Χωρίς λεωφορεία ξεκινάει η σχολική χρονιά στην Ξάνθη

Αν δεν εξοφληθεί μέρος των παλαιών οφειλών της πολιτείας


ΕΛΛΑΔΑ
1:45
09/09/2012
Χωρίς λεωφορεία ξεκινάει η σχολική χρονιά στην Ξάνθη
loading

Σε αδιέξοδο βρίσκεται το ΚΤΕΛ Ξάνθης, και αδυνατεί να ξεκινήσει τα σχολικά δρομολόγια της νέας σχολικής χρονιάς αν δεν εξοφληθεί μέρος των παλαιών οφειλών της πολιτείας και αν ισχύσει νέα μείωση στο ποσό της σύμβασής του για το νέο έτος.

Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Ξάνθης Θέμης Γεωργιάδης, σύμφωνα με το xanthipress.gr παραχώρησε συνέντευξη τύπου για να ενημερώσει την τοπική κοινωνία και τους γονείς ότι είναι πολύ πιθανό η σχολική χρονιά χωρίς σχολικά δρομολόγια, λόγω αδυναμίας του ΚΤΕΛ. «Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θέλω να ενημερώσω το επιβατικό κοινό και τους μαθητές που μεταφέρονται μέχρι σήμερα με σύγχρονα λεωφορεία και άριστους οδηγούς, χωρίς ποτέ να υπάρξουν ατυχήματα, ότι αν δεν ικανοποιηθούν κάποια αιτήματα, δεν έχουμε τη δυνατότητα να ξεκινήσουμε»

Διαδοχικές μειώσεις από το 2010

Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ αναφέρθηκε στην πορεία των μειώσεων που έχει γίνει από το 2010, ξεκινώντας αρχικά με το 21% της μείωσης που επιβλήθηκε από την τότε Γ.Γ. της Περιφέρειας Θ. Κόκλα, και έκτοτε συνεχίζεται η εκτέλεση του μεταφορικού έργου με συνεχείς παρατάσεις. Όπως είπε ο Θέμης Γεωργιάδης, η τελευταία ενημέρωση από το Υπουργείο είναι ότι θα υπάρξει νέα παράταση στο ισχύον καθεστώς για ένα σχολικό έτος.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΚΤΕΛ, αν στην παράταση της σύμβασης που υπάρχει, γίνει επιπλέον μείωση 17%, τότε το ΚΤΕΛ Ξάνθης αδυνατεί να διεξαγάγει τις σχολικές μετακινήσεις. Όπως διευκρίνισε η μείωση του 21% που ισχύει τα δύο τελευταία χρόνια δεν ισχύει σε όλη την Ελλάδα αλλά αφορά μόνο τη συγκεκριμένη σύμβαση. Ανέφερε ότι επεδίωξε συνάντηση με τον Ευριπίδη Στυλιανίδη για να προστεθεί στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που παρατείνει το καθεστώς στις Περιφέρειες, πρόβλεψη για την εκ νέου διαπραγμάτευση της σύμβασης από την Περιφέρεια, κάτι που φέρεται να έχει υποσχεθεί. Παράλληλα, σημείωσε ότι το καθεστώς των Δήμων, που τελικά εγκαταλείφθηκε πριν λίγες μέρες ήταν σχετικά πιο δίκαιο ως προς τον τρόπο κοστολόγησης.

8.000 χιλιόμετρα την ημέρα

Όπως σημειώνουν οι υπεύθυνοι του ΚΤΕΛ αν η επιπλέον μείωση του 17% επιβληθεί στην ήδη μειωμένη από το 2010 σύμβαση, είναι δεδομένο ότι δεν έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει τα δρομολόγια. «Είναι καμάρι μας να μεταφέρουμε τους 3.000 μαθητές της Ξάνθης, κατανοούμε την κατάσταση της χώρας και πρέπει να βάλουμε και εμείς πλάτη. Αλλά δεδομένης της αύξησης των τιμών πετρελαίου και των εξόδων μας, δεν μπορούμε να αντέξουμε τη νέα μείωση»

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΚΤΕΛ Ξάνθης που διανύει 8.000 χιλιόμετρα συνολικά με 65 λεωφορεία εισπράτει 4 ευρώ για κάθε μαθητή, κατά μέσο όρο, και χρειάζεται περίπου 4.500 ευρώ τη μέρα μόνο για τα πετρέλαια που καταναλώνει.

Μεγάλες οφειλές στα ΚΤΕΛ από τις οφειλές

Από το Σεπτέμβριο του του 2011 μέχρι τον Ιούνιο του 2012 οφείλονται στο ΚΤΕΛ 1,285 εκατ. ευρώ, ποσό ιλιγγιώδες που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στο ΚΤΕΛ, αφού έχει εκπληρώσει τις δικές του ανελαστικές υποχρεώσεις και δημιουργεί χρέη σε τρίτους. Ήδη από τις 28 Ιουλίου το ΚΤΕΛ έχει ενημερώσει όλους τους αρμόδιους παράγοντες μέχρι και τον Πρωθυπουργό ότι αν δεν καταβληθούν οι υποχρεώσεις της Πολιτείας δεν μπορούν να συνεχίσουν τα δρομολόγια. Υπάρχει υπόσχεση του Υπουργού Εσωτερικών ότι θα καταβληθούν αρχικά 21 εκατομμύρια ευρώ για όλη τη χώρα και στη συνέχεια θα προσπαθήσει να εξασφαλίσει κάποια ποσά για τα υπόλοιπα οφειλόμενα.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει