Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στον ρ/σ ΣΚΑΪ 100,3 και τον ‘Αρη Πορτοσάλτε τόνισε πως «Δεν θα επιτραπεί κανείς να αισχροκερδήσει με οποιονδήποτε τρόπο, εις βάρος των πολιτών, σε ό,τι έχει να κάνει με τις τιμές στην αγορά»

Όπως σημείωσε, παρά την παγκόσμια ενεργειακή ανασφάλεια που προκαλούν οι γεωπολιτικές εντάσεις και ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, η πτώση της τιμής του πετρελαίου πρέπει να αποτυπωθεί άμεσα στην αγορά και να λειτουργήσει προς όφελος της κοινωνίας.

Όπως υπογράμμισε, μετά από συνεχή αύξηση τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια την περίοδο 2017-2024, φέτος, η κυβέρνηση όχι μόνο απέτρεψε νέα αύξηση 15%, όπως είχαν προαναγγείλει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά πέτυχε και μειώσεις που φτάνουν έως και 32%. «Η ναυτιλία, ο τουρισμός, οι υπηρεσίες και το real estate αυτή τη στιγμή, δίνουν το μεγαλύτερο ποσό εσόδου στο ΑΕΠ της χώρας, το οποίο χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να κάνει κοινωνική πολιτική και να στηρίξει τους Έλληνες» είπε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στις γεωπολιτικές εξελίξεις σε Ιράν και Ισραήλ, δήλωσε ότι «Βρίσκονται ελληνόκτητα πλοία στην ευρύτερη περιοχή του Περσικού Κόλπου και σε μικρότερο αριθμό, περνούν τα στενά του Ορμούζ», σημειώνοντας ότι «Πολλές φορές, σε πολεμικές συρράξεις έχουμε δει αποκλιμακώσεις και μετά κλιμακώσεις. Για να είμαστε ασφαλείς και σοβαροί, πρέπει να περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση στα επόμενα 24ωρα». «Δυστυχώς, υπάρχουν απώλειες αμάχων, δυστυχώς έχουμε και το περιστατικό με τον Ορθόδοξο Ναό στη Συρία και την τραγική κατάληξη με τους χριστιανούς. Μας θλίβει και μας προβληματίζει» είπε ο κ. Κικίλιας.

Ο Υπουργός, μιλώντας για την ευρύτερη αστάθεια, επισήμανε ότι «Η Ελλάδα προσπαθεί, με όλες τις δυνάμεις που διαθέτει, να συμβάλει σε διπλωματικό επίπεδο στην αποκλιμάκωση της κατάστασης». Όπως ανέφερε, «Το Ισραήλ δίνει μάχη επιβίωσης, καθότι το καθεστώς των Μουλάδων στο Ιράν ζητά τον αφανισμό του», ενώ υπογράμμισε πως οι περιφερειακές συγκρούσεις «εμπλέκουν και την Τουρκία και τη χώρα μας, εμπλέκουν όλη τη γειτονιά».

Σχετικά με τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές στη Γαύδο και το νότιο μέτωπο της Κρήτης, ο κ. Κικίλιας υπογράμμισε τη δυσκολία των επιχειρήσεων σε ανοιχτή θάλασσα, μακριά από τα παράλια. «Στα 100 ή 200 ναυτικά μίλια στο Λιβυκό πέλαγος, που είναι ανοιχτή θάλασσα, δεν μπορεί να γίνουν επιχειρήσεις ανάλογες με αυτές που γίνονται στο βόρειο Αιγαίο. Αντιθέτως, εκεί, η Frontex και το ελληνικό λιμενικό έχουν μόνο μία δυνατότητα: να διασώσουν και τίποτε άλλο», ανέφερε.

«Γι’ αυτό λοιπόν, σωστά ο Πρωθυπουργός είπε ότι πέρα από τα 12 ναυτικά μίλια – εκεί που είναι τα διεθνή ύδατα – θα επιχειρούν και φρεγάτες, για να περάσει ένα μήνυμα στους διακινητές», εξήγησε, προσθέτοντας ότι «η λύση, όμως, παραμένει αυτή που εφάρμοσε η Ιταλία και η Μάλτα – και ξέρω ότι ο κ. Γεραπετρίτης θα ταξιδέψει σύντομα στη Λιβύη – να γίνει συμφωνία με τις Λιβυκές αρχές, έτσι ώστε να μπορούμε να περιπολούμε, όπως και εκείνοι, σε αυτά τα μίλια κοντά στις ακτές τους και να τους ειδοποιούμε, προκειμένου αυτοί να παρεμποδίζουν τις ροές και να τις παίρνουν πίσω.»

Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στη γεωπολιτική επιρροή της Τουρκίας στη Λιβύη, σημειώνοντας: «Τον τουρκικό παράγοντα τον βλέπουμε και τον παρακολουθούμε, σε σχέση με το παράνομο τουρκο-λιβυκό μνημόνιο».

Κλείνοντας, εξήρε την προσφορά των ανδρών και γυναικών του Λιμενικού Σώματος, λέγοντας: «Παίρνουν κάτι παραπάνω από 1000 ευρώ, παλεύουν μέσα στα κύματα, με πατριωτισμό και αξιοπρέπεια και φυλάσσουν τα θαλάσσια σύνορά μας».

Πηγή: ΑΠΕ