Αλλάζουν μορφή και διαδικασία απόκτησης οι νέες ταυτότητες, για την έκδοση των οποίων δημοσιεύτηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η έκδοση των νέων ταυτοτήτων αναμένεται να γίνει στις αρχές του 2019 και ήδη καθορίστηκαν οι προδιαγραφές ασφαλείας.

Η διάρκεια ισχύος των ταυτοτήτων από την ημερομηνία έκδοσής τους ορίζεται σε 15 έτη, για τα άτομα που έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας τους.

Ο κάτοχος δελτίου ταυτότητας υποχρεούται να ζητήσει την αντικατάστασή του, από την αρμόδια αρχή έκδοσης, εντός εξαμήνου πριν την παρέλευση της αναγραφόμενης στο δελτίο ημερομηνίας λήξης αυτού.

Τα στοιχεία που θα αναγράφονται στις νέες ταυτότητες

Οι ταυτότητες θα μοιάζουν με κάρτες τραπεζών. Θα έχουν πλάτος 8,5 εκατοστά και ύψος 5,5 εκατοστά και σε αυτές θα αναγράφονται:

  • Θυρεός Ελληνικής Δημοκρατίας
  • Όνομα της Χώρας (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ / HELLENIC REPUBLIC)
  • Τύπος εγγράφου (ΔΕΛΤΙΟ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ / IDENTITY CARD)
  • To σήμα του ICAO για την ύπαρξη RFID chip
  • Αριθμός ταυτότητας (ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ / CARD NUMBER)
  • Επώνυμο / Surname
  • Όνομα / Name
  • Φύλο / Sex (Άρρεν / Θήλυ – Male / Female)
  • Ημερομηνία γέννησης / Date of birth
  • Ιθαγένεια / Nationality
  • Ημερομηνία λήξης / Date of expiry
  • Αριθμός Πρόσβασης Κάρτας (CAN – Card Access Number)
  • Αρχή έκδοσης
  • Υπογραφή κατόχου / Signature of bearer
  • Φωτογραφία κατόχου σε πλαίσιο διαστάσεων 37 x 30 mm
  • Όνομα πατέρα / Father’s name
  • Όνομα μητέρας / Mother’s name
  • Τόπος γέννησης / Place of birth
  • Ημερομηνία έκδοσης / Date of issue
  • Ομάδα αίματος / Blood type (προαιρετικά)
  • Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α.)

Δικαιολογητικά για την έκδοσή τους

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τις νέες ταυτότητες

  • Μία φωτογραφία, η οποία θα εκδίδεται με μέριμνα του ενδιαφερομένου, σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές του εγγράφου 9303 του ICAO.
  • Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση, όπως καθορίζεται στο Παράρτημα Β΄ του άρθρου 14 της παρούσας, για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (Ο.Π.Σ.Ε.Δ.), των απαραίτητων για την έκδοση του δελτίου στοιχείων δημοτολογίου. Στις περιπτώσεις που δεν είναι εφικτή η διασύνδεση στις διαδικτυακές υπηρεσίες πρόσβασης του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (Ο.Π.Σ.Ε.Δ.), τα απαραίτητα για την έκδοση του δελτίου δημοτολογικά στοιχεία, προκύπτουν από πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είναι εγγεγραμμένος ο ενδιαφερόμενος, το οποίο αναζητείται αυτεπαγγέλτως από την αρμόδια Υπηρεσία έκδοσης (ΔΙΑΔΠ/Α/18532/06 ΦΕΚ 1309/Β’ Απόφαση Υπουργού Ε.Σ.Δ.Δ.Α.).
  • Αίτηση έκδοσης – αντικατάστασης, όπως καθορίζεται στο Παράρτημα Γ΄ του άρθρου 14 της παρούσας, η οποία συμπληρώνεται από την αρμόδια υπηρεσία έκδοσης, με βάση τα στοιχεία ταυτότητας του ενδιαφερομένου, όπως αυτά προκύπτουν από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Εθνικού Δημοτολογίου (Ο.Π.Σ.Ε.Δ.) του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό της περίπτωσης (β), εκτυπώνεται και υπογράφεται από τον αιτούντα.
  • Το παλαιό δελτίο ταυτότητας, πλην των περιπτώσεων απώλειας και κλοπής.
  • Ηλεκτρονικό παράβολο (e-παράβολο) για την πιστοποίηση πληρωμής του παραβόλου έκδοσης – αντικατά- στασης του δελτίου, καθώς και ταχυδρομικής αποστολής των δικαιολογητικών και του δελτίου, προς και από την Υπηρεσία εκτύπωσης – προσωποποίησης.
  • Ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει προηγούμενη εγγραφή των στοιχείων του αιτούντος (επώνυμο, όνομα και όνομα πατρός), με λατινικούς χαρακτήρες, εφόσον επιθυμεί αναγραφή των ανωτέρω στοιχείων διαφορετική του προτύπου ΕΛΟΤ 743, υποβάλλοντας παράλληλα και σχετική προς τούτο υπεύθυνη δήλωση. Αντίγραφο του εν λόγω εγγράφου, μαζί με την υπεύθυνη δήλωση, θα τηρείται από την αρχή έκδοσης, μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά.
  • Βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου, στην οποία αναγράφεται η ομάδα αίματος και το RHESUS, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί την αναγραφή των στοιχείων αυτών. η. Υπεύθυνη Δήλωση του ν. 1599/1986, στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες απώλειας, για τις περιπτώσεις έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου λόγω απώλειας. Σε περίπτωση έκδοσης – αντικατάστασης του δελτίου ταυτότητας λόγω κλοπής, υποβάλλεται πρόσφατη βεβαίωση Ελληνικής Αρχής (Αστυνομικής ή Προξενικής) στην οποία δηλώθηκε η κλοπή.
  • Απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη, όταν πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση.

Οι νέες ταυτότητες θα έχουν συνολικά επτά «ζώνες» ασφαλείας, από τις οποίες οι πέντε θα βρίσκονται στην εμπρόσθια όψη τους και οι υπόλοιπες στην οπίσθια.

Ενσωματωμένο θα είναι και το ειδικό τσιπ που θα περιέχει σε ηλεκτρονική μορφή τη φωτογραφία και τα στοιχεία του κατόχου, το ύψος του, στοιχεία που απαιτούνται για Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, όπως ο δήμος εγγραφής, ο αριθμός δημοτολογίου και ο τόπος έκδοσης της ταυτότητας, αλλά και σε ψηφιακή μορφή το δακτυλικό του αποτύπωμα.

Στην οπίσθια όψη θα είναι η έκτη «ζώνη» όπου θα υπάρχουν το όνομα του πατέρα του κατόχου, το όνομα μητέρας, ο τόπος γέννησης, η ημερομηνία έκδοσης, η ομάδα αίματος και ο Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), ενώ στην έβδομη θα υπάρχει η «Ζώνη Μηχανικής Ανάγνωσης/Machine Readable Zone-MRZ». Το ενσωματωμένο RFID τσιπ θα είναι στο πάνω μέρος της.

apofasitautotites