Ως προσπάθεια «να ικανοποιηθούν συμφέροντα των ιδιοκτητών των κολεγίων και όχι να ρυθμιστούν χρονίζοντα προβλήματα της μεταλυκειακής εκπαίδευσης», χαρακτηρίζει η Ομοσπονδία των Καθηγητών Πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ) το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή για τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας, όσον αφορά στις ρυθμίσεις για τα κολέγια. Σε αυτό, σημειώνει «γίνεται προσπάθεια να τεθούν μεταξύ άλλων και ζητήματα αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κατόχους ξένων τίτλων και κολεγίων, που μέχρι τώρα δεν είχαν, πέραν της Οδηγίας 2005/36 και 2006/100 ».

Η ΠΟΣΔΕΠ τονίζει, καταρχάς, ότι η σχέση του συγκεκριμένου θέματος με τα δημοσιονομικά, δεν είναι προφανής, εφόσον η διάταξη αφορά την αγορά εργασίας, το υπουργείο παιδείας κλπ.

«Στη συνέχεια», επισημαίνει, «διαπιστώνουμε ότι διευκολύνεται η επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων που σε συνδυασμό με την εφαρμογή του «Εθνικού Πλαισίου Προσόντων», NQF και του αντίστοιχου Ευρωπαϊκού EQF, «απελευθερώνεται» από την ακαδημαϊκή ισοτιμία. Αυτή η τελευταία παραμένει μόνο για περιπτώσεις που απαιτούνται «αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα και ιδίως για θέσεις καθηγητών ΑΕΙ, ερευνητών και ειδικού επιστημονικού προσωπικού». Είναι μια διάταξη που εντάσσεται στην «φιλελευθεροποίηση» της αγοράς εργασίας αλλά συνδέεται και με τις υποχρεώσεις μας εφαρμογής κοινοτικών κανόνων (π.χ. Οδηγία 2005/36)».)

Η ΠΟΣΔΕΠ, κατ΄ επανάληψη έχει τοποθετηθεί υπέρ της απαγόρευσης της δικαιόχρησης του τίτλου αλλοδαπού ιδρύματος λόγω συνταγματικού κωλύματος αφού η παροχή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι επιτρεπτή μόνο από ΝΠΔΔ (πλήρως αυτοδιοικούμενα) και η οργάνωση της εκπαίδευσης εξακολουθεί να αποτελεί εθνική αρμοδιότητα. Δεν υπάρχει κοινοτικός κανόνας που να επιβάλει την δικαιόχρηση.

Επιπλέον η ΠΟΣΔΕΠ επισημαίνει και την έλλειψη ελέγχου στον τρόπο λειτουργίας, στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο και στο προσωπικό αυτών των εκπαιδευτηρίων συνεχίζεται. Μάλιστα προχωρεί ένα βήμα ακόμη καταγγέλλοντας το υπουργείο Παιδείας «για τον ολισθηρό δρόμο που παίρνει και επισημαίνουμε ότι η πολιτική ευθύνη για την διευθέτηση αυτή προς όφελος των ιδιωτικών, ανεξέλεγκτων ποιοτικά, εκπαιδευτηρίων είναι τεράστια».