21
loading

Επιχειρηματίες, λογιστές, βιβλιοθηκάριοι, φαρμακοποιοί, εκδότες. Άνδρες που στην καθημερινότητά τους φόραγαν κουστούμια και διέπρεπαν στον εργασιακό τους χώρο, αλλά τα Σαββατοκύριακα γίνονταν η Φελίσιτι, η Σύνθια, η Τζέιλ, η Σάντι, η Φιόνα, η Βιρτζίνια και η Σουζάνα.

Ήταν η αυγή του 1960 και εκείνοι φορώντας λευκά γάντια, σεμνά φορέματα και χαμηλά τακούνια έρχονταν ανεπιτήδευτα σε επαφή με τη γυναικεία τους φύση. Καταφύγιό τους το Casa Susanna, μία εξοχική κατοικία στην επαρχία της Νέας Υόρκης, το μέρος που μπορούσαν να νιώσουν σπίτι τους, μακριά από τα επικριτικά βλέμματα.

Σε μια εποχή που το γένος ήταν βιολογικά προσδιορισμένο, αυτοί οι «πρόσφυγες του φύλου», όπως συνήθιζαν να αποκαλούν την παρενδυσία* οι κλινικοί ψυχολόγοι, μπορούσαν να χάσουν τη δουλειά τους και την ελευθερία τους αν αποκαλυπτόταν τι έκαναν. Και έτσι κρατούσαν τους θηλυκούς εαυτούς τους κρυφούς στην καθημερινότητα και τους άφηναν ελεύθερους μόνο για δύο μέρες. (*παρενδυσία: Η πρακτική του να ντύνεται ένας άνδρας με γυναικεία ρούχα).

casa2

Οι ιστορίες τους δεν ήταν γνωστές μέχρι που αρκετές δεκαετίες μετά τη δημιουργία του Casa Susanna ο Robert Swope και ο Michel Hurst, δύο έμποροι αντικών, βρήκαν σε ένα παζάρι στο Μανχάταν εκατοντάδες φωτογραφίες των επισκεπτών του σπιτιού. Άνδρες ντυμένοι με γυναικεία ρούχα που πόζαραν ευτυχισμένοι μπροστά στον φωτογραφικό φακό, έπαιζαν χαρτιά, έτρωγαν, διασκέδαζαν. Γυναικείες παρουσίες που έμοιαζαν με τις γειτόνισσες της διπλανής πόρτας και όχι με drag queens που ήθελαν πολλοί να πιστεύουν ότι ήταν.

Οι δύο έμποροι αντικών, ενθουσιασμένοι με το εύρημά τους και με όσα αυτό αποκάλυπτε, αποφάσισαν να εκδώσουν τις φωτογραφίες σε ένα βιβλίο με τίτλο «Casa Susanna», το οποίο εκδόθηκε από τον εκδοτικό οίκο Powerhouse Books και αμέσως έκανε πάταγο, κυρίως στο χώρο της μόδας και της δημιουργίας ρούχων.

Πώς δημιουργήθηκε το Casa Susanna

casa3

Ο «πατέρας» του Casa Susanna ήταν η Σουζάνα ή τουλάχιστον σε αυτό το όνομα άκουγε τα Σαββατοκύριακα. Γιατί για πέντε μέρες την εβδομάδα η Σουζάνα ήταν ο δικαστικός μεταφραστής Τίτο Βαλέντι, ένας παντρεμένος άνδρας με σύζυγο τη Μαρί, ιδιοκτήτρια ενός καταστήματος με περούκες που γνώριζε από την πρώτη στιγμή τη γυναικεία φύση του συζύγου της. Και όχι μόνο γνώριζε αλλά τον βοήθησε να ανοίξουν το σπίτι-καταφύγιο όλων των ανδρών που ήθελαν, έστω και για λίγο, να αφήσουν ελεύθερη τη γυναικεία πλευρά τους.

Το ζευγάρι αρχικά ξεκίνησε να κάνει σεμινάρια στο σπίτι του στη Νέα Υόρκη. Ο Βαλέντι μάθαινε στους συμμετέχοντες να χτενίζονται, να βάφονται, να κινούνται με γυναικεία χάρη. Η συμμετοχή ήταν μεγάλη και έτσι η γυναίκα του αποφάσισε να αγοράσει την εξοχική κατοικία, που τελικά πήρε το γυναικείο όνομά του άνδρα της, στο Catskills, στα προάστια της μεγαλούπολης. Εκεί με 25 δολάρια το διήμερο ο Βαλέντι μάθαινε στους καλεσμένους του -κυρίως επιχειρηματίες του Μανχάταν- πώς να έρθουν κοντά στη γυναικεία πλευρά τους.

Πολλές πόλεις τη δεκαετία του ’60 θεωρούσαν την παρενδυσία διαστροφή, που μπορούσε να οδηγήσει στη φυλάκιση. Στο δίκαιο της Νέας Υόρκης όμως οι άνδρες επιτρεπόταν να φορούν γυναικεία ρούχα, αρκεί να μην είχαν στόχο τους την εξαπάτηση, δηλαδή στην ερώτηση ενός αστυνομικού ήταν υποχρεωμένοι να δηλώσουν το φύλο τους. Παρόλα αυτά η ομοφυλοφιλία ήταν παράνομη σε εθνικό επίπεδο με τους αστυνομικούς να μην κάνουν διακρίσεις ανάμεσα στην ετεροφυλόφιλη και την ομοφυλόφιλη παρενδυσία.

casa4

Το Casa Susanna ήταν ταυτόχρονα ένας κρυφός κόσμος και ένα κοινό μυστικό. Αρκετοί γείτονες του εξοχικού γνώριζαν πώς λειτουργούσε τα Σαββατοκύριακα, αλλά και οι επισκέπτες του -οι περισσότεροι ετεροφυλόφιλοι- συνήθιζαν να μιλούν γι’ αυτό σε κάθε ευκαιρία με αρκετό σεβασμό καθώς ποτέ δεν ήταν στόχος τους να προκαλέσουν με την εμφάνιση και τη συμπεριφορά τους.

«Προσπαθούσαν να αποδράσουν από τους ρόλους που τους υπαγόρευε το αντρικό φύλο» είχε πει ο Hurst, ο ένας εκ των δύο ανδρών που είχαν βρει τις φωτογραφίες του Casa Susanna στο παζάρι του Μανχάταν. «Οι φωτογραφίες ήταν πολύ σημαντικές γι’ αυτούς. Ήταν απόδειξη της ύπαρξής τους» προσθέτει.

«Ήταν ευγενικές, δεν ενοχλούσαν κανέναν. Αντίθετα ενίσχυαν την επιχειρηματικότητα στην περιοχή» λέει στο chronogram η ηλικιωμένη Wilma Harty, που έμενε κοντά στο Casa Susanna τη δεκαετία του ’60. Δεν έλειπαν βέβαια και αυτοί που ενοχλούνταν με την λειτουργία του εξοχικού και με τις γυναίκες ενοίκους. «Τις αποκαλούσαν με διάφορα ονόματα. Έλεγαν ότι ακόμα και αν το σπίτι τυλίγονταν στις φλόγες δεν θα πήγαιναν να σβήσουν τη φωτιά» λέει ο ηλικιωμένος John Ham.

«Στην αρχή το Casa Susanna ήταν ένα συναρπαστικό μέρος» αποκαλύπτει στους New York Times ένας διαζευγμένος επιχειρηματίας, πρώην ένοικος του σπιτιού, που ήθελε να κρατήσει κρυφή την ταυτότητά του. «Ήταν συναρπαστικό γιατί όποιες και αν ήταν οι κρυφές φαντασιώσεις σου συναντούσες άλλους ανθρώπους που είχαν τις ίδιες και συνειδητοποιούσες ότι "μπορεί να είμαι διαφορετικός, αλλά δεν είμαι τρελός". Εκεί αποφορτιζόμουν και αυτό για μένα ήταν πολύ σημαντικό. Μεγάλωσα σε μία πολύ πουριτανή οικογένεια. Είχα σαν όνειρο να παντρευτώ, να αγοράσω ένα σπίτι, να έχω αμάξι και ένα σκύλο. Και τα έκανα όλα αυτά. Αλλά υπήρχαν και αυτές οι αντικρουόμενες επιθυμίες, δεν ήξερα πού ανήκω».

Στο τέλος της δεκαετίας του '6ο το Casa Susanna έκλεισε. Έμειναν όμως για πάντα οι vintage φωτογραφίες των ενοίκων. Τα σικ φορέματα, οι περίτεχνες περούκες, τα παιχνίδια, τα γέλια, ενίοτε η μελαγχολία, όλες εκείνες οι πόζες που φώναζαν, καλύτερα και από τις λέξεις, «είμαστε εδώ και νιώθουμε καλά με τη γυναικεία φύση μας».

  • Οι φωτογραφίες είναι από το βιβλίο «Casa Susanna» των Robert Swope και Michel Hurst (Powerhouse Books)

ΚΑΝΤΕ LIKE ΤΟ NEWSBEAST.GR

21
σχόλια
  1. avatar νανσυ

    Η γκαρνταρομπα μου περιεχει ενα κοστουμι σε γυναικειο στυλ φουστες μπλουζακια φορεματα με βαθυ ντεκολτε να τονιζει την γυναικομαστια μου κιλοτες σουτιεν σκουλαρικια κολιε καλσον και καλυντικα.παντελονια γυνακεια τακουνια εσπαντριγιες και πολλα αλλα ειδη.

  2. avatar Νικος τολμηρος

    Η παρεα μας απαριθμει 35 ατομα που με τολμη κυκλοφορουμε με γυναικεια ρουχα.Θα προχωρησουμε στην ιδρυση συλλογου.Εχουμε επαφη με 850 ατομα που δεν τολμουν να εκδηλωθουν.Οπως αναφερει η μπουμπου το 70% των αντρων φοραει κιλοτα.

  3. Δεν υπαρχει λογος να κρυβομαστε οτι θελουμε φοραμε. Μια περουκα παντελονι διαφανο να φαινεται η κιλοτα τα [...] ελευθερα.

  4. avatar panagiotis matsoukas

    Τι μας ενδιαφερει τι κανει ο καθενας;

  5. avatar Γιαννης ανδρογυνος

    Ντρεπομουν εβγαινα μεχρι τον κηπο με την κιλοτα αλλα καποια στιγμη πηρα θαρος εβαλα το φουστανακι και πηγα στο κομωτηριο.Ο κομωτης μια μινι ρομπα.Αλλοι τρεις υπηρχαν με φουστες .

  6. avatar Φιφη

    Ντυνομαι γυναικα μαζι με αλλα παιδια.Ενα κιλοτακι φουστα με το παραμικρο σκυψιμο φαινεται ο κωλος ενα μπλουζακι με βαθυ ντεκολτε σκουλαρικια κραγιον και τα τακουνια.περουκα αποτριχωση στο προσωπο Τέλειος.

  7. avatar μπουμπου

    Το 70% των αντρων φορανε κιλοτες κατω απο τα ρουχα τους και οταν πανε σπιτι φουστιτσα και β[...] ελευθερα ή κανουν γυμνοι ηλιοθεραπεια.Το ξερω διοτι ε χω επαφη και παρεα με παρενδυσιες και [...].

  8. avatar λιλη

    Ντυνεσαι γυναικα χωρις να κρυβεσαι δοκιμαστε πρωτα μια κιλοτα και θα προχωρησετε και σε φουστα.

  9. avatar λιλη

    Δεν χρειαζονται πλεον να κρυβομαστε για να φοραμε γυναικεια.Φοραμε κιλοτες με διαφανα παντελονια μια περουκα μπλουζα ραντε κραγιον σκουλαρικια και παμε ολες για καφε.

  10. avatar λιλη

    Τι τα θελουμε πλεον τα καταφυγια;Καλοκαιρι βαζω ενα φορεμα με ραντες να τονιζει την γυναικομαστια χωρις κιλοτα την περουκα σκουλαρικια κραγιον και με αλλους [αντρες] παμε για διασκεδαση.

  11. avatar μπελα

    Εχω την εντυπωση οτι ο Βί ζηλευει.Αν δοκιμαση μια κιλοτα θα την φοραει συνεχεια.

  12. avatar μπελα

    Φυσιολογικο το βλεπω να ντυνεται οπως θελει

  13. avatar μπελα

    Ολες τις μερες ντυνομαι γυναικα.

  14. avatar Σιγά

    Δεν ενοχλούσαν δικό τους θέμα.

  15. avatar Βί

    Και μη χειρότερα! Σόδομα και Γόμορα!

    1. avatar μπελα

      Το βλεπω φυσιολογικο.

    2. avatar Ξε

      Το AIDS ανακαλύφθηκε το 1981. Η άλλη πλευρά της φωτογραφίας.

      1. avatar Andreas D

        ΝΑΙ, ΡΕ ΜΕΓΑΛΕ... ΗΤΑΝ ΚΡΥΜΕΝΟ ΚΑΠΟΥ ΣΤΟΝ ΑΜΑΖΟΝΙΟ.

  16. avatar Θεριστής

    η κεντρική φωτογραφία είναι όλα τα λεφτά, έργο τέχνης, αυτή η ελαφρά αμηχανία, το φιλμ της εποχής..

  17. avatar Michael47

    Αν και ειμαι στρεϊτ, ομολογω πως ενας/δυο απ\'αυτους, μου αρεσουν ετσι οπως φορανε αμανικα φορεματα. Εχουν γκομενιστικα χαρακτηριστικα.

    1. avatar Πληρωμένος

      Τόσους δημοσιογράφους μαζεμένους έχω να δω από συνέλευση της ΕΣΥΕΑ

Παρακαλούμε περιμένετε ...