Μια εξαιρετική ιδέα υλοποίησε η αυστραλέζικη εταιρεία Dynamoto. Πήρε μερικά σετ πολυκατευθυνόμενων τροχών και τοποθετώντας τα κατάλληλα πάνω σε μεταλλικά σταντ, δίνει τον τρόπο να παρκάρουμε και μετακινούμε τη μοτοσυκλέτα μας εύκολα ακόμα και στο πιο στενάχωρο γκαράζ.

Ουσιαστικά πρόκειται για σταντ με ρόδες και τον κατάλληλο μοχλισμό, ώστε να σηκώνουν τη μοτοσυκλέτα πανεύκολα από το έδαφος, να την περιστρέφουν και να την κινούν ομαλά προς κάθε κατεύθυνση.

Οι τροχοί της μοτοσυκλέτας παραμένουν στον αέρα, καθώς το κύλισμα αναλαμβάνει το σύστημα της Dynamoto. Πρόκειται θα μπορούσε να πει κανείς για τα αγωνιστικά σταντ που ξέρουμε από δεκαετίες, αλλά σε μια πολύ πιο φρέσκια και έξυπνη εκδοχή.

dynamoto4

Τη διαφορά κάνουν οι παντοκατευθυνόμενοι τροχοί, μια πολυπλοκότερη παραλλαγή του θέματος «ρόδα». Οι τροχοί αυτοί είναι εφεύρεση μιας άλλης αυστραλέζικης εταιρείας, της Rotacaster. Μπορούν εξίσου εύκολα να κινούνται όχι μόνον εμπρός-πίσω αλλά και δεξιά-αριστερά και διαγώνια ή να περιστρέφονται επί τόπου.

Ο κάθε τροχός Rotacaster αποτελείται από τρεις κατάλληλες βάσεις σταθερής διεύθυνσης που μπορούν να περιστρέφονται ελεύθερα μπρος-πίσω. Κάθε μία από τις βάσεις αυτές στηρίζει στην περίμετρό της 8 τροχίσκους σκληρής πολυουρεθάνης που μπορούν να κινούνται πλάγια.

dynamoto3

Το αποτέλεσμα είναι ένα ευκίνητο σύνολο τροχών-βάσεων που με το συνδυασμό τους επιτρέπουν τη κίνηση προς κάθε κατεύθυνση ή και την επιτόπια περιστροφή, χωρίς μεταβολή όμως της γωνίας κάστερ που μπορεί να δυσκολέψει τα πράγματα (όπως συμβαίνει για παράδειγμα στα καροτσάκια των σουπερμάρκετ).

Η Dynamoto χρησιμοποιεί όπως είπαμε τρία σετ των τροχών Rotocaster σε κάθε σταντ, από τα οποία κατασκευάζει τρεις διαφορετικούς τύπους. Ένα για τον πίσω τροχό για μοτοσυκλέτες με μονόμπρατσο ψαλίδι, ένα δεύτερο για πίσω για μοτοσυκλέτες με συμβατικό ψαλίδι και ένα απλούστερο σταντ για μπροστά που απλά χώνεται κάτω από το λάστιχο του τροχού και ανασηκώνει τη μοτοσυκλέτα.

Αυτό που δεν κάνει το συγκεκριμένο σταντ είναι να επιτρέπει την αφαίρεση του εμπρός τροχού στηρίζοντας το πιρούνι από τις μπότες του.

dynamoto2

Το πίσω σταντ έχει ένα σύστημα που ακουμπά στο έδαφος και αποτρέπει το τυχαίο κατέβασμα-πέσιμο της μοτοσυκλέτας από τη στήριξή της. Ωστόσο δεν υπάρχει μηχανισμός ακινητοποίησης των τροχών (φρένο), οπότε το σύστημα δεν προσφέρει ασφαλή στήριξη σε δάπεδα με κλίση.

Το βίντεο με το οποίο προωθεί η Dynamoto τα σταντ της είναι εντυπωσιακό. Η ευκολία χειρισμού της παρακαρισμένης μοτοσυκλέτας είναι σχεδόν εξωπραγματική.

dynamoto1

Η τιμή ενός τέτοιου σετ σταντ ανέρχεται σε 675 δολάρια Αυστραλία ή κάπου 480 ευρώ. Είναι δηλαδή σχεδόν 50% πιο ακριβό από ένα συμβατικό σετ αγωνιστικών σταντ. Προς τα οποία δεν είναι ευθέως ανταγωνιστικά, καθώς προσφέρουν τελείως διαφορετικές δυνατότητες.

Δείτε την επίδειξη στο βίντεο…

Θανάσης Χούντρας