Κάποτε το streaming υποσχόταν έναν κόσμο ψυχαγωγίας χωρίς διακοπές -χωρίς διαφημίσεις, χωρίς αναμονή, χωρίς τα παλιά τηλεοπτικά εμπόδια. Όμως, το 2025, αυτή η υπόσχεση μοιάζει πλέον μακρινή ανάμνηση.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Nielsen, το 72,4% της συνολικής τηλεθέασης στις ΗΠΑ κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους προήλθε από πλατφόρμες με διαφημιστική υποστήριξη, ενώ μόνο το 27,6% της τηλεθέασης στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν χωρίς διαφημίσεις. Η μετάβαση αυτή φέρνει τις υπηρεσίες streaming πολύ κοντά στο μοντέλο της παραδοσιακής τηλεόρασης, με τις διαφημίσεις να επιστρέφουν δυναμικά στο προσκήνιο και τις μεγάλες εταιρείες να αποκομίζουν εντυπωσιακά έσοδα.

Η δημοσίευση των στοιχείων για την υποστήριξη διαφημίσεων έρχεται μερικές εβδομάδες πριν από τις παρουσιάσεις των μεγάλων εταιρειών μέσων ενημέρωσης στους διαφημιστές. Και οι εταιρείες αυτές πωλούν ένα αφήγημα μεγάλης αύξησης των διαφημιστικών εσόδων στις πλατφόρμες τους.

Τα διαφημιστικά έσοδα της Disney+ αναμένεται να ξεπεράσουν τα 197 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2025, μια αύξηση 98% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ το Netflix μπορεί να δει 502 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα στο ίδιο πλαίσιο (που θα ήταν αυξημένα κατά 88%) και το Amazon Prime Video θα μπορούσε να αποκομίσει 476 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 82%), σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας ερευνών MoffettNathanson.

Όπως αναφέρει το The Hollywood Reporter, το streaming κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της τηλεθέασης στις ΗΠΑ, και έχει, επίσης, το μεγαλύτερο κομμάτι της τηλεθέασης που υποστηρίζεται από διαφημίσεις -αν και τα ραδιοτηλεοπτικά και καλωδιακά καταστήματα ξεπερνούν τους συνολικούς αριθμούς χρήσης τους στη σφαίρα που υποστηρίζεται από διαφημίσεις. Αυτό είναι λογικό, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των τηλεοπτικών και καλωδιακών προγραμμάτων συνοδεύονται από διαφημίσεις, ενώ οι πλατφόρμες streaming προσφέρουν τη δυνατότητα παρακολούθησης χωρίς διαφημίσεις.

Το streaming στο σύνολό του ανήλθε κατά μέσο όρο στο 43,3% της τηλεοπτικής χρήσης κατά το πρώτο τρίμηνο, πράγμα που σημαίνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία της προβολής μέσω streaming (περίπου το 70%) έχει διαφημίσεις.

Η καλωδιακή τηλεόραση αντιπροσώπευε το 28,9% της τηλεθέασης που υποστηρίζεται από διαφημίσεις από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, με την τηλεοπτική μετάδοση να ακολουθεί με 28,7%.

Η Nielsen θα δημοσιεύει εκθέσεις Ad Supported Gauge ανά τρίμηνο, με την επόμενη να αναμένεται ένα μήνα και κάτι πριν από την έναρξη της τηλεοπτικής σεζόν 2025-26.