Γεμάτο το ειδησεογραφικό δελτίο από τον 13ο αγώνα MotoGP της χρονιάς, με έντονο ενδιαφέρον, ανάλογα με το «στρατόπεδο» που ενδιαφέρει κάθε έναν.

Είδηση 1η: Ήρθε η πρώτη φετινή νίκη για το Valentino Rossi και μάλιστα η πρώτη εδώ και 5 χρόνια, στο Misano, την πιο δική του πίστα.
Είδηση 2η: Ήρθε η πρώτη φετινή νίκη για το εργοστάσιο της Yamaha. Κι ακόμη καλύτερα αφού συνδυάστηκε με το 1-2.
Συνέχεια ειδήσεων (3η): Ο Marc Marquez δεν κέρδισε και μάλιστα για δεύτερη φορά φέτος.
Είδηση (4η) ειδικά για τους Ιταλούς: Μόλις 5 δευτ. πίσω από τον Rossi τερμάτισε 4ος ο Andrea Dovizioso με την Ducati.

Για πρώτη φορά εδώ και 2 τουλάχιστον χρόνια μια Ducati τερματίζει σε τόσο μικρή απόσταση από την πρώτη θέση.

Το πράγμα φαινόταν ήδη από τα χρονομετρημένα. Ο Marquez είχε πρόβλημα στην είσοδο των στροφών, ο Pedrosa στην έξοδο, την ώρα που ο Rossi κινούνταν στην πίστα με τον αέρα του νικητή.

Και οι τρεις αυτοί παράγοντες διαμόρφωσαν το αποτέλεσμα του αγώνα στο Misano. Αυτοί και η λανθασμένη επιλογή του Jorge Lorenzo να φορέσει μπροστά τη σκληρή γόμα της Bridgestone. Το λάστιχο δεν έπιασε ποτέ τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας και ο Jorge δεν μπόρεσε να διεκδικήσει τη νίκη.

Ο Ισπανός της Yamaha έφυγε καλά στην εκκίνηση και έστριψε πρώτος, μπροστά από τους Valentino Rossi και Marc Marquez, προσπαθώντας να κάνει από την αρχή μια διαφορά. Πίσω από την πρώτη τριάδα ακολουθούσε μια δεύτερη ομάδα από τους Andrea Iannone, Andrea Dovizioso και Dani Pedrosa.

Στον 2ο μόλις γύρο, αγχωμένος να μην του φύγει ο Lorenzo, o Marquez πέρασε τον Rossi, αλλά δεν καθάρισε. Ο Ιταλός δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του και ξαναπέρασε αμέσως μπροστά.

Η σκηνή επαναλήφθηκε στον 3ο γύρο, οπότε οι φωνές των 55.000 θεατών, στη πλειοψηφία τους φαν του Rossi, σκέπαζαν ακόμη και τον ήχο αυτών των μοτοσυκλετών. Σπρωγμένος από τη θετική ενέργεια τόσων ανθρώπων, ο Rossi επικράτησε στη μονομαχία αυτή με τον κατά 14 χρόνια νεότερο πρωταθλητή 2013. Έμεινε μπροστά οδηγώντας με μοναδικό πάθος και αλάνθαστη μαεστρία.

Ο Marquez οδηγούσε στο όριο, αν και ο ίδιος δεν το παραδέχτηκε μετά τον αγώνα. Ωστόσο στον 10ο γύρο έκανε το λάθος. Μπαίνοντας πολύ κλειστά στη αργή δεξιά Κ4, πάτησε στο κράσπεδο, το μπροστινό γλίστρησε γλυκά και τον άδειασε μαλακά στην άσφαλτο.

Ο μικρόσωμος Ισπανός προσπάθησε απελπισμένα να βάλει μόνος μπροστά το θηρίο, αλλά δεν τα κατάφερε. Όταν πια μπόρεσε με τη βοήθεια 3 ιταλών κριτών να επιστρέψει στον αγώνα, ήταν τελευταίος (εικοστός). Έκανε μια ηρωική οδήγηση, αλλά το μόνο που κατάφερε ήταν να πάρει 1 βαθμό, τερματίζοντας στην 15η θέση.

Από τότε και μέχρι τον τερματισμό ο Rossi οδήγησε τον αγώνα χωρίς να απειληθεί ποτέ. Μέχρι τον 18ο γύρο όλοι περιμέναμε να δούμε αν το σκληρό μπροστινό του Lorenzo θα του πρόσφερε πλεονέκτημα στα δεύτερο μισό του αγώνα.

Αυτή η εξέλιξη δεν ήρθε ποτέ, ο Rossi χειρίστηκε άψογα τη διαφορά των 2,5 δευτ. ως το τέλος και ο κόσμος πανηγύρισε την παραμυθένια νίκη του ινδάλματός του για πρώτη φορά φέτος και μάλιστα επί ιταλικής γης.

Η μάχη που έδωσε ενδιαφέρον στο δεύτερο μισό του αγώνα ήταν ανάμεσα στους Pedrosa και Dovizioso. Ο δεύτερος Ισπανός της Honda Repsol κατάφερε μόλις στον 8ο γύρο να καθαρίσει τον Andrea Iannone, αλλά τότε η διαφορά είχε ανέβει ήδη στα 3 δευτερόλεπτα και ο Dani μειονεκτούσε σε πρόσφυση «μπροστά και πίσω» όπως δήλωσε μετά τον αγώνα.

Στην ίδια φάση πέρασε τον Iannone και ο Dovizioso, με αρκετό τσαμπουκά είναι αλήθεια. Στον ίδιο γύρο έπεσε και εγκατέλειψε ο Stefan Bradl, ολοκληρώνοντας ένα ακόμη απογοητευτικό σαββατοκύριακο για την LCR Honda.

Για τον Pedrosa δεν υπήρχε περίπτωση να ανέβει βάθρο αν δεν έπεφτε ο Marquez. Αντίθετα, αντιμετώπισε ως το τέλος την επίθεση του Dovizioso που κατάφερε να μείνει μαζί του ως την καρώ σημαία.

Οι Ducati προφανώς έχουν βελτιωθεί πολύ φέτος, αλλά ο Andrea είπε πως η κυριακάτικη επίδοση έχει να κάνει περισσότερο με το πάθος που του ενέπνευσε ο αγώνας της πατρίδας του. Και αυτός, όπως ο Rossi, γεννήθηκε και μεγάλωσε λίγα χιλιόμετρα μακρύτερα από την πίστα.

Όλοι οι φίλοι και συγγενείς ήταν στις εξέδρες παρακολουθώντας τον. Ο ενθουσιασμός τους τον έσπρωχνε να παλέψει πέρα από τα όρια. Ειδικά οι τελευταίοι 10 γύροι απαίτησαν υπεράνθρωπη προσπάθεια, αλλά ο Andrea δήλωσε στο τέλος ότι δεν ένιωθε κούραση…

Πίσω από την εργοστασιακή Ducati τερμάτισε 5ος ο Andrea Iannone, ουσιαστικά ο 2ος εργοστασιακός αναβάτης της ιταλικής εταιρείας, καθώς ο Crutchlow έχει τεθεί καθαρά στο περιθώριο και είναι αμφίβολο αν λαμβάνει τα εξελιγμένα κομμάτια που στέλνει το εργοστάσιο. Παρεμπιπτόντως στον επόμενο αγώνα στην Αραγωνία, αναμένεται και η νέα βελτιωμένη έκδοση της Desmosedici.

Πίσω από τον Iannone ακολουθούσαν οι δύο της Tech3 Yamaha, με τον Pol Espargaro στην 6η και τον Bradley Smith στην 7η θέση. Τη δική τους μονομαχία για την 8η θέση είχαν οι Cal Crutchlow και Alvaro Bautista (Gresini Honda).

Οκτώ γύρους πριν το τέλος ο Crutchlow το παράκανε στην Quercia και ανοίχτηκε. Στο κενό τρύπωσαν οι Aleix Espargaro (Forward Racing Open Yamaha) και Yonny Hernandez (Pramac Racing). Ωστόσο ο Βρετανός ξαναπέρασε σύντομα τον τελευταίο για τη 10η θέση και στο τέλος η εγκατάλειψη του Aleix Espargaro τον ανέβασε στην 9η θέση.

Ο Scot Redding πέρασε τη γραμμή 13ος, χάνοντας τον τίτλο του ταχύτερου Open Honda από τον Karel Abraham. O Άγγλος θα τρέξει του χρόνου με Honda RC213V για την νέα ομάδα MotoGP που δημιουργεί η Marc VDS. Το συμβόλαιό του με την Gresini σπάει, αφού η ιταλική ομάδα θα τρέχει του χρόνου με την Aprilia. Καθώς έχασε τη χορηγία της Fun & Go και δεν μπορούσε να πληρώσει την Honda για μία RC213V.

Στον τελευταίο γύρο ο Aleix Espargaro βγήκε εκτός πίστα και εγκατέλειψε απογοητευμένος.

Με τη νίκη του αυτή ο Valentino Rossi έφτασε τις 107 (81 στα MotoGP!) και έγινε ο πρώτος αναβάτης στην ιστορία που φτάνει τους 5.000 βαθμούς συνολικά στην καριέρα του. Επίσης έφτασε στον 1 πόντο τον 2ο της βαθμολογίας Dani Pedrosa.

Ο Marc Marquez παραμένει απλησίαστος, καθώς προηγείται με διαφορά 74 βαθμών, όμως η 15η θέση του σημαίνει ότι πλέον δεν είναι δυνατόν να ανακηρυχθεί μαθηματικά πρωταθλητής 2014 στον επόμενο αγώνα της Aragon.

Αποτελέσματα

1. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 44’ 14.586
2. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 44’ 16.16
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 44’ 18.862
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 44’ 20.09
5. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 44’ 26.357
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44’ 33.585
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44’ 37.686
8. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 44’ 51.044
9. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 44’ 53.066
10. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 45’ 0.464
11. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 45’ 9.351
12. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 45’ 11.361
13. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 45’ 17.320
14. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 45’ 28.132
15. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 45’ 30.534
16. Leon Camier GBR Drive M7 Aspar (RCV1000R) 45’ 35.346
17. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 45’ 41.008
18. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) +1 γύρος
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) +1 γύρος

Δεν τερμάτισαν

Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha)
Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART)
Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)

Βαθμολογία αναβατών

1 Marc Marquez 289
2 Dani Pedrosa 215
3 Valentino Rossi 214
4 Jorge Lorenzo 177
5 Andrea Dovizioso 142
6 Pol Espargaro 98
7 Aleix Espargaro 92
8 Andrea Iannone 92
9 Stefan Bradl 74
10 Bradley Smith 74
11 Alvaro Bautista 64
12 Scott Redding 54
13 Cal Crutchlow 47
14 Hiroshi Aoyama 43
15 Yonny Hernandez 38
16 Karel Abraham 33
17 Nicky Hayden 29
18 Colin Edwards 11
19 Michele Pirro 11
20 Broc Parkes 7
21 Mike di Meglio 4
22 Danilo Petrucci 4
23 Alex De Angelis 3
24 Michael Laverty 2
25 Héctor Barbera 2
26 Leon Camier 1