Ο «πατέρας του DNA» ψάχνει θεραπείες του καρκίνου

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες εμποδίζουν τη δράση χημειοθεραπειών και ακτινοθεραπειών

ΥΓΕΙΑ
09/01/2013
Ο «πατέρας του DNA» ψάχνει θεραπείες του καρκίνου

Παρά την ηλικία του, ο «πατέρας του DNA» δεν έχει εγκαταλείψει τα ερευνητικά εργαστήρια. Ο Τζέημς Γουότσον που έγινε διάσημος όταν το 1953 ανακάλυψε τη διπλή έλικα του μορίου του DNA, εργάζεται εδώ και χρόνια στην αναζήτηση λύσεων για θεραπεία του καρκίνου.

Πρόσφατα, ο διακεκριμένος επιστήμονας δημοσίευσε μια νέα καινοτομική υπόθεση για τη θεραπεία των καρκίνων τελικού σταδίου. Σύμφωνα με τη θεωρία του, τα πολύ υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών στο σώμα των καρκινοπαθών, εμποδίζουν τη θεραπευτική δράση των χημειοθεραπειών και ακτινοθεραπειών. Ας σημειωθεί ότι ο φαινόμενο επιτείνει η τακτική λήψη πολυβιταμινών, που περιέχουν τέτοιες ουσίες.

Μάλιστα, ο ίδιος ο Γουότσον χαρακτήρισε τη νέα θεωρία του, σαν μία «από τα πιο σημαντικά έργα του μετά τη διπλή έλικα».

Τα διατροφικά συμπληρώματα, που περιέχουν αντιοξειδωτικές βιταμίνες Α, C και Ε, εδώ και καιρό έχουν αποτελέσει πεδίο επιστημονικής αντιπαράθεσης, όσον αφορά στη χρησιμότητά τους στη μάχη κατά του καρκίνου. Μερικές μελέτες υποστηρίζουν ότι αυτές οι ουσίες παρέχουν μια μέτρια αντικαρκινική προστασία.

Όμως ο Τζ. Γουότσον πιστεύει ότι αυτά τα χάπια κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Υποστηρίζει ότι στους υγιείς οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες όντως βοηθούν, επειδή καταστρέφουν τα επιβλαβή μόρια των λεγόμενων «ελεύθερων ριζών», που κάνουν ζημιά στο DNA και διάφορες ζωτικές πρωτεΐνες.

Όμως, πολλές αντικαρκινικές θεραπείες χρειάζονται αυτές τις «ελεύθερες ρίζες» για να καταστρέψουν τα καρκινικά κύτταρα. Αυτό σημαίνει, κατά τον Γουότσον, ότι στην περίπτωση ιδίως του προχωρημένου μεταστατικού καρκίνου η προσθήκη αντιοξειδωτικών στον οργανισμό λειτουργεί σαν μπούμερανγκ και εν μέρει ακυρώνει την αντικαρκινική δράση των χημικών φαρμάκων και των ακτίνων.

Ο αμερικανός νομπελίστας παροτρύνει άλλους επιστήμονες να κάνουν νέες μελέτες για να ελέγξουν την ορθότητα της θεωρίας του. «Η ώρα έχει φθάσει για να θέσουμε σοβαρά το ερώτημα κατά πόσο η χρήση αντιοξειδωτικών πιθανότατα προκαλεί τον καρκίνο, παρά τον εμποδίζει», τονίζει. «Αν δεν μπορέσουμε να βρούμε τρόπους για να μειώσουμε τα επίπεδα των αντιοξειδωτικών ουσιών, ο καρκίνος τελικού σταδίου θα είναι εξίσου ανίατος σε δέκα χρόνια, όπως είναι σήμερα».

Ο εκπρόσωπος της Βασιλικής Φαρμακευτικής Εταιρίας της Βρετανίας Στιβ Γουίλιαμσον συμφώνησε με το νομπελίστα ερευνητή, σημειώνοντας ότι «οι ασθενείς που κάνουν χημειοθεραπεία, δεν πρέπει να παίρνουν αντιοξειδωτικά».

1. avatar Ομηρος ομηρόπουλος

ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΛΥΣΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ-ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΡΚΙΝΟΣ !! Α) ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΤΟΥΣ ΑΠΟ ΕΛΑΙΟΦΥΛΛΑ (ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΕΡΤ ΑΝΝΑ ΔΡΟΥΖΑ ).! Β) ΝΕΡΟ ΤΟΥ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ! (ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΣΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΕΙΔΑΝ ΦΩΣ!!!). ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΥΡΟΥΦΕΞΑΛΑ !!

2. avatar ΔΙΑΣ

-Braindamaged όταν μιλάω για τους εβραίους λέω αυτό που θέλουν να παρουσιάσουν μέσω χόλυγουντ
    για τον εαυτό τους
    -οι τσιγγάνοι είναι από τους πιο ανεμιγμενους λαούς,σε κάθε κράτος έχουν κάνει κ από μια ανάμιξη
    -ο άνθρωπος δεν κατάγετε από την αφρική αν δεις στην εφημερίδα βήμα πχ έχουν βρεθεί αρχαιότερα είδη
    σε ευρώπη κ ασία.μάλιστα η εξέλιξη του ανθρώπου δεν είναι μια ευθεία γραμμή αλλά μοιάζει σαν θάμνο.
    το να πιστεύουμε ότι όλοι άνθρωποι αν μεγάλωναν στην ίδια περοχή στις ίδιες συνθήκες θα είχαν
    την ίδια ευφυεια κ τον ίδιο χαρακτήρα είναι ουτοπια.δεχόμαστε της διαφορετικές φυλές στην φύση αλλά όχι στον
    άνθρωπο

1. avatar Braindamaged

...συνέχεια από το προηγούμενο σχόλιο... Εξάλλου, δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να προσδιορίσεις τα γονίδια της ευφυίας και πόσο μάλλον του χαρακτήρα. Πέρα από το ότι είναι πολυγονιδιακό, εξαρτάται τόσο πολύ και από το περιβάλλον, που είναι σχεδόν αδύνατο να προβλέψει περίπλοκες συμπεριφορές και να βάλει ταμπέλες κανείς στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Κι εκεί που διαφωνούμε είναι ότι γονιδιακά οι λευκοί, ασιάτες κτλ υπερτερούν έναντι των μαύρων στην ευφυΐα κι όχι στην παραδοχή των διαφορετικών φυλών.

2. avatar Braindamaged

@ΔΙΑΣ: - Μα κι εγώ για Εβραίους στο Χόλυγουντ μιλάω, δεν νομίζω ότι θέλουν απαραίτητα να παρουσιάσουν έτσι τον εαυτό τους.
      - Από πού το στηρίζεις ότι είναι mixed λαός, γιατί δεν γνωρίζω κάποιο επιστημονικό άρθρο που να υποστηρίζει κάτι τέτοιο.
      - Πρώτα από όλα, δεν ξέρω γιατί το αναφέρεις αλλά σε κανένα σημείο δεν είπα ότι η εξέλιξη του ανθρώπου είναι ευθεία γραμμή. Επίσης, σπάνια διαβάζω εφημερίδες για να έχω επιστημονική άποψη πάνω σε ένα αντικείμενο. Μπορεί να το πάρω σαν πληροφορία, αλλά δεν θα στηρίξω ολόκληρη θεωρία πάνω στο τι λένε οι εφημερίδες. Γνωρίζω για τα ευρήματα που λες, όμως, να γνωρίζεις κι εσύ ότι με βάση τα ευρήματα υπάρχουν δύο θεωρίες, η μια που υποστηρίζει το Out of Africa σενάριο (επικρατέστερη) και η άλλη που προέκυψε μετά από μερικά ευρήματα στην Ασία που λέει ότι υπήρχαν εξελικτικά μονοπάτια και από την Ευρασία. Όπως και να χει όμως, η θεωρία "Out of Africa" παραμένει ισχυρή, όσα επιστημονικά περιοδικά κι αν διαβάσεις. Φυσικά, δεν σημαίνει ότι στο μέλλον δεν θα αλλάξει αυτό, όμως, όπως και να έχει το συγκεκριμένο γεγονός το χρησιμοποίησα σαν επιχείρημα για την γενετική ανωτερότητα που υποστηρίζεις, οπότε είτε με τη μια είτε με την άλλη θεωρία και πάλι αντικρούεται.
      - Φυσικά και υπάρχουν διαφορετικές ανθρώπινες φυλές και σε καμία περίπτωση δεν είμαι 100% γενετικά ίδιοι ακόμη και στο ίδιο έθνος. Η ποικιλομορφία είναι απαραίτητη για την εξέλιξη του είδους και την επιβίωσή του. δεν αρνήθηκα σε καμία περίπτωση αυτό. Όμως, αυτή η παραδοχή δεν αναιρεί το γεγονός της περιβαλλοντική επιρροής στην ανθρώπινη συμπεριφορά. Δεν το πιστεύω είναι γεγονός, επιστημονικά αποδεδειγμένο. Τα γονίδια δίνουν το υπόβαθρο και το περιβάλλον καθορίζει τη συμπεριφορά...

3. avatar ΔΙΑΣ

-στην ελλάδα δείξαμε κάποια ιδιατερη αγαπά στους αλβανούς?? η αλήθεια είναι ότι τα κατάφεραν
    καλύτερα από άλλους να ενταχθουνε,αντί να τους επιβραβεφσουμε όσους εντασοντε θα λέμε ότι οι
    έλληνες στήριξαν τους αλβανούς κ έριξαν τους άλλους??
    -έξω διαβάσει άπειρα βιβλία φυλετικής κ ανθρωπολογίας.η μίξει δεν φέρνει πάντα τα καλά αποτελέσματα.
    οι αφρικανοί καταναλώνουν πολύ μητρικό γάλα,δεν έχουν υποκατάστατα όπως οι αναπτυγμένες χώρες,
    κ πολλά ψάρια σε αντίθεση με τους περισσότερους ευρωπαίους,παρόλα αυτά μένουν πίσω.
    σκεφτήκατε ποτέ αν τους αφρικανούς κ τους γύφτους αντί να τους δίνουμε πάντα δίκιο
    ότι μπορεί να τους κάνουμε κακό?? μήπως θα ήταν καλύτερα να τους πούμε κ κανένα
    ξυπνάτε,φτιάξτε κανα κήπο κάντε λιγότερα παιδιά,ξεχάστε την δύση προσπαθήστε να
    βελτιώστε τα πράγματα εκεί.
    -η ελλάδα έμεινε 400χρ υποταγμένη στους οπισθοδρομικούς οθωμανούς ενώ η νιγηρία 60χρ
    στους πιο μορφωμένους άγγλους.η ιστορία θα δείξει ποιος έχει δίκιο.

4. avatar ΔΙΑΣ

-το θέμα είναι ότι οι ισραηλινοί ενώ προωθούν την μίξη των λαών στο κράτος τους,τους αφρικανικής καταγωγής πολίτες τους έχουν σαν δεύτερη κατηγορία όπως κ τους άραβες.
    στις αμερικανικές ταινίες που περνάνε πλήθος εβραίων ποτέ ένας εβραίος,ebraia δεν παντρεύετε αφρικανo
    η κάποιος εβραίος να είναι λίγο σκουροχρομος,όλοι οι εβραίοι είναι λευκοί κ ωραίοι.
    κ έχει σημασία ότι το κάνουν αυτό οι εβραίοι που έχουν κυνηγηθεί.
    -όσο για τον κουμουνιστή κάτω έχει σημασία αν τα εγκλήματα τα κάνει ένας εθνικά ομοιόμορφος στρατός
    η ο σοβιετικός κ αμερικανικός που υπηρετούν πολλά έθνη???.τόσο οι σοβιετικοί οσο κ οι αμερικανοί
    συναγωνιζοντε τον χίτλερ σε σφαγές κ πειράματα ακόμα κ του ίδιου του λαου τους.

1. avatar Braindamaged

Οι Ισραηλινοί δεν επιθυμούν μίξη με κανένα λαό γιατί έχουν τα θέματά τους περί εκλεκτού λαού και τα λοιπά. Επίσης, δεν είναι τόσο ρατσιστές όσο φανατικοί με τη θρησκεία τους. Η θρησκεία τους καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το πώς φέρονται. Όσο για τις αμερικανικές ταινίες μάλλον δεν έχεις δει αρκετές για να το λες αυτό! Και όλοι οι εβραίοι είναι λευκοί και ωραίοι; αχαχαχαχα ΟΚ δες εδώ: Spielberg, Woody Allen, Sacha Baron Cohen, Adrien Brody, Paula Abdul, Sean Penn, Ben Stiller, Barbra Streisand... είναι όλοι λευκοί και ωραίοι σίγουρα!

5. avatar ΔΙΑΣ

ineth,Braindamaged,Tixarpastos,
    δεν είνα θέμα ρατσισμού η ποιοτική κρίση θέλει κ ευφυεια,δεν μιλάω για να παινέψω μόνο τους λευκούς
    οι ιάπωνες δεν είναι τυχαίο που τα καταφέρνουν,οι σκανδιναβοί σε ακραίες καιρικές συνθήκες,
    οι ρώσοι διαλύθηκαν κ ξανασηκωθηκαν,οι κορεάτες.
    καμία όμως καμία χώρα κάτω από την σαχάρα δεν τραβάει όταν κανείς 20παιδια κ σου
    πεθαίνουν τα μισά από πείνα η συγρούσεις κ εσύ συνεχηζεις να κανείς με της 4-5ʹγυναικες σου
    είναι θέμα εξυπνάδας πια,
    κ μην αρχίσουμε για τους κακούς λευκούς
    γιατί διάβαζα σε ένα τεχνολογικό περιοδικό για τους κινεζους που αναλαμβάνουν της μεγάλες εταιρίες
    κ επιχειρήσεις στην αφρική τώρα πια,κακοί κ οι κινέζοι τώρα???
    όσο για τους συμπαθείς αθηγκανούς,θείος μου δήμαρχος τους έφτιαξε σπίτια κ τα διέλυσαν
    δεν κάνουν καμία προσπάθεια να ενταχθουνε.αν δεν τους ..κόβει.. να το καταλάβω αλλά αν δεν θέλουν
    τι να πω αυτοί είναι οι πιο μεγάλοι ρατσιστές,ζούνε σε ένα τόπο 1000χρ κ δεν εντασοντε με τίποτα.

1. avatar Tixarpastos

μα το λογικό σου σφάλμα είναι πως θεωρείς την θέληση για προσαρτισμό στην υπόλοιπη κοινωνία(ρομα),η την ανικανότητα για πρόσβαση σε υλικά και πνευματικά αγαθά (αφρικανοί ) ως κάποιου είδους γενετική έλλειψη η ασθένεια ..ο τεχνοκρατισμός και η ευφυΐα δεν είναι το ένα και το αυτό ! στο κάτω κάτω οι αφρικανοί το μόνο που έχουν εδώ και 1 χιλιετία είναι διάφορους πάνω από το κεφάλι τους να προσπαθούν να τους "κάνουν ανθρώπους" να τους δίνουν όπλα κλπ κλπ δεν υπάρχει χώρος και ηρεμία για πραγματική ευφυία και συγκρότηση κοινωνίας κατά δική τους θέληση..η φυλετική καθαρότητα ,το καθαρό αίμα,όπως μας έχει διδάξει η βιολογία η γενετική και η ιστορία των γαλαζοαίματων της ευρώπης μόνο προβλήματα φέρνει..το gene pool θέλει την ανανέωση του ..

1. avatar Braindamaged

Ας απαντήσω ξεχωριστά και στις 2 σου αναρτήσεις. Αν και υπάρχουν πάμπολλα βιβλία και δημοσιεύσεις για να διαβάσεις και να ενημερωθείς για όλα αυτά και μπορώ αμα θες να στα καταγράψω, οφείλεις να ξέρεις ότι πρόσφατες θεωρίες καταρρίπτουν το μύθο του IQ και τον τρόπο μέτρησης της ευφυίας. Μπορείς να τα ψάξεις αυτά. Παράλληλα, να σου υπενθυμίσω ή να σου πω αν δεν το ξέρεις ότι η Αφρική είναι ο τόπος γέννησης (με τα σύγχρονα δεδομένα μπορεί να αλλάξει αυτό) του γένους Homo. Για να το προχωρήσω μέχρι παραπέρα, όλα αυτά τα επιχειρήματα που αναφέρεις δεν έχουν καμία σχέση με την ευφυία. Για παράδειγμα, η έλλειψη προφύλαξης στις σεξουαλικές, η διάδοση ασθενειών και οι πολλές γέννες οφείλονται στην έλλειψη παιδείας, κοινωνικού κράτους, στην απίστευτη εκμετάλλευση της Αφρικής από το Δυτικό πολιτισμό και από την Κίνα πλέον (διαμάντια, πετρέλαιο, φυσικοί πόροι, εμπόριο ανθρώπων, ζώων, ξυλεία, δουλεμπόριο παλαιότερα κτλ κτλ), στις κλιματικές συνθήκες και φυσικά στο ρατσισμό που υφίσταται ο Αφρικανός από το μέσο λευκό κι όχι μόνο. Επομένως το επιχείρημά σου με τα πολλά παιδιά δεν στέκει κι αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι σε όλες τις φτωχές και υποβαθμισμένες περιοχές/χώρες συμβαίνει το ίδιο πράγμα. Ινδία, Κίνα, Μπαγκλαντές, Βραζιλία, Νότια Ιταλία, ακόμη και στην Ελλάδα παλαιότερα. Μάλιστα, υπάρχει και η θεωρία (εδώ αξίζει να διαβάσεις το εγωιστικό γονίδιο του Dawkins) ότι όταν οι συνθήκες γίνονται αντίξοες τότε ένας πληθυσμός τείνει να κάνει περισσότερους απογόνους ως απάντηση στην πίεση της φυσικής επιλογής. Έτσι έχεις περισσότερες πιθανότητες να διαιωνίσεις τα γονίδιά σου. Διαβάσέ το είναι πολύ ενδιαφέρον. Συνεχίζω σε επόμενο σχόλιο...

1. avatar Braindamaged

Συνέχεια σχολίου: Λες στη συνέχεια ότι δεν κάνουν καμία προσπάθεια να ενταχθούν κι ότι είτε δεν τους κόβει είτε είναι ρατσιστές. Αν αναφέρεσαι στους αθίγγανους μόνο, να σου υπενθυμίσω και πάλι ότι είναι μια φυλή νομάδων, με ελάχιστες ανταλλαγές γονιδίων με άλλους πληθυσμούς και συγκεκριμένα έθιμα. Πάλι λόγω έλλειψης παιδείας, λόγω στερεοτύπων, λόγω ηθών που έχουν χτίσει για να αντέξουν ως νομαδική φυλή φέρονται όπως φέρονται. Αν όμως τη στιγμή που γεννηθεί πάρεις ένα οποιαδήποτε παιδί και το μεγαλώσεις σε ένα σπίτι τυπικής "δυτικής" οικογένειας με ήθη, έθιμα και πρότυπα της κοινωνίας σου, το μόνο που θα αλλάζει θα είναι το χρώμα. Ούτε σπίτι θα γκρεμίσει ούτε τίποτα. Τέλος, στα υπόλοιπα συμφωνώ με Tixarpastos, να προσθέσω όμως ότι όπως υπάρχουν ρατσιστές λευκοί έτσι υπάρχουν και έγχρωμοι ρατσιστές.. ο ρατσισμός , η βία, η έλλειψη παιδείας κτλ δεν έχουν να κάνουν με χρώμα και γονίδια, αλλά με την ανθρώπινη φύση και το περιβάλλον. Αυτά τα ολίγα.

6. avatar ΔΙΑΣ

κ έχει αξία όταν μιλάει αυτός σε άρθρα του για πιο ευφυείς κ άλλες λιγότερο φυλές.
    κάτι θα ξέρει.

1. avatar Κομμουνιστης

και ο μενγκελε αυτα ελεγε Δια...

2. avatar nik

ολοι κανουν λαθη.

3. avatar Tixarpastos

οι ανοησίες που είχε πει ακυρώθηκαν πανηγυρικά από την επιστήμη ,τόσο τα περί εξυπνωτερων όσο και περί τάσεων για εγκληματική συμπεριφορά και βιαιοπραγία (με χαρακτηριστικό παράδειγμα το XYY υπεράρρεν ) ..είναι μέγα λάθος να εκθειάζουμε για αυτό τον λόγο τεχνοκράτες,καλοί σε ότι κάνουν αλλά όταν ασχολούνται με πιο μεγάλα πεδία τα χάνουν ...

4. avatar Braindamaged

Δίας μερικές φορές μεγάλοι επιστήμονες κάνουν τραγικά λάθη. Κι αυτό δεν ήταν το πρώτο του. Το πρώτο του ήταν η συμπεριφορά του στη Ροσαλιντ Φράνκλιν. Επίσης, λόγω των ατυχών δηλώσεων που έκανε κάποτε απολογήθηκε λέγοντας: "I have never thought of myself as a racist. I don't see myself as a racist. I am mortified by it. It was the worst thing in my life." Άσχετα όμως από αυτό το γεγονός ότι είναι ένας μεγάλος επιστήμονας δεν σημαίνει ότι είναι και 100% σωστός άνθρωπος και οι απόψεις του πρέπει να λαμβάνονται όλες με την ίδια βαρύτητα. Οπότε χαλάρωσε λίγο το δόρυ και δες το αλλιώς.

5. avatar ineth

Κάθε φυλή έχει τα δικά της γνωρίσματα. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Και να σου πω την αλήθεια πιστεύω πως ο κόσμος μας δεν πάσχει από έλλειψη νόησης μας από έλλειψη ποιοτικής κρίσης.

1. avatar s.john

ineth σε αυτό που γράφεις έχεις απόλυτο δίκιο.
        Ποιο συγκεκριμένα θα πω ότι αιτία της απώλειας του εκάστοτε ανθρώπου για ποιοτική κρίση είναι ότι οι άνθρωποι στον αγώνα τους να διακριθούν
        εξειδικεύονται στην επιλογή τους με αποτέλεσμα να αδιαφορούν για την επιμόρφωση.