Με το ηλεκτρονικό εμπόριο να κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος στην Ελλάδα, είναι επόμενο οι επιχειρήσεις να αναζητούν μια αμεσότερη, ευκολότερη και πιο προσωπική επικοινωνία με τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, οι έρευνες δείχνουν ότι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο σε όλα τα στάδια αγοράς από τη σύγκριση τιμών έως και την ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Οι εκπτώσεις πλησιάζουν και σε κάποια καταστήματα έχουν ήδη αρχίσει οι προσφορές. Αλλά αυτά μάλλον τα γνωρίζεις, καθώς πιθανότατα έχεις λάβει ήδη κάποιο sms από το κατάστημα ή την αλυσίδα που επιλέγεις για τις αγορές σου, με το οποίο σε ενημερώνει για ό,τι νέο θέλεις να γνωρίζεις.

Με το τοπίο στην αγορά να αλλάζει ταχύτατα, έχοντας πλέον σε θέση πρωταγωνιστή τις έξυπνες κινητές συσκευές και τις online συναλλαγές, η επικοινωνία με τον καταναλωτή περνά σε άλλο επίπεδο, γίνεται προσωπική, άμεση και γρήγορη.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ΕΣΗΕ), έως το τέλος του 2019 ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα θα φτάσει τα 4 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, ενώ την ίδια ώρα το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών που έχουν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά για να αγοράσουν κάτι έχει αυξηθεί από 27% το 2012 σε πάνω από 40% στο τέλος του 2018. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν τόσο τη δυναμική του e-commerce όσο και την αντίστοιχη ανάγκη των επιχειρήσεων για άμεση και εύκολη επικοινωνία με τους καταναλωτές, μέσα από τα κανάλια που οι ίδιοι επιλέγουν στην καθημερινότητά τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, το κινητό τηλέφωνο γίνεται «εργαλείο» τόσο για τον καταναλωτή όσο και για την επιχείρηση, τόσο πριν από τη διαδικασία των αγορών όσο και κατά τη διάρκεια της. Είναι χαρακτηριστικό ότι 1 στους 4 καταναλωτές χρησιμοποιεί το κινητό του για να συγκρίνει τιμές ακόμα και τη στιγμή που ετοιμάζεται να κάνει μία αγορά, ενώ οι πληρωμές μέσω κινητού αναμένεται να ξεπεράσουν το 40% των συνολικών συναλλαγών στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ε.Ε. (Πηγή: GfK International Retail and Consumer Insights – Tech Trends 2017)

Με το 85% των online καταναλωτών στην Ελλάδα να πραγματοποιούν το 80% των αγορών τους σε εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα (στοιχεία ΕΣΗΕ), οι ελληνικές επιχειρήσεις που αναπτύσσουν διαρκώς τα e-shops τους καλούνται να αναπτύξουν και τα αντίστοιχα κανάλια επικοινωνίας και μάλιστα στην κατεύθυνση της πιο προσωπικής και άμεσης επικοινωνίας.

Κανάλι αύξησης πωλήσεων και επισκεψιμότητας το sms

Τα παραπάνω στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι η επικοινωνία μέσω του κινητού τηλεφώνου είναι ο πιο άμεσος και αποτελεσματικός τρόπος προσέγγισης των καταναλωτών και αναδεικνύουν το sms σε ισχυρό εργαλείο marketing, με εντυπωσιακή αποδοχή από τους καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό, άλλωστε, ότι σύμφωνα με στοιχεία του SMSAPI Report 2018 περισσότεροι από 35% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να δώσουν τον αριθμό του τηλεφώνου τους προκειμένου να λαμβάνουν καλύτερη ενημέρωση και προσφορές για τις αγορές τους.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων του Google Analytics μετά από καμπάνια sms μεγάλης αλυσίδας λιανικού εμπορίου, η επισκεψιμότητα του ιστότοπου της αλυσίδας αυξήθηκε κατά 100%, κατά 60% αυξήθηκε ο αριθμός νέων χρηστών, ενώ καταγράφηκε αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά περισσότερο από 88%! Με απλά λόγια, αποδεικνύεται ότι ένα σύντομο μήνυμα sms μπορεί να αποτελέσει μία μεγάλη ώθηση για να αποφασίσει ο καταναλωτής να κάνει μία αγορά.

Χάρη στην άμεση και γρήγορη επικοινωνία που προσφέρει το sms, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τους πελάτες τους και να επηρεάζουν τον όγκο πωλήσεων, ειδικά όταν θέλουν να ανακοινώσουν εκπτώσεις, προσφορές ή νέα προϊόντα.

Αυτό έχει εφαρμογή στον ευρύτερο κλάδο του εμπορίου και των υπηρεσιών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το εμπόριο προϊόντων τεχνολογίας αλλά και την εστίαση. Ιδιαίτερα οι μεγάλες αλυσίδες αυτών των κλάδων, μέσω του sms «χτίζουν» όχι μόνο σταθερό κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες τους αλλά και δυναμικά «loyalty clubs», με τακτικούς πελάτες οι οποίοι λαμβάνουν συνεχείς ενημερώσεις και απολαμβάνουν ειδικά προνόμια και προσφορές, σε μια σχέση με αμοιβαία οφέλη τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές.

Κάντε το σωστά

Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικό για την επιτυχία της χρήσης του sms marketing είναι να γίνεται με τον σωστό τρόπο. Ποιος είναι αυτός; Άριστο περιεχόμενο, επιλογή της κατάλληλης ομάδας στόχου και τήρηση των προτιμήσεων και των επιλογών απορρήτου του κοινού. Με άλλα λόγια, πρέπει να υπάρχει απόλυτη συμμόρφωση με τις οδηγίες σχετικά με το περιεχόμενο και τις απαραίτητες άδειες που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα.

Αυτό ακριβώς εξασφαλίζει η συνεργασία με έναν αξιόπιστο και έμπειρο συνεργάτη όπως η SMSAPI, η οποία με δυνατότητα αποστολής έως και 7 εκατ. sms ανά ώρα και συνολικά 990 εκατ. sms το 2018 πρωτοπορεί στην επικοινωνία μέσω sms, αξιοποιώντας 12 χρόνια εμπειρίας και συνεργασίας με περισσότερους από 7.000 ικανοποιημένους πελάτες.

Αν επιθυμείτε να λάβετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες του sms μάρκετινγκ ή θέλετε να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες sms απολύτως συμβατές με τις σχετικές οδηγίες και κανονισμούς, μπορείτε να επισκεφτείτε την ελληνική έκδοση του website της SMSAPI εδώ.