Δύο χρόνια μετά την ένεση ζωής από την Polaris, η ιστορική Indian έφτασε και στην Ελλάδα ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην αγορά της μοτοσυκλέτας. Αγκαζέ με τις επιβλητικές μοτοσυκλέτες της Victory.

Στα εγκαίνια της αντιπροσωπείας στο Μαρούσι, παρουσιάστηκε η γκάμα των νέων μοντέλων τόσο της Indian όσο και της Victory. Το ενδιαφέρον ωστόσο μοιράστηκε και η ιστορία της θρυλικής Indian που επέστρεψε στους δρόμους το 2012, 111 χρόνια μετά την ίδρυσή της.

Με την ίδρυσή της, η Indian το 1901 σηματοδότησε την αρχή της αμερικανικής μοτοσυκλετιστικής ιστορίας και κουλτούρας. Οι ιδρυτές George M. Hendee & Carl Oscar Hedstrom σχεδίασαν τις πρώτες μοτοσυκλέτες τους, οι οποίες κυκλοφόρησαν ένα χρόνο μετά.

Η επιτυχία για την Indian ήρθε γρήγορα: από 500 μονάδες το χρόνο το 1904, οι πωλήσεις έφτασαν τις 32.000 μονάδες το 1913, εκτοξεύοντας τη μάρκα στην κορυφή της αμερικανικής αγοράς.

Καινοτομίες όπως ο πρώτος V-Twin, το πρώτο ρυθμιζόμενο καρμπυρατέρ, η πίσω ανάρτηση, ηλεκτρικά φώτα και μίζα καθιέρωσαν την Indian ως πρωτοπόρο με συμβολή στην παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων.

Οι διακρίσεις σε αγώνες ταχύτητας και αντοχής διαδέχονταν η μία την άλλη. Οδηγός-θρύλος για την εταιρία υπήρξε ο Jake DeRosier, έχοντας στο ενεργητικό του 900 νίκες σε αγώνες dirt track και board track, όπως και πολλά ρεκόρ ταχύτητας στις ΗΠΑ και την Αγγλία.

Μοντέλα-σταθμοί για την εταιρία όπως τα Indian Chief, Indian Scout και Indian Four κράτησαν την εταιρία σε άμεσο ανταγωνισμό με το μεγάλο αντίπαλο (H-D), μέχρι την έλευση του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου.

Λίγα χρόνια μετά, η εξαντλημένη παραγωγή αλλά και η αποτυχημένη διαφοροποίηση στον προσανατολισμό της εταιρίας, οδήγησαν σε συρρίκνωση και διακοπή εργασιών. Οι θρύλοι όμως δεν πεθαίνουν ποτέ…

Τις επόμενες δεκαετίες, έγιναν αρκετές προσπάθειες αναβίωσης της εταιρίας χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα, μέχρι το 2011, όταν το σήμα πέρασε στον έλεγχο της Αμερικάνικης Polaris. Το εργοστάσιο μεταφέρθηκε στο Spirit Lake της Iowa και τον Αύγουστο του 2013, ανακοινώθηκε η νέα μορφή του Indian Chief με κινητήρα Thunderstroke.

Η παρουσίαση έγινε στο Sturgis, το πιο ιστορικό event μοτοσυκλέτας στις ΗΠΑ και σηματοδότησε τη νέα εποχή και την ολική επαναφορά. Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκε και η νέα εκδοχή του Indian Scout, του πιο επιτυχημένου μοντέλου στην ιστορία της εταιρίας.

Με υδρόψυκτο κινητήρα 1130 κ.ε. και απόδοση 100 ίππων στα 255 κιλά, το SCOUT φιλοδοξεί να ανεβάσει τις πωλήσεις της εταιρίας κατακόρυφα.

Η Polaris

Εδώ και 50 χρόνια, το όραμα της Polaris να συνδυάσει πρωτοποριακό σχεδιασμό, ποιότητα και υψηλές επιδόσεις οδήγησε την εταιρία από τη Minnesota στην παραγωγή οχημάτων κάθε εδάφους, τα οποία υπερβαίνουν τις γραμμές της απλής χρήσης και αναψυχής.

Το 1997, μετά από τα all-terrain vehicles και τα snowmobiles, η εταιρία ανακοίνωσε το επόμενο βήμα. Τη χρονιά αυτή, η Polaris προσκάλεσε τους αναβάτες στο δρόμο της νέας αμερικανικής μοτοσυκλέτας. Η εγχώρια παραγωγή είχε περάσει σχεδόν έξι δεκαετίες ξηρασίας, και είχε έρθει η ώρα της Victory.

Με αποκλειστικά αμερικανικό προσανατολισμό, σχεδιασμό και κατασκευή εμφανίστηκε το V92C, το Cruiser της νέας εποχής. Με εκκεντροφόρους επί κεφαλής, κινητήρα 92 κυβικών ιντσών και τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα, απέσπασε με την εμφάνισή του, από την πρώτη του κιόλας χρονιά, το βραβείο καλύτερης μοτοσυκλέτας στην κατηγορία του και σηματοδότησε την πορεία που θα ακολουθήσει η μάρκα.

Το 2002 παρουσιάστηκε ο κινητήρας Freedom, ο πρώτος στην αγορά που έφθανε τις 100 κυβικές ίντσες και την αμέσως επόμενη χρονιά άρχισε η συνεργασία με το βελτιωτικό οίκο του Arlen Ness. Από τη συνεργασία αυτή προέκυψαν αριθμημένες εκδόσεις μοντέλων αλλά και μια σειρά βελτιωτικών αξεσουάρ στον κατάλογο της εταιρίας.

Χρόνο με το χρόνο, η γκάμα μεγάλωνε: το 2008 μπήκαν στην παραγωγή τα Victory Vision, σηματοδοτώντας την είσοδο και στην Touring κατηγορία, ακολουθούμενα το 2010 από τα Cross Country.

Δείτε το βίντεο με την ιστορία, αλλά και τα μοντέλα της Indian για το 2015…

Δεκαέξι χρόνια μετά από την πρώτη μοτοσυκλέτα, ο πήχης συνεχίζει να ανεβαίνει. Ο κινητήρας είναι πλέον 106 κυβικές ίντσες και η ισχύς στους 96 ίππους. Ο φουτουριστικός σχεδιασμός, η μυώδης απόδοση και η μοναδική οδηγική εμπειρία -είτε πρόκειται για Cruiser, είτε για Custom Bagger είτε για Touring- οδηγούν τη νεώτερη αμερικανική μοτοσυκλέτα σε ανοδική πορεία χρόνο με το χρόνο. Η Victory είναι μια από τις ιστορίες επιτυχίας της Polaris, η οποία ανακοίνωσε για το 2013 συνολικές πωλήσεις 3,8 δισ. δολαρίων.

Λ. Κηφισίας 171, 15124 Μαρούσι, Αθήνα Tηλ.: +302110124904 Fax: +302109828360
www.Victorymotorcycles.com και facebook.com/Indian.Victory.motorcycles.greece

TAGS