Το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) αποφάσισε να συμμετάσχει στη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, που αφορά το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, με το οποίο ρυθμίζεται το πλαίσιο ιδιωτικοποιήσεων και παραχωρήσεων στο Εθνικό Λιμενικό Σύστημα, καταθέτοντας τις προτάσεις του έως τις 28 Δεκεμβρίου.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργος Ανωμερίτης, «τις επόμενες μέρες θα συνέλθει και το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), προκειμένου να συμβάλει στο διάλογο για τα λιμάνια».

«Ιδιαίτερα για τον ΟΛΠ Α.Ε. η τελική επιλογή της αποδοχής του ευρωπαϊκού μοντέλου ανάπτυξης και όχι της πώλησης του συνόλου των μετοχών του Οργανισμού σε έναν και μόνο στρατηγικό επενδυτή, αποτελεί δικαίωση των επί τριετία διατυπωμένων δημόσια απόψεων του για ένα μοντέλο πολλαπλών ιδίων χρήσεων και παραχωρήσεων για νέες επενδύσεις με διαφάνεια, ανταγωνιστικότητα και περιβαλλοντική προστασία», υπογράμμισε ο κ. Ανωμερίτης.

Σημειώνεται ότι με το πολυνομοσχέδιο, με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» αναφορικά με τις παραχωρήσεις λιμένων, θεσμοθετείται το νομικό πλαίσιο για τη δημιουργία τεσσάρων βασικών δικτύων που θα λειτουργούν με τη μορφή ανώνυμης εταιρείας.

Επίσης, προβλέπει την ίδρυση Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) ως αυτοτελούς δημόσια υπηρεσία με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και κύρια αρμοδιότητα την παρακολούθηση της εφαρμογής της εθνικής στρατηγικής στον λιμενικό τομέα, καθώς και την εποπτεία των λιμένων, κρατικών και ιδιωτικών.

Συγκεκριμένα, τα λιμενικά δίκτυα που δημιουργούνται είναι:

– Το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο με επικεφαλής τον ΟΛΠ, στον οποίο εντάσσονται τα λιμάνια της Ραφήνας, του Λαυρίου και της Ελευσίνας.

– Το Δίκτυο Λιμένων Βορείου Ελλάδος υπό τον ΟΛΘ, στον οποίο εντάσσονται τα λιμάνια του Βόλου, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

– Το Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδος με τα λιμάνια της Πάτρας, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας.

– Ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου.

Επίσης, το Λιμενικό Ταμείο Χαλκίδας μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία του Ν. 2932/2001 και συγχωνεύεται με τα άλλα λιμενικά ταμεία της Εύβοιας.

Στο μεταξύ, για επίθεση εναντίον των εργασιακών σχέσεων στα λιμάνια, κάνουν λόγο οι λιμενεργάτες απ’ όλη την Ευρώπη στη διακήρυξη του συνεδρίου τους, στη Βαρκελώνη.

Όπως αναφέρουν, στην περίπτωση της Ελλάδας επιβάλλεται η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα λιμάνια, ενώ τονίζεται ότι οι κυβερνήσεις του Βελγίου και της Γερμανίας καλούνται να πάρουν μέτρα προς την ίδια κατεύθυνση.

Τα συνδικάτα συμφώνησαν να πάρουν μέρος στον κοινωνικό διάλογο για το τομέα των λιμανιών, να εγκαθιδρύσουν μια κοινή επιτροπή δράσης και να συνεχιστεί η ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τις αρνητικές πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται από τις κυβερνήσεις.

Έγινε, επίσης, λόγος για μία περίοδο παρατεταμένης αστάθειας και κοινωνικής αναταραχής σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.