Η Tesla βρέθηκε αντιμέτωπη με μια από τις πιο βαριές δικαστικές ήττες της μέχρι σήμερα, καθώς η κριτική επιτροπή στη Φλόριντα επέβαλε αποζημιώσεις ύψους 243 εκατομμυρίων δολαρίων για θανατηφόρο δυστύχημα που συνέβη το 2019 με όχημα Model S εξοπλισμένο με Autopilot.
Η απόφαση ήρθε αφότου η εταιρεία του Έλον Μασκ είχε απορρίψει πρόταση διακανονισμού 60 εκατομμυρίων, κίνηση που, όπως αποδείχθηκε, κόστισε πολλαπλάσια. Η Tesla, που αρνείται κάθε ευθύνη, έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή της να ασκήσει έφεση.
Σύμφωνα με το Reuters, οι δικηγόροι των εναγόντων αποκάλυψαν την πρόταση διακανονισμού σε κατάθεση που υπέβαλαν πριν λίγες ημέρες στο ομοσπονδιακό δικαστήριο του Μαϊάμι, στη Φλόριντα, στο πλαίσιο αιτήματος για κάλυψη νομικών εξόδων από την Tesla. Υποστήριξαν ότι, βάσει της νομοθεσίας της Φλόριντα, δικαιούνται την καταβολή των εξόδων που συσσωρεύτηκαν από τις 30 Μαΐου, ημερομηνία κατά την οποία προτάθηκε ο διακανονισμός.
Η δίκη επικεντρώθηκε σε ένα ατύχημα που συνέβη τον Απρίλιο του 2019 και στο οποίο εμπλέκεται ένα Model S του 2019 εξοπλισμένο με λογισμικό υποβοήθησης οδήγησης Autopilot. Το Tesla του οδηγού χτύπησε το σταθμευμένο Chevrolet Tahoe των θυμάτων, ενώ αυτά στεκόντουσαν δίπλα του σε ένα κράσπεδο.

Οι ένορκοι απένειμαν στην περιουσία της Naibel Benavides Leon, η οποία σκοτώθηκε, και του φίλου της Dillon Angulo, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά, συνολικά 129 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση, συν 200 εκατομμύρια δολάρια ως ποινική αποζημίωση. Η Tesla κρίθηκε υπεύθυνη για το 33% της αποζημίωσης, ή 42,6 εκατομμύρια δολάρια, και για το σύνολο της ποινικής αποζημίωσης.
Οι ένορκοι έκριναν τον οδηγό υπεύθυνο για το 67% των αποζημιώσεων, αλλά αυτός δεν ήταν κατηγορούμενος.
Η Tesla αρνήθηκε οποιαδήποτε παράνομη πράξη και δήλωσε ότι η ετυμηγορία «αποσκοπεί μόνο στο να υπονομεύσει την ασφάλεια των αυτοκινήτων και να θέσει σε κίνδυνο τις προσπάθειες της Tesla και ολόκληρου του κλάδου για την ανάπτυξη και την εφαρμογή τεχνολογίας που σώζει ζωές». Η Tesla δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση.
Οι δικηγόροι των ενάγοντων δήλωσαν ότι η δίκη ήταν η πρώτη που αφορούσε τον αδικαιολόγητο θάνατο τρίτου προσώπου ως αποτέλεσμα της λειτουργίας του Autopilot.
Η Tesla έχει αντιμετωπίσει παρόμοιες αγωγές σχετικά με τις δυνατότητες αυτόματης οδήγησης των οχημάτων της, αλλά αυτές έχουν επιλυθεί ή απορριφθεί χωρίς να φτάσουν σε δίκη.