Ελάχιστοι ήταν οι εκπαιδευτικοί που πήραν την πολυπόθητη απόσπαση, αν και ο αριθμός των λειτουργικών κενών ανά την Ελλάδα και στις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης ήταν αρκετά μεγάλος.

Όπως έχει γράψει το newsbeast.gr, οι αποσπάσεις κινήθηκαν σε διψήφιο νούμερο, καθώς δόθηκε η εντολή να πραγματοποιηθούν αποσπάσεις από πλεονασματικές περιοχές σε ελλειμματικές, γεγονός που το επισημαίνουν και οι αιρετοί των ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ, κ. Μπράτης, Παληγιάννης και κ. Κορδής.

Οι αιρετοί στο ΚΥΣΠΕ αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους ότι -με την εντολή του υπουργείου Παιδείας- στην ουσία η Β’ φάση ήταν «ως μη γενόμενη», καθώς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση η μόνη πλεονασματική περιοχή ήταν η Φλώρινα με 3 πλεονάζοντες δασκάλους. Οι αιρετοί διαφώνησαν με την εντολή του υπουργείου και ζήτησαν να πραγματοποιηθούν οι αποσπάσεις με βάση τα πραγματικά κενά αίτημα, που δεν έγινε δεκτό. Οι αποσπάσεις στην πρωτοβάθμια ήταν ελάχιστες και αφορούσαν αποσπάσεις κατά προτεραιότητα, καθώς και για λόγους υγείας.

Όπως αναφέραμε, τόσο στην πρωτοβάθμια, όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο αριθμός των αποσπασθέντων κινήθηκε σε διψήφια νούμερα. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι στη Γενική Αγωγή έγιναν 24 αποσπάσεις κατά προτεραιότητα και 3 μόνο από πλεονασματικές περιοχές (πρωτοβάθμια).

Ούτε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήταν καλύτερη η εικόνα, καθώς σύμφωνα με τον αιρετό στο ΚΥΣΔΕ κ. Κορδή, οι αποσπάσεις έφθασαν μόλις τις 35 παρά το γεγονός ότι τα λειτουργικά κενά μετά την αφαίρεση των πλεονασμάτων έφτασαν τα 1.850. Ο κ. Κορδής καταψήφισε τους πίνακες υποστηρίζοντας ότι έπρεπε να γίνουν περισσότερες αποσπάσεις, ώστε οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται μακριά από τον τόπο κατοικίας τους να έρθουν κοντά στις οικογένειές τους.

Σε ανακοίνωσή του ο κ. Κορδής επισημαίνει ότι ο αριθμός των λειτουργικών κενών είναι κατά πολύ μεγαλύτερος, αφού τα κενά και τα πλεονάσματα υπολογίζονται με την ψυχρή λογιστική της διαίρεσης του συνολικού αριθμού των ωρών διδασκαλίας των αντίστοιχων μαθημάτων δια του συνολικού αριθμού ωρών υποχρεωτικού ωραρίου των «οργανικά ανηκόντων καθηγητών» σε κάθε περιοχή μετάθεσης.

Παράλληλα υπογραμμίζει ότι για τις κοινές ειδικότητες Π.Ε και Δ.Ε. η διαδικασία των αποσπάσεων πρέπει να είναι ενιαία!

«Κάθε χρόνο γίνονται εκατοντάδες αποσπάσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων εντός ΠΥΣΔΕ για να καλύψουν λειτουργικά κενά της πρωτοβάθμιας. Από τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί στην αίτησή τους δέχονται να αποσπαστούν σε ΠΥΣΠΕ θα πρέπει να γίνεται συνεξέταση όλων των αιτήσεων με βάση τα μόρια απόσπασης του καθενός», υποστηρίζει ο αιρετός στο ΚΥΣΔΕ.

Δείτε εδώ τους εκπαιδευτικούς που πήραν απόσπαση στην πρωτοβάθμια.