Οι τακτικισμοί της ΟΛΜΕ για απεργία την πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τρίωρες στάσεις εργασίας το μόνο που συνεισφέρουν είναι να διαμορφώνουν ένα περιβάλλον απειλών προς την κοινωνία και αγωνίας προς τους δοκιμαζόμενους μαθητές, ανέφερε το υπουργείο Παιδείας σε νέα άτυπη ενημέρωσή του σήμερα.

«Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ακόμα και εάν μία ΕΛΜΕ πάρει απόφαση για απεργία, αυτό σημαίνει ακύρωση των Πανελληνίων σε όλη τη χώρα. Γι αυτό, μια ώρα αγωνίας των μαθητών είναι επαχθέστερη μιας ώρας απεργίας των καθηγητών», επισημαίνεται.

Πάντως, σε θετικό κλίμα ολοκληρώθηκε η συνάντηση του υπουργού Παιδείας, Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου με τους εκπροσώπους της ΟΙΕΛΕ (ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί), οι οποίοι και τελικά φαίνεται ότι δεν θα ακολουθήσουν σε απεργίες τους συναδέλφους τους των δημόσιων σχολείων.

Το 11μελές ΔΣ της ΟΛΜΕ επιλέγει το χρονικό σημείο της σύγκρουσης με την Κυβέρνηση, μόνο και μόνο γιατί τώρα έχει «συνδικαλιστική δύναμη πυρός» – όπως δήλωσαν μέλη του, στη συνάντηση τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου – και προσχηματικά κατηγορεί την κυβέρνηση για το χρόνο της σύγκρουσης, επικαλούμενο την ψήφιση της αύξησης του ωραρίου διδασκαλίας την Κυριακή των Βαΐων και το Προεδρικό Διάταγμα για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις αναφέρουν πηγές του υπουργείου Παιδείας.

Και συνεχίζουν λέγοντας ότι:

1. Το Π.Δ. «των αναγκαστικών μεταθέσεων των υπεράριθμων εκπαιδευτικών» ορίζει μόνον τη διαδικασία και τα κριτήρια υποχρεωτικής μετάθεσης (δύναται υποχρεωτικά να μετατεθεί καθηγητής υπεράριθμος δηλαδή που διδάσκει λιγότερο από 12 ώρες εβδομαδιαίως και εφόσον η προϋπηρεσία του είναι μικρότερη από 12 χρόνια), ενώ η νομοθετική ρύθμιση για τις αναγκαστικές μεταθέσεις έχει ψηφιστεί από τον Νοέμβριο του 2012. Είναι όψιμη η διαφωνία της ΟΛΜΕ και δολίως προσχηματική, αν αναλογιστούμε ότι, πέραν αυτού, από το 2010 έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική απόσπαση και μάλιστα χωρίς κριτήρια.

2. Κάθε χρόνο, ο προγραμματισμός τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες του διδακτικού προσωπικού (εθελούσιες μεταθέσεις, διορισμοί, αποσπάσεις κ.λπ.) ξεκινά από τον Απρίλιο της προηγούμενης χρονιάς και ολοκληρώνεται με την έναρξη της, τον Σεπτέμβριο. Όμως, για να γίνει ο προγραμματισμός (δηλαδή οι μεταθέσεις, οι διορισμοί, οι αποσπάσεις) πρέπει πρώτα να έχουν υπολογιστεί οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες, γεγονός που διαφοροποιείται ριζικά με την αύξηση της εβδομαδιαίας απασχόλησής τους κατά δύο ώρες. Άρα, έπρεπε εντός του Απριλίου να νομοθετηθεί η αύξηση των δύο ωρών, ώστε να προκύψουν οι ανάγκες ανά σχολείο και να ακολουθήσουν οι τοποθετήσεις του προσωπικού.

Οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι πολιτικός εκβιασμός και «ευτελισμός των εκπαιδευτικών» θα ήταν αν το υπουργείο Παιδείας νομοθετούσε τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο του 2013 την αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 21 σε 23, καθώς και τις αναγκαστικές μεταθέσεις των υπεραρίθμων. Αν δηλαδή, επικρατούσε στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ η παλαιοκομματική λογική του «τους έπιασα στον ύπνο».

Οι υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αφορούν τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς (δηλαδή περισσεύουν, είναι υπεράριθμοι) οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια προϋπηρεσίας (δηλαδή διορίστηκαν την τελευταία δωδεκαετία) και αποδεδειγμένα εργάζονται λιγότερο από 12 ώρες εβδομαδιαίως, ανέφεραν από το υπουργείο Παιδείας.

Το Π.Δ. διασφαλίζει ότι από αυτούς τους υπεράριθμους -δυνητικά και με προτεραιότητα- οι έχοντες μικρότερη προϋπηρεσία και ιδίως οι άγαμοι (δηλαδή με το λιγότερο οικογενειακό & προσωπικό κόστος) μπορούν σε μια από τις τρεις περιοχές που οι ίδιοι, εφόσον κριθούν υπεράριθμοι, δηλώσουν, να μετατεθούν υποχρεωτικά και να εξαιρεθούν από πιθανή μετακίνηση για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Αυτή η απόφαση ελήφθη γιατί διαπιστώθηκε ότι, μόνο τη σχολική χρονιά 2012-2013, 5.500 εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα εργάστηκαν λιγότερο από 12 ώρες την εβδομάδα, την ίδια ώρα που 300 εκατ. ευρώ από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου δαπανήθηκαν για την πρόσληψη συμβασιούχων αναπληρωτών, για την κάλυψη των κενών στον διπλανό δήμο ή νομό, από αυτό των υπεραρίθμων, ανέφεραν επίσης οι πηγές του υπουργείου.

Η απόπειρα εκμετάλλευσης των αναπληρωτών από το 11μελές Δ.Σ. της ΟΛΜΕ πέφτει στο κενό. Και αυτό, γιατί το υπουργείο έχει λάβει προκαταβολικά μέριμνα για την απασχόλησή τους, τη νέα σχολική χρονιά, 8.500 αναπληρωτών 10μηνης διάρκειας τη σχολική χρονιά 2013-2014, σε καινοτόμες και χρηματοδοτούμενες δράσεις από το ΕΣΠΑ (ενισχυτική διδασκαλία κ.λπ., δράσεις που προγραμματίζει και στη Νέα Προγραμματική Περίοδο 2015-2022, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο εργασιακό περιβάλλον απασχόλησης για τους μέχρι χθες αναπληρωτές καθηγητές).

Σημειώνεται ότι, τη σχολική χρονιά 2012- 2013, το υπουργείο Παιδείας προσέλαβε 8.500 αναπληρωτές 10μηνης διάρκειας για την κάλυψη κενών (που προέκυψαν από την χρονίζουσα στρεβλή διαχείριση των 88.000 μονίμων καθηγητών δευτεροβάθμιας).