«Τριακόσιοι τριάντα πέντε νέοι εργασιακοί σύμβουλοι βρίσκονται στην τελική διαδικασία πρόσληψης στον ΟΑΕΔ, μέσω ΑΣΕΠ» τόνισε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ, Μαρία Καραμεσίνη, μιλώντας σε ημερίδα με θέμα την ολοκλήρωση του προγράμματος «Επαναπροσδιορισμός του Επιχειρησιακού Μοντέλου του ΟΑΕΔ».

Η κ. Καραμεσίνη, διευκρίνισε ότι οι νέοι εργασιακοί σύμβουλοι, σε συνεργασία με τους υπάρχοντες, οι οποίοι έχουν επιμορφωθεί, θα υποστηρίξουν τις κεντρικές στρατηγικές του οργανισμού για την ενίσχυση της απασχόλησης, μέσω της προσέγγισης ανέργων και επιχειρήσεων, ώστε να καλύπτονται θέσεις εργασίας που διαπιστώνεται ότι υπάρχουν στις επιχειρήσεις.

Πιο συγκεκριμένα, επισήμανε ότι δημιουργήθηκε μια μονάδα μεγάλων εργοδοτών στον ΟΑΕΔ, η οποία δέχεται μαζικά αιτήματα για την πλήρωση θέσεων εργασίας. Στο πλαίσιο αυτό θα επιδιωχθεί και στη συνέχεια η ανάπτυξη ποιοτικών υπηρεσιών ώστε να προσεγγίζονται άνεργοι και επιχειρήσεις με σκοπό τη σύζευξη μεταξύ προσφοράς και ζήτησης εργασίας. «Εγκαινιάσαμε τη συνεργασία με τοπικούς φορείς εκπροσώπησης των επιχειρήσεων στο πλαίσιο ενός πιλοτικού προγράμματος κατάρτισης και απασχόλησης ανέργων που υλοποιούμε σήμερα στην Ελευσίνα και σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τη συνεργασία με τους επιχειρηματικούς φορείς και τα εργατικά κέντρα σε άλλες περιοχές της χώρας» πρόσθεσε.

«Η δική μου διάγνωση ήταν ο οργανισμός χρειάζεται επειγόντως προσλήψεις προσωπικού. Δηλαδή ο Οργανισμός δεν θα μπορέσει χωρίς προσλήψεις ειδικευμένου προσωπικού και κατάλληλου προσωπικού να ανταποκριθεί στον θεσμικό του ρόλο. Και γι αυτό το λόγο έδωσα έμφαση στις προσλήψεις εργασιακών συμβούλων. Δεν θα μπορέσουμε ποτέ με τον ίδιο αριθμό εργασιακών συμβούλων να ανταποκριθούμε στο νέο ρόλο ρόλο του οργανισμού. Στο πλαίσιο του προγράμματος είχε προβλεφθεί το να δοθούν οι συμβουλευτικές υπηρεσίες στον ιδιωτικό τομέα. Η δική μου επιλογή ήταν να προσληφθεί εξειδικευμένο προσωπικό για να μπορέσει να παρασχεθεί αυτή η υπηρεσία προς ανέργους και επιχειρήσεις από το ίδιο μας το εργατικό δυναμικό και το προσωπικό μας. Σε αυτή την κατεύθυνση κούμπωσε και το νέο μοντέλο διοίκησης που είναι το μοντέλο ολικής ποιότητας και συμμετοχής των εργαζομένων» τόνισε χαρακτηριστικά η διοικήτρια του ΟΑΕΔ.

Παρουσιάζοντας τους πέντε άξονες αλλαγών που έγιναν την τελευταία τετραετία στον ΟΑΕΔ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που αναπτύχθηκαν, του τηλεφωνικού κέντρου 11320 και της διαδικτυακής πύλης του ΟΑΕΔ. Σημείωσε, ότι πέραν της αύξησης του αριθμού των εργασιακών συμβούλων, ο οργανισμός επεκτείνει και αναβαθμίζει τις συμβουλευτικές του υπηρεσίες, βελτίωσε τη μεθοδολογία ανάλυσης του προφίλ του ανέργου, κατηγοριοποίησε τις επιχειρήσεις ανάλογα με τις ανάγκες τους και εκπαίδευσε τους συμβούλους στην εξατομικευμένη προσέγγιση επιχειρήσεων.

Ο τρίτος άξονας αλλαγών, όπως είπε, αφορά την εκπόνηση και δοκιμή ενός νέου μοντέλου ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης, σε συνεργασία με το υπουργείο εργασίας, με στόχο τον επανασχεδιασμό των προγραμμάτων απασχόλησης με άξονα τον άνεργο και τις ανάγκες του. Ο τέταρτος άξονας αφορά την κατάρτιση και επιμόρφωση του προσωπικού και ο πέμπτος την υιοθέτηση ενός μοντέλου ολικής ποιότητας.

«Σήμερα ο ΟΑΕΔ αλλάζει σελίδα, προσπαθεί να μεταμορφωθεί από γραφειοκρατικός οργανισμός και επιδοματικής πολιτικής σε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή κοινωνική υπηρεσία απασχόλησης» πρόσθεσε.