Πριν την εκκίνηση της σαιζόν 2012 η παντοδύναμη επιτροπή GP είχε αποφασίσει να αλλάξει (προσωρινά…) τον κανονισμό περί δοκιμών, που είχε ενεργοποιηθεί για τη μείωση του κόστους των αγώνων.

Η αλλαγή επέτρεπε ουσιαστικά στις ιδιωτικές δοκιμές των ομάδων MotoGP με οποιονδήποτε οδηγό, εφ’ όσον συνολικά δεν χρησιμοποιήσουν περισσότερα ελαστικά από αυτά που δικαιούνται μέσα στη σαιζόν.

Πολλοί θεώρησαν την απόφαση εκείνη ως το άνοιγμα ενός παραθύρου για να βοηθηθούν ο Rossi και η Ducati, ώστε να εξελίξουν τηνGP12, να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί, μπας και αυξάνονταν οι τηλεοπτικοί θεατές και κατ’ επέκταση και τα τηλεοπτικά έσοδα….

Τώρα που ο Rossi επέστρεψε ασφαλής στην αγκαλιά της μαμάς-Yamaha και είναι πάλι ανταγωνιστικός, η στρέβλωση των κανονισμών δεν απαιτείται άλλο, οπότε οι ιδιωτικές δοκιμές καταργούνται και πάλι. Το μέτρο θα ξανά-ισχύσει από τη σαιζόν 2014.

Σύμφωνα με τη βρετανική MCN.com η επιτροπή θα συνεδριάσει στο Κατάρ προκειμένου να συζητήσει την αλλαγή και να επιβεβαιώσει ότι το 2014 θα υπάρξουν μόνον 3 επίσημες δοκιμαστικές περίοδοι, για όλους ίδιες.

Το αστείο είναι ότι η πρόταση περί κατάργησης των ιδιωτικών δοκιμών έρχεται αμέσως μετά την πανάκριβη σχετική «βόλτα» της Honda στη νέα αμερικάνικη πίστα του Τέξας, προκειμένου να την γνωρίσουν οι αναβάτες της και ίσως να αποκτήσουν ένα πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών, με τη συγκέντρωση δεδομένων από την ομάδα.

Ο σύνδεσμος των ομάδων IRTA επέμεινε το τριήμερο να είναι ανοιχτό για όλες τις ομάδες, η Honda το δέχτηκε, αλλά τελικά εμφανίστηκαν μόνον η εργοστασιακή Yamaha και η LCR Honda, μέρος των εξόδων της οποίας πληρώνει η Repsol HRC.

Η Ducati δεν συμμετείχε διότι το κόστος ήταν εξωφρενικό: από 300.000 ως 500.000 δολάρια για το τριήμερο στον αμερικάνικο Νότο.

O Paolo Ciabatti της Ducati δήλωσε ότι «η πρόταση κατάργησης έρχεται για κρατηθεί χαμηλά το κόστος λειτουργίας και να εξισορροπηθεί η κατάσταση ανάμεσα στις ομάδες», καθώς «ο σημερινός κανονισμός δεν εξυπηρετεί αυτόν τον στόχο».