Κατά τη συνήθη τακτική της η ιρλανδική εταιρεία «χαμηλού κόστους» Ryanair εμφανίστηκε για ακόμη μια φορά «ως ο σωτήρας του ελληνικού τουρισμού».

Έχοντας βάλει, εδώ και αρκετό καιρό, την Αθήνα στο στόχαστρο της, επιμένει ότι η πρωτεύουσα χρειάζεται επειγόντως νέες πτήσεις, προκειμένου να αυξήσει το τουριστικό της ρεύμα. Μάλιστα, κατέθεσε για πολλοστή φορά τη γνωστή της πρόταση, η οποία περιλαμβάνει στην ουσία τη συνήθη -κόντρα στους κανόνες της αγοράς και του υγιούς ανταγωνισμού- πρακτική της, που συνοψίζεται στη φράση «πληρώστε με, μεταχειριστείτε με προνομιακά για να προσγειώνονται τα αεροπλάνα μου στην Αθήνα».

Επιπλέον, υπόσχεται λαγούς με πετραχήλια σε ότι αφορά τον αριθμό τον επιβατών που «δεσμεύεται» ότι θα φέρει, χρησιμοποιώντας τα δικά της, πρωτοφανή στα παγκόσμια αεροπορικά χρονικά, μοντέλα υπολογισμού.

Η Αθήνα δεν έχει ανάγκη από νέες πτήσεις για να προσελκύσει επισκέπτες. Χρειάζονται πολλά περισσότερα και ουσιαστικότερα πράγματα να γίνουν, πριν απευθύνει το μεγάλο κάλεσμα στον κόσμο. Και το γιατί η πρωτεύουσα της Ελλάδας, μια πόλη που έχει πολλά από τα σημαντικότερα μνημεία του κόσμου στο κέντρο της, σπουδαία ιστορία, κουλτούρα και πολιτισμό, που διαθέτει την καλύτερη ξενοδοχειακή υποδομή στην Ευρώπη, είναι άδεια από επισκέπτες, έχει τη δική του απάντηση.

Μια μεγαλούπολη, όπως η Αθήνα, για να γεμίσει τουρίστες απαιτούνται τα εξής βασικά:

Καθαριότητα, υψηλή παροχή υπηρεσιών σε όλα τα επίπεδα, από τα ταξί και τα περίπτερα, μέχρι τα μέσα δημόσιας μαζικής μεταφοράς και τιμές από όλους, ξενοδόχους, εστιάτορες προσαρμοσμένες στην κρίση που μαστίζει την παγκόσμια πλέον οικονομία.

Χρειάζεται μόνιμες διεθνείς, εμπορικές εκθέσεις, μεγάλα και μικρά συνέδρια με συνεχή ροή, επαναλαμβανόμενα διεθνή θεματικά φεστιβάλ, καλλιτεχνικά και ψυχαγωγικά και τελευταίο αλλά σημαντικότερο σημαντικό, ένα οργανωμένο και στοχευμένο πρόγραμμα προβολής, με τους επίσημους φορείς και τους επιχειρηματίες του τουρισμού ενωμένους, να καλούν τους τουρίστες να κάνουν διακοπές. Και μπορεί να διαθέτουμε τις υποδομές και τα εκθεσιακά κέντρα διεθνών προδιαγραφών, όμως δεν έχουμε μια μακροπρόθεσμη πολιτική διοργάνωσης εκδηλώσεων.

Το επίσημο κράτος εγκατέλειψε την Αθήνα τα τελευταία χρόνια. Άφησε το κέντρο να γκετοποιηθεί, να γεμίσει κακοποιούς, κλέφτες, παρασιτικά στοιχεία και σκουπίδια. Την άφησε να ξεφτιλιστεί στα διεθνή μέσα και στα μάτια όλου του κόσμου. Την άφησε να καεί, να κλείσει ξενοδοχεία. Την έκανε μη ασφαλή. Της κατέρριψε δηλαδή το σπουδαιότερο ίσως συγκριτικό της πλεονέκτημα. Απαξιώθηκε το κέντρο, δηλαδή η καρδιά της πόλης.

Σε κάθε περίπτωση, σίγουρα δεν φταίνε οι φόροι του Διεθνούς Αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος, το οποίο ήδη έχει προχωρήσει σε σημαντικές μειώσεις, ούτε οι υπόλοιποι παίκτες οι οποίοι το μόνο που ζητούν είναι ίση μεταχείριση.