Φρένο στις αυξήσεις των διοδίων στους κεντρικούς οδικούς άξονες επιχειρεί να βάλει η κυβέρνηση, με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών να βρίσκεται σε διαδοχικές συναντήσεις και συζητήσεις με τους παραχωρησιούχους – Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Α.Ε.- με στόχο να βρεθεί η χρυσή τομή και οι όποιες ανατιμήσεις να είναι λελογισμένες, καθώς η ακρίβεια πλήττει ήδη το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Νέα σύσκεψη έχει προγραμματιστεί για αύριο το πρωί στο υπουργείο Μεταφορών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbeast, οι κατευθύνσεις που έχει δώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αφορούν σε επανατιμολόγηση των διοδίων με αντικειμενικά και κοινωνικά κριτήρια, να υπάρξουν δηλαδή δίκαιες αναλογικές αυξήσεις, οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν δυσανάλογα τους ντόπιους και τους διακινούμενους στη χώρα.

Σημειώνεται ότι βάσει των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων, οι παραχωρησιούχοι αναπροσαρμόζουν ετησίως τις τιμές των διοδίων με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή του Σεπτεμβρίου της προηγούμενης χρονιάς. Η αύξηση που θα έπρεπε να δοθεί φέτος είναι της τάξεως του 12% βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή λόγω των ισχυρών πληθωριστικών πιέσεων, ωστόσο η απόφαση αυτή μετατέθηκε για μετά τις εκλογές. Για το 2024, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή υπολογίζεται κοντά στο 3-4%, ωστόσο οι επιβαρύνσεις λειτουργούν αθροιστικά.

Στόχος είναι να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση με την κυβέρνηση να προτείνει ειδική πρόβλεψη για τα φορτηγά και τα λεωφορεία, καθώς είναι αδύνατον να μετακυλιστεί το κόστος τόσο στα προϊόντα, όσο και στους επιβάτες, ενώ παράλληλα δίνεται «μάχη» προκειμένου ο ΦΠΑ στα ταξί να μείνει στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο, δηλαδή στο 13%. Μένει να δούμε που τελικά θα καταλήξουν οι δύο πλευρές, ενώ θα πρέπει να τονιστεί ότι στις συναντήσεις αυτές δεν συμμετέχουν εκπρόσωποι της Αττικής Οδού καθώς ο αυτοκινητόδρομος εξαιρείται από τις τιμαριθμικές αυξήσεις στα διόδια.