Σύγκρουση πλοίων στον Πειραιά: «Προκλήθηκε ελεγχόμενη θαλάσσια ρύπανση»

Τι αναφέρει ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, πλωτάρχης Νικόλαος Κοκκάλας


ΕΛΛΑΔΑ
16:06
27/10/2020
Σύγκρουση πλοίων στον Πειραιά: «Προκλήθηκε ελεγχόμενη θαλάσσια ρύπανση»
5
loading

Για το ναυτικό ατύχημα που σημειώθηκε πρωϊνές ώρες της Τρίτης (27/10) στη θαλάσσια περιοχή 3,7 ναυτικά μίλια νότια της Ψυτάλλειας Πειραιά, αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος πλωτάρχης Νικόλαος Κοκκάλας.

Ο εκπρόσωπος Τύπου τόνισε ότι «στις 7:35 το πρωί ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής, για περιστατικό σύγκρουσης μεταξύ πλοίου του Πολεμικού Ναυτικού και συγκεκριμένα του ναρκοθηρευτικού "ΚΑΛΛΙΣΤΩ" και του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων(container) "MAERSK LAUNCESTON" σημαίας Πορτογαλίας, στη θαλάσσια περιοχή 3,7 ναυτικά μίλια νότια Ψυτάλλειας Πειραιά εκτός ζώνης διαχωρισμού κυκλοφορίας».

Πρόσθεσε ότι από τη σφοδρή σύγκρουση προκλήθηκε εισροή υδάτων στο ναρκοθηρευτικό πλοίο, ενώ άμεσα οργανώθηκε επιχείρηση διάσωσης των μελών του πληρώματος του ναρκοθηρευτικού από τρία περιπολικά σκάφη του Λιμενικού, δύο αντιρρυπαντικά, ομάδα Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών, πλοίο και ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα ρυμουλκά.

Όπως ανέφερε ο κ. Κοκκάλας τα μέλη του πληρώματος περισυλλέγησαν από περιπολικό σκάφος του Λιμενικού και πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού, ενώ οι δύο τραυματίες εκ των μελών του πληρώματος του ναρκοθηρευτικού μεταφέρθηκαν στο λιμένα Πειραιά με σκάφος, παρελήφθησαν από ασθενοφόρο όχημα και μεταφέρθηκαν στο Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών.

Επί του ναρκοθηρευτικού πλοίου παρέμεινε ο κυβερνήτης του καθώς και άλλα μέλη του πληρώματός του.

Πρόσθεσε επίσης, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι από τη σύγκρουση προκλήθηκε ελεγχόμενη θαλάσσια ρύπανση, ενώ ενεργοποιήθηκαν τα τοπικά σχέδια αντιμετώπισης περιστατικών ρύπανσης των καθ' ύλην αρμόδιων Λιμενικών Αρχών.

«Έγινε περισυλλογή επιπλεόντων υλικών από τη θαλάσσια περιοχή του συμβάντος, ενώ οι εργασίες απορρύπανσης από τα σκάφη του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και με θετικά αποτελέσματα», είπε.

Ο κ.Κοκκάλας δήλωσε εξάλλου ότι από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύτηκε ο απόπλους του εμπορικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων(container), ενώ το ναρκοθηρευτικό «ΚΑΛΛΙΣΤΩ» ρυμουλκήθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

5
σχόλια
  1. avatar Είπον….

    Προφανώς το ΝΘΗ έτρεχε να του την μπει. Καλά, με τέτοια διαφορά ΕΚΤΟΠΙΣΜΑΤΟΣ το ΝΘΗ περίμενε να κά-νει πιρουέτες το τεράστιο μεγαθήριο; Μόνο για να κόψει ταχύτητα ή να στρίψει θέλει πολύ μεγαλύτερο χρό-νο. Το να τρέξει το μικρό πλοίο για μπει μπροστά από το μεγαθήριο, μάλλον για τζάμπα μαγκιά μου ακούγεται. Ακόμα και να μιλούσε το ΝΘΗ με το εμπορικό, όπου το ΝΘΗ δεν έχει την εμπειρία να ξέρει πόσο αργό σε μανούβρες είναι, οπότε μάλλον το ΝΘΗ το «διέταξε» αλλά προτού αρχίσει τα γκάζια, δεν βεβαιώθηκε ότι η «διαταγή» ελήφθη και κατενοήθη !!!!! Και τελικά στα 500 μέτρα πριν την σύγκρουση γιατί δεν έστριψε το ΝΘΗ όλο δεξιά προς αποφυγή του μεγαθηρίου;;;;; Δεν συγκρίνεται η ευελιξία ενός ΠΠ και ενός μεγαθηρίου του εμπορικού. Για να μιλάει το ΝΘΗ στο μεγαθήριο στο VHF και να του λέει να κόψει, είναι προφανές ότι θα πρέπει να το κάνεις μερικά μίλια μακριά, για να περιμένεις εμφανή αντίδραση. Κοινός νους !!!!!

  2. avatar tzafar1

    Η υπερβολική ταχύτητα έφταιγε;

  3. avatar ξεφυγε απ τη πορεια, ρε καπετανιε κοτζαμ μεγαλος περιπατος και συ ξεφυγες;;;

    κοιτα πατριωτη μπιστ
    οχι στο θεμα :ελλαντα...
    μονοστηλο ατο οτι ναναι , διπλα στο ποσες φορες τιμα τη μερα ο γαλος τη γαλοπουλα του βαλτο...
    αμα προσαραξει ξανα καμια φρεγατα στη μυκονο βαλτο στο ανεκδοτο της ημερας

  4. avatar Ο φρυδας

    Δυστυχώς τετοιες [...] γίνονται και στις

    πιο έτοιμοπολεμεςναυτικες δυναμεις

  5. avatar γελανε οι τουρκοι

    εδω τρακαρουν τα πλοια μας στον πειραια και θελετε και πολεμο

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει