Όλοι οι συμμετέχοντες έχουν υπογράψει συμφωνία που απαγορεύει την οποιαδήποτε προς τα έξω μεταφορά πληροφοριών. Παρά ταύτα, κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες βρήκαν τον τρόπο να διαρρεύσουν. Μία από αυτές είναι ότι ο κινητήρας της Suzuki ακούγεται ίδιος ακριβώς με της Yamaha Μ1.

Την περασμένη εβδομάδα ο De Puniet δοκίμασε την τετρακύλινδρη εν σειρά Suzuki με τα 1000 κυβικά στην πίστα Motegi. Συμπλήρωσε 120 γύρους. Λεπτομέρειες δεν μαθεύτηκαν, καθώς τόσο ο ίδιος όσο και ο μάνατζέρ του Eric Mahé, ο νέος team manager Davide Brivio και ο αρχιμηχανικός Tom O’Kane έχουν αναλάβει την υποχρέωση να μείνουν «μουγγοί».

Το συμβόλαιο του Brivio αφορά αρχικά μόνον το 2013 και μόνον τη διεύθυνση των δοκιμών εξέλιξης στην Ευρώπη. Όσο για τον O’Kane υπήρξε αρχιμηχανικός του Chris Vermeulen (στη Suzuki), ενώ έχει δουλέψει και με τον Alvaro Bautista. Παλιότερα δούλευε στην ομάδα του Kenny Roberts.

Το βέβαιο πάντως είναι ότι η νέα μοτοσυκλέτα δούλεψε και τις δύο μέρες «ρολόι». Δεν παρουσιάστηκε κανένα μηχανικό πρόβλημα και ο καλύτερος χρόνος του De Puniet ήταν 1’47″00. Πέρυσι θα επαρκούσε για τη 13η θέση της εκκίνησης.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο Speedweek οι συνθήκες κατά τις δύο ημέρες των δοκιμών ήταν ιδανικές: θερμοκρασία 28 βαθμοί Κελσίου, άσφαλτος στεγνή και μηδαμινή υγρασία. Συγκριτικά, τον ίδιο χρόνο 1’47″00 έκανε την ίδια μέρα ο αναβάτης εξέλιξης της Honda Takumi Takahashi, ενώ ο Katsuaki Nakasuga της Yamaha ήταν μισό δευτερόλεπτο πιο αργός.

Πόσο ανταγωνιστική μπορεί να είναι λοιπόν η νέα Suzuki MotoGP; Σε αναλογία με τους χρόνους του περσινού αγώνα στο Motegi, η Suzuki φαίνεται να έχει κάνει καλή δουλειά.

Το 1’47” του De Puniet είναι 2 δευτερόλεπτα χειρότερος από το χρόνο της pole position του Jorge Lorenzo. Κι ακόμα είναι 1,4 δευτ. πιο αργός από τον ταχύτερο γύρο αγώνα του Pedrosa. Ο χρόνος του Γάλλου είναι επίσης 2,5/10 πιο αργός από το 1’46.739 του Valentino Rossi με τη Ducati.

Τέλος σε σύγκριση με τη περσινή δική του απόδοση πάνω στην Aprilia ART: με τη Suzuki είναι 6/10 πιο γρήγορος από το χρόνο των δοκιμαστικών, αλλά 2,5 ολόκληρα δευτερόλεπτα πιο γρήγορος από ό,τι στον αγώνα, όπου είχε πέσει στον πρώτο μόλις γύρο και τελικά εγκατέλειψε. Επίσης την ημέρα του αγώνα η θερμοκρασία ήταν αρκετά χαμηλότερη (20°C).

Φέτος αγωνίζονται 24 αναβάτες στα MotoGP, αριθμός που η Dorna δεν θέλει να αυξηθεί με κανέναν τρόπο. Κι ωστόσο το 2014 θα πρέπει κάπως να βολευτούν οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της Suzuki.

Ο Ezpeleta, αφεντικό της Dorna επιμένει: «το καλύτερο θα ήταν να έχουμε 22 αναβάτες. H Suzuki δεν θέλει να δουλέψει με κάποια από τις υπάρχουσες ομάδες. Η μόνη λύση λοιπόν είναι να αγοράσει τις 2 θέσεις που χρειάζεται».

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με δύο τρόπους: είτε μέσω της πώλησης μίας θέσης από κάποιες εκ των ομάδων NGM Mobile Forward Racing, Paul Bird Motorsport και Game IodaRacing, είτε μέσω της ολοκληρωτικής εξαγοράς μίας από τις ίδιες αυτές ομάδες εκ μέρους της Suzuki, φυσικά έναντι σημαντικού κόστους.

Μάλιστα έχει ακουστεί ότι ένας από τους πρώτους ιδιοκτήτες υπάρχουσας ομάδας που ρωτήθηκε, ζήτησε 5 εκατομμύρια ευρώ. Εδώ μπορεί, εφόσον το θελήσει, να παρέμβει διορθωτικά η Dorna, η οποία θεωρεί εύλογο και δικαιολογημένο αντίτιμο ένα ποσό γύρω στο 1,5-1,6 εκατομμύρια ευρώ. Πριν βοηθήσει όμως, η Dorna ζητά ένα τριετές συμβόλαιο από τη Suzuki.

Ο Randy de Puniet είναι ο αναβάτης που αρχικά, λόγω της εμπειρίας του με την Kawasaki, τη Honda και την Aprilia, αποτέλεσε το νούμερο ένα στόχο της Suzuki για να αναλάβει ως πρώτος τη τάξει. Επιπλέον ο Γάλλος έχει ήδη δοκιμάσει στη Βαλένθια (2011) και τη Suzuki 800.

Όμως τις τελευταίες ημέρες ένα νέο όνομα έχει κάνει δυναμική είσοδο στη λίστα με τους πιθανούς αναβάτες. Αυτό του Cal Crutchlow. Είναι στην κορυφή των «επιθυμητών αναβατών» της Suzuki κάτι που η εταιρεία έχει φροντίσει να γίνει ξεκάθαρο, μέσω του Brivio.