χρήση της λέξης \"βανδαλισμός\", με τη γνωστή σημασία (έχει γράψει σχετικά ο καθηγητής Αλέξης Σαββίδης).

    4. avatar ✓✓✓✓✓

      Τέτοιες τάσεις είχε ο Φίλης κι έπεσε από υπουργός προτού συντριβεί ο Σύριζα, που δεν το γλίτωσε τελικά.Θεωρώ τον Μητσοτάκη πιο έξυπνο, άσχετα αν σε κάποια ταυτίζεται με τον Φίλη. Μόλις ο κόσμος ξύπνησε και ξεσηκώθηκε στη Λέσβο, έκανε στροφή 180° στον Έβρο.✓✓✓

Παρακαλούμε περιμένετε ...