Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία προειδοποιεί με συνδικαλιστική παρέμβαση στον καταπέλτη του επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου «ΠΡΩΤΕΑΣ» στη γραμμή Βόλου- Σκιάθου, αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν προχωρήσει σε εξόφληση δεδουλευμένων αποδοχών στο πλήρωμα, ενώ για το θέμα ζητάει την παρέμβαση των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας.

Όπως ανέφεραν στελέχη της διοίκησης της ΠΝΟ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανάλογη κατάσταση υπάρχει και σε άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση της Ένωσης Αρχιθαλαμηπόλων, ενός από τα 14 ναυτεργατικά σωματεία της ΠΝΟ, κλιμάκιο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας στο οποίο συμμετείχε και ο γενικός γραμματέας Γιάννης Χαλάς, επισκέφθηκε στις 2 και 3 Δεκεμβρίου, μετά από καταγγελίες μελών της, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Βόλου, όπου διαπιστώθηκε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «ΠΡΩΤΕΑΣ» οφείλει δεδουλευμένα δύο μηνών και δεν έχει καταβάλει τα δώρα δύο χρόνων.

Η Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων- Θαλαμηπόλων, τονίζει επίσης ότι υπάρχουν καταγγελίες πως η διαχειρίστρια εταιρεία, προβαίνει σε συστηματικές παραβιάσεις των ωρών εργασίας με απειλές για απολύσεις προς το πλήρωμα.

Ο νομικός σύμβουλος της ΠΝΟ, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, τόνισε ότι πλέον, με το νέο νομικό καθεστώς, αν ένας ναυτικός στον οποίο δεν έχει καταβληθεί το δώρο την ημέρα που ορίζει ο νόμος και δεν έχει προχωρήσει ο ίδιος σε καταγγελία την ίδια ημέρα, δεν μπορεί να υπάρξει η αυτόφωρη διαδικασία για τον εκπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Από εκεί και πέρα για να διεκδικήσει κάποιος ναυτικός το δώρο του ή τα δεδουλευμένα του θα πρέπει να υποβάλει αγωγή εναντίον της εταιρείας και να ακολουθηθεί η δικαστική οδός.

Ωστόσο, λόγω της περιόδου την οποία διανύουμε, τονίζει ο νομικός σύμβουλος της ΠΝΟ, συνήθως κανένα από τα πληρώματα, υπό το φόβο της απόλυσης, δεν προχωρά σε δικαστική διένεξη με την εργοδότρια εταιρεία, με αποτέλεσμα ο ναυτικός να είναι πάντα «ακάλυπτος».