Πώς να τον αποκαλέσεις; Πρώτη χρονιά στα MotoGP και το πουλαίν της Honda, o Marc Marquez, φαίνεται έτοιμος να επαναλάβει τον άθλο του Kenny Roberts –δηλαδή να κερδίσει τον τίτλο όντας rookie, χωρίς καν να γνωρίζει όλες τις πίστες.

Ο «ασεβής» νεαρός δεν δίνει δεκάρα για ιεραρχία και καθεστηκυία τάξη, προσπερνώντας τους πάντες και παίρνοντας την τέταρτη νίκη της σαιζόν, χωρίς να αμφισβητηθεί από κανένα. Έχει τώρα περισσότερες νίκες από κάθε άλλο φέτος, είναι πρώτος στη βαθμολογία αυξάνοντας διαρκώς τη διαφορά από τους άλλους δύο Ισπανούς διεκδικητές, και το πιο επίφοβο γι’ αυτούς, είναι φοβερά σταθερός.

Έχει ανέβει στο βάθρο στους εννιά από τους 10 φετινούς αγώνες. Πέρσι ήταν αυτή ακριβώς η σταθερότητα που απέφερε στον Lorenzo τον τίτλο, παρότι ο Pedrosa είχε περισσότερες νίκες. Και επιπλέον έχει κερδίσει όλους τους αμερικάνικους αγώνες φέτος, ενώ σε Τέξας και Ινδιανάπολη δεν είχε ξαναοδηγήσει.

Ο 20χρονος ήταν όλο το σαββατοκύριακο ταχύτερος, επικρατώντας σε όλα τα δοκιμαστικά και αποσπώντας την Pole Position. Στην εκκίνηση ο Lorenzo τον πέρασε και έστριψε πρώτος με την Yamaha του.

Αμέσως το τρίο Lorenzo, Pedrosa, Marquez άρχισε να ξεκολλάει από τους υπόλοιπους. Στον 8ο από τους 27 γύρους ο μικρός πέρασε τον Pedrosa και άρχισε να κυνηγάει τον Lorenzo. Στον 14ο γύρο έκανε την επίθεσή του από την εξωτερική στην γρήγορη Κ1.

Τάισε τον Jorge με το ίδιο του το φάρμακο, αφού ο πρωταθλητής έχει το παρατσούκλι «πορφουέρα», δηλαδή «από την εξωτερική». Επανέλαβε δηλαδή την «ασέβεια» της Laguna Seca, όπου είχε περάσει τον Rossi στην «Corkscrew», θέλοντας να του δείξει ότι μπορεί ακριβώς τα ίδια και καλύτερα.

Έφτασε λοιπόν τον Lorenzo από την εξωτερική και ύστερα τον πέρασε στα φρένα, καθώς ο αναβάτης της Yamaha υποφέρει ακόμη στον ώμο και δεν είναι στο 100% της φυσικής του κατάστασης.

Οι τρεις τους έμειναν κοντά για πέντε γύρους ακόμη, αλλά μετά ο ρυθμός του Marquez αποδείχτηκε εξοντωτικός και ο μικρός άρχισε να απομακρύνεται. Στον 19ο γύρο η διαφορά είχε φτάσει το 1 δευτ. Lorenzo και Pedrosa έμειναν να μονομαχούν όπως παλιά, μόνοι τους, αλλά για τη δεύτερη θέση…

Στην αρχή του προτελευταίου γύρου, και ενώ φάνηκε ότι ο Dani θα συμβιβαζόταν με την 3η θέση, ανέβασε ρυθμό, πέρασε το Νο 99 και μέσα σε 1,5 γύρο έκανε διαφορά 2,2 δευτ. Εν τω μεταξύ ο Marquez είχε τερματίσει, 3,5 δευτερόλεπτα μπροστά, έχοντας καταρρίψει και το ρεκόρ γύρου αγώνα. Ο Jorge εξήγησε μετά τον τερματισμό την οπισθοχώρηση και την απέδωσε στην, «πρωτοφανή» όπως την αποκάλεσε, απότομη φθορά των ελαστικών του.

Πίσω εξελίχθηκε μια ακόμα τριπλή μονομαχία για την 4η θέση που κλείδωσε στον Rossi μόλις στον τελευταίο γύρο. Ο Ιταλός σταρ έκανε μια θεαματική προσπάθεια έχοντας ξεκινήσει από την 9η θέση. Μετά τα μέσα του αγώνα βρήκε φοβερό ρυθμό και πρόφτασε τους Crutchlow (Tech 3 Yamaha) και Alvaro Bautista (Gresini Honda), που ως τότε «σφάζονταν» μόνοι τους.

Πρώτα πέρασε τον Bautista και μόλις στον τελευταίο γύρο τον Εγγλέζο. Ο Crutchlow με αρκετές δόσεις αστεϊσμού, δήλωσε «είχα κλείσει τη γραμμή, παρόλα αυτά όμως ο μπασταρδος κατάφερε και με πέρασε»

Μοναχική διαδρομή ως την 7η θέση είχε ο Stefan Bradl με την Honda LCR, έχοντας πριν λίγες ημέρες εξασφαλίσει επέκταση του συμβολαίου του για έναν ακόμη χρόνο. Πιο πίσω εξελίχθηκε ένα μικρό δράμα μεταξύ των Ντουκαταίων και του Bradley Smith της Tech3 Yamaha.

Στην τελευταία στροφή του αγώνα ο Nicky Hayden προσπάθησε να περάσει κάπως άκομψα τον Dovizioso, έχασε τη γραμμή του, ακούμπησε πάνω του και μαζί βγήκαν πάνω στο κερμπ. Ο rookie Smith δεν δίστασε καθόλου, τους πέρασε και τερμάτισε 8ος, ενώ στην Ducati το φυσάνε και δεν κρυώνει.

Πονώντας ακόμη στον ώμο που έβγαλε στο Sachsenring ο Andrea Iannone, έφερε τη μοναχική (μετά την εγκατάλειψη του Spies) Pramac Ducati στην 11η θέση.

Πρώτος των CRT και πάλι ο Espargaro, με δεύτερο ταχύτερο τον Colin Edwards, αφού ο Randy de Puniet έμεινε από μηχανική βλάβη.

Μετά τον 3ο και τελευταίο αγώνα στις ΗΠΑ ο Marquez αύξησε την πρωτοπορία του από τον Pedrosa στους 21 βαθμούς και από τον Lorenzo στους 35. Όλοι οι εργοστασιακοί και δορυφορικοί αναβάτες έτρεξαν με σκληρή γόμα μπροστά και μαλακή πίσω.

Αποτελέσματα
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 44’ 52.463
2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 44’ 55.958
3. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 44’ 58.167
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 45’ 12.358
5. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 45’ 12.418
6. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 45’ 12.524
7. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 45’ 17.305
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M01) 45’ 33.153
9. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 45’ 33.164
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 45’ 33.286
11. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 45’ 52.131
12. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 45’ 59.113
13. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 46’ 1.925
14. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 46’ 7.670
15. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 46’ 12.622
16. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 46’ 18.342
17. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 46’ 22.079
18. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 46’ 28.851
19. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) +1 γύρος

Εγκατέλειψαν
Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport (ART CRT)
Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)*
Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT)
Blake Young USA Attack Performance Racing (APR-Kawasaki CRT)
* Standard ECU