Και ξαφνικά την περασμένη Παρασκευή ο κόσμος απέκτησε περισσότερη τάξη: το 2015 η Ducati Corse θα έχει δύο ιταλούς αναβάτες, με τους οποίους θα μπορέσουν να ταυτιστούν οι ιταλοί τιφόζοι της μάρκας.

Το πυροτέχνημα που έσκασε (επιτέλους λίγο ενδιαφέρον!) στο μεταγραφικό πεδίο έβαλε τα πράγματα στη θέση τους, στέλνοντας τον ιδιότροπο Εγγλέζο, Cal Crutchlow, σε άλλη ομάδα. Η σχετική είδηση δημοσιεύτηκε τόσο στο speedweek.com όσο και στο GPone.com.

Η είδηση ανακοινώθηκε επίσημα από την Ducati στις 2 Αυγούστου: ο Crutchlow έκανε τελικά χρήση του όρου αποδέσμευσης που υπήρχε στο συμβόλαιό του και μετά από μπερδεμένες διαπραγματεύσεις, κατέληξε στην LCR, τη μία από τις δύο δορυφορικές ομάδες της Honda. Θα αναλάβει τη θέση του Γερμανού Stefan Bradl, τον οποίο ελλείψει των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων (μόνον ένα βάθρο σε 3 χρόνια), έπαψε να στηρίζει το HRC. Δεν είναι γνωστό αν στην επιλογή του Cal, έπαιξε ρόλο ο νέος χορηγός που ακούγεται για την LCR, η βρετανική εταιρεία χρημοτοοικονομικών υπηρεσιών CWM World.

Οι συζητήσεις για αποδέσμευση είχαν αρχίσει ήδη πριν το ολλανδικό GP και συνεχίζονταν αδιάκοπα όλο το επόμενο διάστημα, ακόμη κι όταν όλοι, των αφεντικών της Ducati περιλαμβανομένων, έκαναν πως δεν έτρεχε τίποτα. Αυτό δείχνει τελικά η «άσχετη» και «από το πουθενά» δήλωση των ανθρώπων της εταιρείας στο Assen ότι «δεν συζητάμε καθόλου για χρήματα», εννοώντας τα χρήματα της αποζημίωσης για την πρόωρη απομάκρυνση του Cal. Μέχρι τα λόγια αυτά όλοι φαντάζονταν πως ο Cal σκεφτόταν να φύγει, μετά όλοι κατάλαβαν ότι το γυαλί είχε ραγίσει…

Για να αποδεσμευτεί ο Crutchlow είχε περιθώριο ως την 31η Ιουλίου. Μετά την ημερομηνία αυτή, ο όρος αποδέσμευσης έχανε την ισχύ του. Όμως για να τον επικαλεστεί, θα έπρεπε να έχει καταλήξει στις συζητήσεις του με κάποια άλλη ομάδα. Κάτι όχι και τόσο εύκολο, αφού οι δορυφορικές ομάδες δεν πληρώνουν παρά κλάσμα των μισθών που δίνουν τα εργοστάσια.

Ο Crutchlow λάμβανε 2,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ποσό απλησίαστο για την LCR. Έπρεπε λοιπόν να βρεθεί τρόπος να καλυφθεί ένα τουλάχιστον μέρος των χρημάτων που θα λάμβανε το 2015, αλλιώς γιατί να φύγει, σωστά;

Δεν γνωρίζουμε φυσικά τους όρους του συμβολαίου του, αλλά φαίνεται πως τελικά συμφωνήθηκε με την Ducati να «δώσει κάτι» για να συμπληρωθεί το χαμένο εισόδημα. Το αντέχουν οι Ιταλοί, αφού σίγουρα ο Iannone που παίρνει τη σέλα του Cal δεν κοστίζει 2,5 «μύρια» τον χρόνο. Ο Άγγλος έπαιξε σκληρό πόκερ και κέρδισε. H ανακοίνωσης παραμονής του στη διάρκεια του World Ducati Weekend ήταν το δικό του μέτρο πίεσης προς τον Claudio Domenicali, μεγάλο αφεντικό της Ducati: «Αν δεν μού δώσετε χρήματα δεν φεύγω, άρα θα με πληρώσετε 5 εκατομμύρια σε δύο χρόνια χωρίς τα αντίστοιχα αποτελέσματα». Και βέβαια μετά ο Domenicali θα έπρεπε να απαντήσει στους γερμανούς ιδιοκτήτες της Audi…

Ο Bob Moore, μάνατζερ του εξωστρεφούς Άγγλου, δούλεψε σκληρά αλλά τίμησε το ποσοστό του, καταφέρνοντας την τελευταία στιγμή να βάλει όλα τα κομματάκια του παζλ στη θέση τους. Έσωσε έτσι πιθανότατα την καριέρα του Cal Crutchlow που επιστρέφει σε μια «φυσιολογική» ιαπωνική μοτοσυκλέτα, αντί να καεί μένοντας για έναν ακόμη χρόνο στη Ducati που δεν ταιριάζει καθόλου στο οδηγικό του στυλ, καθώς χρησιμοποιεί μεγάλες κλίσεις και ταχύτητες μέσα στις στροφές αλά Jorge Lorenzo. (Μη ξεχνάμε ότι έμαθε να οδηγεί MotoGP πάνω σε μια Yamaha M1, μια μοτοσυκλέτα εξελιγμένη από το Lorenzo).

Μόλις πριν ένα μήνα ο Crutchlow είχε αρνηθεί να αλλάξει την οδήγησή του λέγοντας: «Γιατί να μάθω να οδηγώ διαφορετικά, όταν η μοτοσυκλέτα θα αλλάξει πάλι τελείως σε λίγους μήνες;» Κάτι που τελικά δεν θα αποφύγει, αφού πρέπει να μάθει να οδηγεί την RC213V που διαφέρει πολύ από την Yamaha.

Προφανώς οι διαβεβαιώσεις του γενικού διευθυντή Gigi Dall’Igna για μια τελείως διαφορετική Desmosedici GP15, ήταν αρκετές για να κρατήσουν στην ομάδα τον Ιταλό της, όχι όμως και τον Άγγλο.