Κωνσταντάτος: Όλα θα είναι με θετικό πρόσημο στο Ελληνικό

Αυτά είναι τα έργα που θα παραδοθούν την επόμενη πενταετία


ΕΛΛΑΔΑ
13:38
04/07/2020
Κωνσταντάτος: Όλα θα είναι με θετικό πρόσημο στο Ελληνικό
3
loading

Το πολυαναμενόμενο έργο στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τη συγκεκριμένη επένδυση να επιφέρει συνολικά 80.000 θέσεις εργασίας.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο δήμαρχος Ελληνικού-Αργυρούπολης, Γιάννης Κωνσταντάτος έκανε λόγο για ένα έργο «ιστορικής σημασίας», ενώ αναφερόμενος στα οφέλη που θα έχει, σημείωσε ότι θα υπάρχει «θετικό πρόσημο» τόσο για τους κατοίκους της περιοχής όσο και για ολόκληρη τη χώρα.

Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Κωνσταντάτου μετά την έναρξη των εργασιών παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη:

- Ποιος είναι ο πρώτος αντίκτυπος αυτής της ημέρας, αλλά και του έργου γενικότερα και πώς έχει το χρονοδιάγραμμα στην παρούσα φάση;

«Είναι μια ιστορική ημέρα για το Ελληνικό, γιατί όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες που ξεκίνησαν τώρα, το Ελληνικό θα ξαναγίνει μια πόλη ενιαία, μετά από 80 χρόνια που λειτουργούσε το αεροδρόμιο. Σήμερα είναι χωρισμένη στα δύο από τον αεροδιάδρομο, στην παραλιακή πλευρά και στην πλευρά που βρίσκεται στη λ. Βουλιαγμένης. Με την αστική ανάπλαση που επιχειρείται, η οποία περιλαμβάνει το πάρκο, ξενοδοχεία, τα εμπορικά κέντρα, σπίτια, όλα αυτά μέσα στην πόλη μας, τα δύο αυτά μέρη που είναι χωρισμένα, θα ξαναγίνουν μια ενιαία πόλη. Είναι λοιπόν για τον δήμο μας πολύ σημαντικό και θα έχουν όλοι οι κάτοικοι πρόσβαση στην παραλία μας.

Το δεύτερο που θέλω να τονίσω είναι ότι βγήκε ένα χρονοδιάγραμμα κατεδαφίσεων των πρώτων εκατό κτιρίων και θα συνεχίσει να βγαίνει σταδιακά τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό που έχει σημασία να τονιστεί, είναι ότι πρέπει να μεταβιβαστεί η μετοχή, για να έχουμε την εκκίνηση του έργου στο κομμάτι που λέγεται οικοδόμηση κι αυτό θα γίνει με το που τελειώσει το ζήτημα με το καζίνο».

-Ως προς το χρονοδιάγραμμα;

«Το χρονοδιάγραμμα λέει πως μέχρι τον Σεπτέμβριο θα έχουν κατεδαφιστεί γύρω στα εκατό κτίρια και από εκεί και πέρα θα περιμένουμε να τελειώσει το θέμα με το ΣτΕ, να μεταβιβαστεί η μετοχή, για να επιταχυνθεί μέχρι το τέλος του χρόνου ή τις αρχές του επόμενου, όλη η διαδικασία».

-Πόσο σημαντικό είναι για τη γενικότερη ανάπτυξη αυτό το έργο;

«Για την Εθνική Οικονομία είναι πολύ σημαντικό, γιατί θα προσθέσει σε πρώτη φάση δέκα χιλιάδες θέσεις εργασίας και εβδομήντα στο τέλος. Σαφώς είναι και τα έσοδα στο ΑΕΠ, το οποίο νομίζω θα ανέβει κατά 0,5% μόνο από το Ελληνικό όταν θα λειτουργήσει, και για την οικονομία τη δική μας, σε έναν δήμο που έχει είκοσι χρόνια το αεροδρόμιο κλειστό, δεν εισέπραττε απολύτως τίποτα πέρα από τα δημοτικά τέλη, και θα δει πλέον να αναπτύσσεται μια τουριστική και εμπορική ζώνη, από την οποία θα έχει οφέλη, κέρδη και έσοδα. Αντιλαμβάνεστε ότι από εκεί που είμαστε ο πιο φτωχός δήμος της νότιας Αθήνας, αυτομάτως θα εκτοξευτούν και τα δικά μας έσοδα, θα φτάσουμε τους άλλους δήμους».

-Για την περιοχή λοιπόν, λέτε ξεκάθαρα πόσο σημαντικό θα είναι το έργο αυτό. Για τον κόσμο, τους δημότες και για την κοινωνία γενικότερα;

«Πρώτα απ' όλα, οι δημότες μας σήμερα κι έτσι όπως είναι ο χώρος, δεν είχαν καμία πρόσβαση. Εμείς οι ίδιοι να το φτιάξουμε δεν θα μπορούσαμε, δεν έχουμε τα χρήματα και δεν θα γινόταν. Συνεπώς στο τέλος του έργου οι δημότες μας θα βρεθούν να έχουν στα πόδια τους δωρεάν το μεγαλύτερο πάρκο της Ελλάδας και της Ευρώπης ίσως, 2.500 στρέμματα, με αθλητικούς και πολιτιστικούς χώρους μέσα, την παραλία μας που θα είναι ενιαία 1,5 χιλιόμετρο και που σήμερα επίσης δεν μπορούμε να τη χαρούμε γιατί είναι αποκλεισμένη και με πολλά προβλήματα, είναι μια νεκρή ζώνη κι αυτή. Άρα οι κάτοικοι από μόνοι τους θα εισπράξουν ένα μεγάλο ανταποδοτικό όφελος από το ίδιο το έργο, πολιτιστικά, αθλητικά, περιβαλλοντικά. Ανεβαίνει η αξία της γης μας και των σπιτιών μας, ανεβαίνουν οι αντικειμενικές και οι εμπορικές αξίες, ο δήμος σαφώς θα έχει πάρα πολλά έσοδα. Όλα είναι με θετικό πρόσημο».

- Μεγάλη συζήτηση έχει γίνει κατά το παρελθόν για το περιβάλλον. Εκεί τι επιπτώσεις μπορεί να έχει το έργο αυτό;

«Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει περιβάλλον στο Ελληνικό, υπάρχει μόνο μια τσιμεντένια 'όαση' και μια τραγική εικόνα. Αν γίνει υλοποιήσιμο το σχέδιο του επενδυτή, μιλάμε αυτομάτως για 30.000 δέντρα που θα φυτευτούν σε ένα πάρκο 2.500 στρεμμάτων. Άρα το περιβάλλον αναβαθμίζεται και το μικροκλίμα της περιοχής ενισχύεται. Και μην ξεχνάμε κάτι πολύ σημαντικό... Θα είμαστε ο μόνος δήμος στην Ευρώπη, που μέσα σε μια διαδρομή τεσσάρων χιλιομέτρων, με ποδήλατο ή πεζοπορία, θα μπορείς να έχεις παραλία, πάρκο και βουνό, καθώς ακριβώς από πίσω μας βρίσκεται ο Υμηττός. Άρα εδώ δημιουργείται ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, για το οποίο είμαστε πολύ υπερήφανοι».

-Πότε θα παραδοθεί η παραλία;

«Στην πρώτη φάση του έργου στην πενταετία. Δηλαδή στην πρώτη φάση είναι η παραλία και το παραλιακό μέτωπο, το πάρκο κι ένα κομμάτι πάνω από τη λ. Βουλιαγμένης».

-Τα έργα ξεκίνησαν επισήμως, οπότε φαντάζομαι πως αυτή είναι μια πολύ ιδιαίτερη ημέρα για τον δήμο Ελληνικού-Αργυρούπολης. Σωστά;

«Η ημέρα αυτή είναι όντως ιδιαίτερη. Ήρθε ο πρωθυπουργός και έδωσε το στίγμα και την επίσημη έναρξη του έργου. Για εμάς είναι και κάτι πολύ βαθύτερο, γιατί κατά καιρούς εμφανίστηκαν πολλοί άνθρωποι που δεν είχαν σχέση με την περιοχή, με τον αγώνα και με τον κόπο που έχουμε τραβήξει και θέλω να ξέρετε πως, ενώ υπήρχαν δυνάμεις που ήταν πλειοψηφικές και αντίθετες με αυτό το έργο, με τη δική μας πολιτική, τη σταθερή και αταλάντευτη θέση, το κλίμα αυτό το γυρίσαμε, η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού είναι στο πλευρό μας κι αυτό είναι ένα πολύ θετικό πρόσημο και για την κυβέρνηση. Θα μπορούσε σήμερα να έχει κόσμο απ' έξω και να διαδηλώνει, και όχι μόνο δεν έχει, αλλά η κυβέρνηση έχει τον δήμαρχο και τη διοίκηση και τον λαό στο πλευρό της. Αρκεί το έργο να προχωρήσει και μελλοντικά να μην ξεχαστεί ότι θα πρέπει να επιστρέψουν τη γη στον δήμο Ελληνικού, για να χτίσουμε πάλι το δημαρχείο μας, το Μέγαρο Ποντιακού Ελληνισμού, τις πολιτιστικές, αθλητικές και κοινωνικές δομές που εγκαταλείψαμε, γιατί αφήσαμε εκατό στρέμματα δομές. Μέσα στην επένδυση υπάρχουν και δημόσια οικόπεδα από τον Νόμο, τα οποία εμείς απαιτούμε να μας ξαναδοθούν για να φτιάξουμε τις εγκαταστάσεις μας. Υπάρχει μια καλή επικοινωνία με την Πολιτεία και μια καλή σχέση, φτάνει να γίνουν πράξη όλα αυτά που έχουν εξαγγελθεί».

Τα έργα της πρώτης πενταετίας

Κατά τη διάρκεια της πρώτης πενταετίας, θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη της παραλιακής ζώνης, σε ένα σημαντικό τμήμα του Μητροπολιτικού Πάρκου, το οποίο θα συνδέει το παραλιακό μέτωπο με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και θα περιλαμβάνει πλήθος σύγχρονων αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς και τμήματος του Πολεοδομικού Κέντρου επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης.

Βασικός στρατηγικός στόχος για την πρώτη πενταετία, όπως αναφέρεται στο σχέδιο της Lamda Development, είναι να υλοποιηθούν εγκαταστάσεις που θα δημιουργήσουν ένα ελκυστικό περιβάλλον για την ευρύτερη τοπική κοινότητα και τους επισκέπτες, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού - Αγίου Κοσμά σε τοπικό και διεθνές επίπεδο.

Οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις εντός της πρώτης πενταετίας έχουν ως εξής:

Μητροπολιτικό Πάρκο

Υλοποίηση ενός σημαντικού τμήματος του Μητροπολιτικού Πάρκου με χρήσεις πρασίνου, αναψυχής, ελευθέρων χώρων, αθλητισμού, πολιτισμού, κοινωφελών λειτουργιών και πρότυπων αστικών υποδομών ως προς την λειτουργία τους.

Το Μητροπολιτικό Πάρκο, με μέγεθος μεγαλύτερο των 2.000.000 τ.μ., μεγαλύτερο από το Hyde Park του Λονδίνου (1.420.000 τ.μ.) αποτελεί ορόσημο για το έργο του Ελληνικού. Θα είναι μια όαση πρασίνου, ένα πάρκο ανοιχτό σε όλους, που θα αλλάξει την εικόνα του αστικού τοπίου και θα γίνει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

Ενδεικτικά προβλέπεται να υλοποιηθούν εντός της πρώτης πενταετίας οι εξής αναπτύξεις:

• Αθλητικές εγκαταστάσεις που θα περιλαμβάνουν ενδεικτικά: ανοικτά προπονητήρια, κλειστά προπονητήρια, καθώς και κολυμβητικό συγκρότημα, τα οποία θα εξυπηρετούν πλήθος αθλημάτων.

• Μετατροπή της πρώην ολυμπιακής εγκατάστασης Κανόε Καγιάκ σε υδάτινο στοιχείο, και επαναχρησιμοποίηση υφιστάμενων κτιρίων.

• Η αξιοποίηση του χαρακτηρισμένου ως νεότερου μνημείου, κτιρίου του πρώην «Ανατολικού Αεροδρομίου Αθηνών» (κτίριο Saarinen) ως εκθεσιακού κέντρου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

• Η μετατροπή των υπόστεγων της Πολεμικής Αεροπορίας που έχουν χαρακτηρισθεί ως μνημεία, σε μουσεία.

• Χώροι εστίασης / αναψυχής

Νέα Παραλία

Ανάπλαση και διαμόρφωση αμμώδους παραλίας. Η νέα αμμώδης παραλία, με ελεύθερη πρόσβαση για όλους, μεταξύ της μαρίνας και του Παραλιακού Οικισμού, θα έχει μήκος περίπου ενός χιλιομέτρου και πλάτος 50 μέτρων κατά μέσο όρο.

Η παραλία θα συνδέεται με το Μητροπολιτικό Πάρκο και τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω του κυρίως πεζόδρομου περιπάτου. Θα είναι, επίσης, εύκολα προσβάσιμη με τραμ, λεωφορείο ή αυτοκίνητο και άρτια συνδεδεμένη με τους ποδηλατόδρομους του Μητροπολιτικού Πάρκου.

Μαρίνα

Θα πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση της υφιστάμενης μαρίνας του Αγίου Κοσμά 308 θέσεων ελλιμενισμού, η οποία είναι εύκολα προσβάσιμη με μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και η ανάπτυξη μιας εμπορικής ζώνης με πολυτελή καταστήματα, χώρους εστίασης και ψυχαγωγίας εκτιμώμενης δόμησης περίπου 20.000 τ.μ., στον χερσαίο χώρο της μαρίνας.

Παράλληλα, θα αναπτυχθεί και πολυτελές ξενοδοχείο (5 αστέρων) δυναμικότητας 300 περίπου δωματίων καθώς επίσης και beach / yacht club.

Πύργος Κατοικιών στην Μαρίνα

Ανέγερση παραθαλάσσιου πύργου κατοικιών σε περιοχή με χρήσεις αμιγούς κατοικίας, που γειτνιάζει με τη Μαρίνα Αγίου Κοσμά, με επιτρεπόμενο ύψος έως 200 μ. από την επιφάνεια της θάλασσας και μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 45.000 τ.μ.

Το κτίριο αυτό θα έχει απεριόριστη θέα στη μαρίνα και στο Αιγαίο καθώς και στο Μητροπολιτικό Πάρκο και στο ευρύτερο τοπίο της πόλης της Αθήνας, ενώ θα αποτελέσει τοπόσημο της περιοχής (Landmark).

Παραθαλάσσιο Πολυτελές Ξενοδοχείο

Αφορά στην κατασκευή ενός παραθαλάσσιου πολυτελούς ξενοδοχείου (5 αστέρων) δυναμικότητας 175 περίπου δωματίων, το οποίο θα βρίσκεται δίπλα στο τουριστικό καταφύγιο Μικρών Σκαφών με μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 20.000 τ.μ.

Παραλιακός Οικισμός

Ανέγερση παραθαλάσσιου οικισμού κατοικιών ήπιας δόμησης (μονοκατοικίες, συγκροτήματα κατοικιών-διαμερισμάτων μέγιστου ύψους 11 μ.), σε περιοχή με χρήσεις αμιγούς κατοικίας, που γειτνιάζει με το παραθαλάσσιο πολυτελές ξενοδοχείο, με μέγιστη εκτιμώμενη επιφάνεια δόμησης περίπου 43.000 τ.μ..

Συγκροτήματα Διαμερισμάτων

Ανέγερση συγκροτημάτων διαμερισμάτων διαφόρων τύπων και ποιοτικών χαρακτηριστικών (κτίρια ύψους έως 50 μ. μπροστά στο Μητροπολιτικό Πάρκο, τυπικά κτίρια διαμερισμάτων κ.λπ.). Τα εν λόγω διαμερίσματα θα προσφέρουν ποικιλία μεγεθών / δωματίων και θα απευθύνονται κυρίως στην εγχώρια αγορά, με σκοπό την κάλυψη αναγκών για σύγχρονους οικιστικούς χώρους. Η πρώτη φάση ανάπτυξης θα περιλαμβάνει τουλάχιστον 300 κατοικίες.

Το εμπορικό κέντρο στη Λεωφ. Βουλιαγμένης

Ανάπτυξη εμπορικού κέντρου εντός του πολεοδομικού κέντρου επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, πλησίον της στάσης μετρό «ΕΛΛΗΝΙΚΟ» και εκτιμώμενη μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια περίπου 85 χιλ. τ.μ.. Σχεδιάζεται να γίνει ένας νέος εμπορικός πόλος που θα περιλαμβάνει ποικιλία καταστημάτων, καινοτόμους χώρους ψυχαγωγίας και εστίασης, προσφέροντας μια σειρά από νέες εμπειρίες στους επισκέπτες του.

Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (Θα υλοποιηθεί από τον ανάδοχο του Διεθνούς Διαγωνισμού για τη χορήγηση άδειας λειτουργείας καζίνο)

Κατασκευή ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος με Καζίνο. Το πολυώροφο συγκρότημα θα περιλαμβάνει ξενοδοχείο 5 αστέρων ελάχιστης επιφάνειας 60.000 τ.μ., εγκαταστάσεις καζίνου επιφάνειας τουλάχιστον 12.000 τ.μ., εγκαταστάσεις συνεδριακών και εκθεσιακών χώρων τουλάχιστον 12.000 τ.μ., καθώς και κλειστού χώρου θεαμάτων (αρένας) τουλάχιστον 3.000 θέσεων. Θα βρίσκεται πίσω από το ξενοδοχείο στη μαρίνα και θα προσφέρει άμεση πρόσβαση στην παραλία μέσω της πεζογέφυρας που θα διασχίζει τη λεωφόρο Ποσειδώνος.

Έργα Υποδομής

Υλοποίηση λοιπών έργων υποδομής, λιμενικά έργα για τον εμπλουτισμό και προστασία των παραλιών, του τουριστικού καταφυγίου και της ναυταθλητικής εγκατάστασης, ειδικά έργα πρόσχωσης για την κατασκευή ενυδρείου, έργα προστασίας της εκβολής του ρέματος Τραχώνων, νέα χάραξη γραμμής τραμ η οποία θα συνδέει το υφιστάμενο δίκτυο επί της παραλιακής λεωφόρου με το πολεοδομικό κέντρο επί της Λ. Βουλιαγμένης δια μέσου του Μητροπολιτικού Πάρκου, έργο παράκαμψης και υπογειοποίησης τμήματος της παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος (έργο που θα επιτρέψει την ενοποίηση του μητροπολιτικού πάρκου με το παραλιακό μέτωπο), έργα ανασύστασης / διευθέτησης ρεμάτων, εγκαταστάσεις διαχείρισης στερεών αποβλήτων, εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων με σκοπό την άρδευση του Μητροπολιτικού Πάρκου και των λοιπών πράσινων κοινόχρηστων και ανοικτών χώρων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου, τα έργα προετοιμασίας του Ακινήτου και οι απαιτούμενες εργοταξιακές υποδομές καθώς και κατεδαφίσεις υφιστάμενων κτιρίων, εκτεταμένο Δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων και φυσικά το δίκτυο δρόμων και δικτύων που είναι απαραίτητα για την λειτουργία των εγκαταστάσεων που αναμένεται να λειτουργήσουν εντός της πρώτης πενταετίας.

Μια «έξυπνη» πόλη σχεδιασμένη από διεθνούς φήμης αρχιτέκτονες

Το Ελληνικό έχει σχεδιαστεί στο σύνολό του ως μια «έξυπνη» - πράσινη πόλη, δημιουργώντας μελλοντικές προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης. Μια πόλη που θα λειτουργεί με «έξυπνη» ενέργεια, «έξυπνη» διαχείριση νερού, «έξυπνη» διαχείριση απορριμμάτων, «έξυπνη» κινητικότητα και «έξυπνες» ψηφιακές υποδομές.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

3
σχόλια
  1. avatar Mία μικρή λεπτομέρεια

    Μαύρο σκοτάδι αν κρίνω με ότι κάνατε με τις πεζοδρομήσεις στην αθήνα .

    1. avatar Σκοτάδι

      Υπάρχει μόνο στη ΣΥΡΙΖΑΙική νοοτροπία ....

  2. avatar Τα ίδια λέγανε

    Και άλλοι για το Ακροπόλ,το οποίο δημοπρατήθηκε και κατασκευάστηκε 5 φορές,αλλά ακόμα παραμένει κλειστό και γιαπι.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει