Στον βαρύ φόρο αίματος που πληρώνει η Ελλάδα στην άσφαλτο, αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον χαιρετισμό του στο 1ο συνέδριο Newsauto Talks τονίζοντας ότι για τα αυτοκινητικά δυστυχήματα δεν ευθύνεται η «κακιά ώρα».

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στα μέτρα που λαμβάνονται σημειώνοντας ότι έχουν μειωθεί τα θύματα τροχαίων λόγω των μέτρων που έχει πάρει η κυβέρνηση με τους βελτιωμένους δρόμους και υποδομές.

Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι η αστυνόμευση θα είναι αυστηρότερη με τη χρήση νέων τεχνολογιών ελέγχου και παρακολούθησης της κυκλοφορίας. Όπως είπε οι κάμερες που ήδη τοποθετούνται και μαζί με το λογισμικό της τεχνητής νοημοσύνης και το ψηφιακό σύστημα κλήσεων, θα καθιστούν πια εφικτό τον μαζικό έλεγχο και τον αυτόματο εντοπισμό των παραβάσεων.

Ο χαιρετισμός του πρωθυπουργού στο συνέδριο

Θα ήθελα ειλικρινά να βρίσκομαι σήμερα μαζί σας στο πρώτο σας Συνέδριο και στις συζητήσεις του. Δυστυχώς, όμως, το πρόγραμμά μου δεν το επιτρέπει. Θα μοιραστώ μαζί σας μερικές σκέψεις για κάτι που μας αφορά όλους: για το πιο κρίσιμο μέτωπο της κινητικότητας, που δεν μπορεί να είναι άλλο από την οδική ασφάλεια.

Ιδίως στην Ελλάδα, που έχει πληρώσει τόσο βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο, αν και τα τελευταία χρόνια τα πράγματα δείχνουν να αλλάζουν. Ύστερα από καιρό έχουμε σταθερή μείωση των θυμάτων από τροχαία. Και αυτό μόνο τυχαία δεν προέκυψε, καθώς είναι το αποτέλεσμα ενός μεθοδικού σχεδιασμού και πολλών προσπαθειών.

Μιλάω για βελτιωμένους δρόμους και υποδομές. Για αυστηρότερη αστυνόμευση, με χρήση νέων τεχνολογιών ελέγχου και παρακολούθησης της κυκλοφορίας. Και ακόμη, για προγράμματα οδικής αγωγής. Κυρίως, όμως, μιλώ για τη σταδιακή μεταβολή νοοτροπίας που αρχίζει να διαμορφώνεται στις Ελληνίδες και στους Έλληνες οδηγούς.

Επί δεκαετίες ακούγαμε ότι για τα θανατηφόρα δυστυχήματα έφταιγε η «κακιά η ώρα». Τώρα συνειδητοποιούμε, νομίζω, ότι αυτό δεν είναι αλήθεια. Τα τροχαία δεν είναι μοίρα. Είναι τραγικά γεγονότα, που μάλιστα μπορούν να προληφθούν αν μαζί μας στο τιμόνι καθίσει και η ατομική ευθύνη.

Ευθύνη η οποία ξεκινά με μικρές καθημερινές επιλογές: να φοράμε ζώνη και κράνος, να μην περνάμε με κόκκινο, να τηρούμε τα όρια ταχύτητας, να μην μιλάμε στο κινητό την ώρα που οδηγούμε, να μην οδηγούμε ποτέ υπό την επήρεια αλκοόλ.

Απ’ την πλευρά της, η κυβέρνηση έχει θέσει την οδική ασφάλεια ως βασική κοινωνική προτεραιότητα, με πρώτη απόδειξη τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σκεφτείτε ότι τον πρώτο μήνα εφαρμογής των νέων, αυστηρών ρυθμίσεων, οι θάνατοι στον δρόμο μειώθηκαν κατά 34%. Εύχομαι, πραγματικά, να συνεχιστεί αυτή η τάση.

Έχουμε, τέλος, ανάγκη κι από στοχευμένη αστυνόμευση. Πολύ περισσότερο όταν θα υπάρχει και η συνδρομή της τεχνολογίας: οι κάμερες που ήδη τοποθετούνται, μαζί με το λογισμικό της τεχνητής νοημοσύνης και το ψηφιακό σύστημα κλήσεων, θα καθιστούν πια εφικτό τον μαζικό έλεγχο και τον αυτόματο εντοπισμό των παραβάσεων.

Κλείνω με κάτι αισιόδοξο: πιστεύω ότι όλο και περισσότερο οι Έλληνες αισθάνονται, πλέον, ότι η οδική ασφάλεια δεν είναι μόνο νόμοι και πρόστιμα. Είναι να νοιαζόμαστε και να προστατεύουμε ο ένας τον άλλον. Κάτι στο οποίο εύχομαι να συμβάλει και το συνέδριό σας.