Πιθανώς μόνον όσοι παρακολουθούν από κοντά τον χώρο των ιδιοκατασκευαστών να γνωρίζουν το Φίλιππο Μπαρμπακάνε, έναν από τους ικανότερους χειροτέχνες-δημιουργούς ειδικών μοτοσυκλετών με ειδικότητα στις Moto Guzzi.

Οι δημιουργίες του, κομψές, λιτές και ποθητές, παίρνουν σάρκα και οστά στο συνεργείο της Officine RossoPuro. Η τελευταία ονομάζεται «Metallica» και βασίζεται σε ένα 850 T3, καμία σχέση με το συγκρότημα.

Η 850 T3 είναι μια από τις πρώτες Guzzi με πλαίσιο του μηχανικού Tonti, ένα μοντέλο που δέχεται εύκολα κάθε είδους μετατροπή. Με ροπάτο και αξιόπιστο κινητήρα, είναι από αυτές τις μοτοσυκλέτες που ερωτεύεσαι και γερνάς μαζί της.

Πριν ακόμα αρχίσει τις επεμβάσεις στην 850 ο Μπαρμπακάνε είχε αποφασίσει να επιστρέψει στα πολύ βασικά. «Ήθελα να φτιάξω μια μοτοσυκλέτα ελαφριά, με εμφάνιση ρετρό, αλλά και με σύγχρονες τεχνικές λύσεις», λέει.

Περιόρισε επίτηδες τη χρήση χρώματος στο ελάχιστο, προτιμώντας να εκθέσει το μέταλλο γυμνό στο βλέμμα. Αυτή η επιλογή αλλά και η αισθητική των περιφερειακών που ντύνουν τη Metallica αντηχούν την εποχή πριν οι σχεδιαστές ερωτευτούν τα συνθετικά υλικά.

Ρεζερβουάρ και φτερά είναι χειροποίητα. Η σέλα ακολουθεί τις γραμμές της μοτοσυκλέτας και μοιάζει αρκετά άνετη για ταξίδι, κάτι για το οποίο διακρινόταν η αυθεντική 850 T3.

Το ηλεκτρικό σύστημα είναι κατασκευασμένο εξαρχής και με επιμέλεια κρυμμένο κάτω από το ρεζερβουάρ. Στο δερμάτινο τσαντάκι, το προσαρμοσμένο στο αριστερό πλευρό της μοτοσυκλέτας περιέχεται ένα σετ εργαλείων, με τα οποία μπορεί κανείς να αφαιρέσει μέσα σε λίγα λεπτά όλα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας.

Οι βάσεις του κινητήρα και αυτές που στηρίζουν τις δαγκάνες είναι διαφορετικές. Οι τροχοί είναι με πλεχτές ακτίνες της Borrani με διάμετρο 18 ιντσών.

Το πιρούνι Marzocchi της 850 T3 έχει δεχτεί αναβάθμιση, με νέο εσωτερικό μηχανισμό, και προοδευτικά ελατήρια. Από την Rizoma προέρχεται το τιμόνι πάνω στο οποίο φορέθηκαν μοντέρνα μεν αλλά πολύ απλά χειριστήρια και διακόπτες.

Η οφιοειδής εξάτμιση συνδέει τις δύο εξαγωγές σε ένα τελικό που βγαίνει αριστερά. Σε σχέδιο του Μπαρμπακάνε, κατασκευάστηκε από τη Mass Moto.

Η Metallica βολτάρει πλέον στους χλιδάτους δρόμους του Monte Carlo, όπου διαμένει ο ιδιοκτήτης της, ένας φανατικός Guzzisti.