Διαδοχικές συναντήσεις είχε χθες ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Αρβανιτόπουλος με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας των Καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ) των ΤΕΙ (ΟΣΕΠ-ΤΕΙ) και τους προέδρους των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.

Κύριο θέμα συζήτησης ήταν το σχέδιο «Αθηνά», δηλαδή οι συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες σχολών και τμημάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός επισήμανε στους προέδρους των ΤΕΙ ότι οποιαδήποτε αλλαγή στο χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα γίνει διά της συμμετοχής και όχι διά της επιβολής. Συγχρόνως, τους ενημέρωσε για τα κριτήρια που τίθενται και τα οποία θα είναι αριθμητικά (ανάλογα με το μέγεθος κάθε ιδρύματος, τον αριθμό σπουδαστών και την αναλογία των εκπαιδευτικών). Θα είναι αναπτυξιακά, δηλαδή οι αλλαγές θα είναι σε συνάρτηση με την τοπική ανάπτυξη και το κατά πόσο είναι σχετικά με την αγορά τα γνωστικά αντικείμενα.

Όλες οι πλευρές συμφώνησαν εξαρχής ότι είναι απαραίτητος ο ακαδημαϊκός, επιστημονικός και αναπτυξιακός εξορθολογισμός των ιδρυμάτων.

Οι πρόεδροι προσήλθαν στο διάλογο με τεκμηριωμένες προτάσεις. Οι περισσότεροι πρόεδροι των ΤΕΙ που μίλησαν μετά τη συνάντηση επισήμαναν το γόνιμο κλίμα που έγιναν οι συζητήσεις, μίλησαν για «έντιμο διάλογο» και κριτήρια προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, για να προχωρήσουν οι συζητήσεις, ορισμένοι θεωρούν απαραίτητο να γνωρίζουν πόσες σχολές ή τμήματα χρειάζεται η χώρα για κάθε γνωστικό αντικείμενο έτσι ώστε να διευκολυνθούν, όπως είπαν, στις επιμέρους προτάσεις τους όσον αφορά στις συντμήσεις τμημάτων.

Τις προσεχείς ημέρες, ο υπουργός θα έχει μαραθώνιους συνεδριάσεων με τους εκπροσώπους των ιδρυμάτων χωριστά, τόσο όσον αφορά στα ΤΕΙ, όπως άλλωστε είπε σήμερα στους προέδρους, όσο και με τα πανεπιστήμια, όπως είπε χθες στους πρυτάνεις.

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Ν. Σταυρακάκης, και ο πρόεδρος της ΟΣΕΠ ΤΕΙ, Γ. Τσάκνης, επισήμαναν τα ασφυκτικά, όπως είπαν, χρονικά περιθώρια που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να καταλήξει στο νέο χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα αποτυπώνεται στο μηχανογραφικό δελτίο των υποψηφίων της ακαδημαϊκής χρονιάς 2013-14.