Τέσσερα χρόνια μετά την τελευταία εκτεταμένη ανανέωσή του, η Suzuki εκσυγχρονίζει το V-Strom 1000 με πολλές μικρές και κάποιες μεγαλύτερες, απαραίτητες από καιρό, επεμβάσεις.

Από του χρόνου, το μεγάλο Adventure του Hamamatsu θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με ευδιάκριτες διαφορές σε στυλ και προοριζόμενη χρήση: το στάνταρ V-Strom 1000 ABS με προσανατολισμό δρόμου και το V-Strom 1000 ΧΤ ABS για πιο «ανήσυχους» και περιπετειώδεις αναβάτες.

mtkyr2

Το ΧΤ φορά ακτινωτές ζάντες και όχι μασίφ, όμως οι διαστάσεις τους (17” πίσω / 19” εμπρός) και τα λάστιχα που φορούν (Bridgestone BW501 και BW502, σε 110/80R19M/C 59V εμπρός, 150/70R17M/C 69V πίσω) είναι ίδια και στα δύο μοντέλα.

mtkyr15

Η μοτοσυκλέτα έπρεπε να προσαρμοστεί στις προδιαγραφές Euro4, πράγμα που απαίτησε μέτρα όπως η χρήση ενός δεύτερου καταλύτη στην εξάτμιση και η επαναρύθμιση του ψεκασμού. Η προσαρμογή πέτυχε, αφού είχε κόστος μόλις 0,2 χλγμ. ροπής σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

mtkyr10

Η ουσιωδέστερη πάντως εκσυγχρονιστική αναβάθμιση είναι η προσθήκη του Bosch Cornering ABS στα συνδυασμένα φρένα, ένα σύστημα που η Suzuki αποκαλεί Motion Track Brake System.

Βασίζεται σε έναν αδρανειακό αισθητήρα κίνησης 5 αξόνων (10 κατευθύνσεων) της Bosch που αναγνωρίζει τη στάση και τις τάσεις της μοτοσυκλέτας και τροφοδοτεί τον επεξεργαστή του ABS.

Εμπρός και πίσω φρένα της Tokico είναι συνδυασμένα, ώστε όταν η πίεση στο εμπρός σύστημα φτάσει σε συγκεκριμένο μέγεθος, ενεργοποιείται και το πίσω φρένο.

mtkyr13

Άλλες επεμβάσεις:

  • Νέο φέρινγκ και ανεμοθραύστης, συνολικά ψηλότερος κατά 49χιλ. Ζελατίνα ρυθμιζόμενη με το χέρι σε τρία ύψη (σε βήματα των 15χιλ.) αλλά και τρεις διαφορετικές κλίσεις.
  • Προστατευτικές χούφτες για τα χέρια στο τιμόνι και ποδιά για το κάρτερ.
  • Easy Start System: Σημαίνει ότι δεν χρειάζεται πλέον να πατάς τη μίζα μέχρι να πάρει ο κινητήρας. Αρκεί ένα αρχικό πάτημα και όλα γίνονται μετά από μόνα τους.
  • Low RPM Assist: Ανεβάζει το ρελαντί αυτόματα σε συγκεκριμένες συνθήκες για να αποφευχθεί το ξαφνικό τσαφ! Δηλαδή το απρόσμενο σβήσιμο του κινητήρα, κάτι για το οποίο φημίζονται οι μεγάλοι δικύλινδροι (αλλά και μονοκύλινδροι…)
  • Η έκδοση ΧΤ φορά τιμόνι κωνικής διατομής.
  • Η ενεργοποίηση των διαφόρων οθονών του καντράν, η επιλογή των τριών επιπέδων Traction Control και ο μηδενισμός του μερικού χιλιομετρητή γίνονται τώρα από ειδικό διακόπτη στο αριστερό γκριπ.
  • Τα νέα V-Strom 1000 έρχονται σε τρία χρώματα: Champion Yellow No.2, Glass Sparkle Black και Pearl Glacier White. Ειδικά το ΧΤ σε χρώμα Champion Yellow No.2 συνοδεύεται από ακτινωτές ζάντες με κίτρινη ανοδίωση.

mtkyr1 mtkyr4 mtkyr5 mtkyr6 mtkyr7 mtkyr8 mtkyr9 mtkyr11 mtkyr12 mtkyr16 mtkyr17mtkyr3

Θανάσης Χούντρας