Ο βασικός άξονας των 9,6 χιλιομέτρων του Μετρό Θεσσαλονίκης υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2014 ή μέσα στο 2015 ενώ προς το τέλος του 2011 ή αρχές του 2012 θα υπάρχει ανάδοχος για την επέκταση προς Καλαμαριά. Και για τα δύο αυτά έργα τα κονδύλια είναι εξασφαλισμένα και είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης η επέκταση του Μετρό, προς τις περιοχές Τούμπα και Χαριλάου.

Τα παραπάνω υπογράμμισε ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης, ο οποίος είχε σύσκεψη με τον πρόεδρο της εταιρίας «Αττικό Μετρό», Χρήστο Τσίτουρα, και τους δημοτικούς συμβούλους Ανδρέα Κουράκη και Κώστα Ζέρβα, που εκπροσώπησαν τον νεοεκλεγέντα δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, καθώς ένα κρυολόγημα δεν του επέτρεψε να παραστεί.

Ο κ. Κουράκης εξέφρασε την ελπίδα να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις στην κατασκευή του Μετρό και στη σύσκεψη έθεσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στην καθημερινότητα τους και οι καταστηματάρχες από τα έργα του Μετρό.

Έθεσε, επίσης, το ζήτημα ότι δεν επιτρέπεται στο Δήμο Θεσσαλονίκης να κατασκευάσει υπόγεια πάρκινγκ αυτοκινήτων και ζήτησε να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την υλοποίηση του προγράμματος σχολικής στέγης του Δήμου.

Συμφωνήθηκε να συγκροτηθεί ειδική επιτροπή με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Δήμου και της «Αττικό Μετρό», ώστε να βρεθούν λύσεις για τα παραπάνω ζητήματα.

Ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα είναι ο «βασικός εταίρος» στην κατασκευή του Μετρό, όπως θα είναι και οι περιφερειακοί Δήμοι στις επεκτάσεις που τους αφορούν.

Ο υφυπουργός Υποδομών είχε σύσκεψη και με τη διοίκηση της «Εγνατία οδός Α.Ε.» και συζήτησαν το θέμα της χρηματοδότησης μελετών για την υλοποίηση του master plan της κυβέρνησης για το πολεοδομικό συγκρότημα. Η μία μελέτη αφορά στην αναβάθμιση της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής οδού, από τον κόμβο της Λαχαναγοράς μέχρι τον κόμβο της οδού Λαγκαδά, κοντά στο εργοστάσιο «Τιτάν».

Για την αύξηση στα διόδια των Μαλγάρων είπε ότι σε αυτή ενσωματώθηκαν ο πληθωρισμός 7 χρόνων και η αύξηση του ΦΠΑ.

Σε ερώτηση αν θα γίνουν απολύσεις στο δημόσιο, ο κ. Μαγκριώτης απάντησε ότι η κυβέρνηση έχει απορρίψει αυτή την εκδοχή, αλλά αυτό που χρειάζεται είναι μια αλλαγή στη σχέση κόστους του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα σε σχέση με την προσφορά, την ποιότητα και την ποσότητα των υπηρεσιών. Αυτό θα γίνει μέσα από τις περικοπές επιδομάτων και τις μετατάξεις.