Έχουν οξυνθεί τα προβλήματα των πανεπιστημίων τους τελευταίους μήνες, διαπιστώνουν οι πρυτάνεις, σύμφωνα με ανακοίνωσή τους, μετά τη σύνοδο που πραγματοποίησαν την περασμένη εβδομάδα στα Γιάννενα. Μάλιστα, ζητούν από το υπουργείο Παιδείας την επανεκκίνηση του διαλόγου για την επίλυση των προβλημάτων τους.

Σε σχετική ομόφωνη απόφασή τους, οι πρυτάνεις υποστηρίζουν ότι τα προβλήματα έχουν οξυνθεί επτά μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου για τα πανεπιστήμια και η αιτία είναι ότι δεν βρέθηκαν «κατάλληλες και μακροπρόθεσμες λύσεις για την αποκλιμάκωση της έντασης που οδηγεί τα Ιδρύματα σε αδιέξοδο. Η περίοδος αυτή σηματοδοτήθηκε εξαρχής από την έλλειψη διαλόγου και πνεύματος συναίνεσης από πλευράς υπουργείου Παιδείας. Η προσφυγή των πανεπιστημίων στο ΣτΕ θέτει με έμφαση το κοινό πλαίσιο προάσπισης της νομιμότητας και της αυτοδιοικούμενης λειτουργίας του Δημόσιου Πανεπιστημίου».

Οι πρυτάνεις εμμέσως πλην σαφώς, στέλνουν μήνυμα προς τον νέο υπουργό Παιδείας αφού τονίζουν ότι «σήμερα, που η Ανώτατη Εκπαίδευση μπορεί να συμβάλει στην έξοδο της χώρας από την κρίση, θεωρούμε σημαντικό να εξασφαλίσουμε από κοινού με το υπουργείο Παιδείας το περιβάλλον δημιουργικής και εύρυθμης λειτουργίας των πανεπιστημίων. Στο πλαίσιο αυτό ατελέσφορες και αδιέξοδες διαδικασίες που διχάζουν την πανεπιστημιακή κοινότητα θα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν».

Μάλιστα γίνονται πιο συγκεκριμένοι, καθώς επισημαίνουν ότι με τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου χρειάζεται επανεκκίνηση του διαλόγου για να γίνουν οι αναγκαίες θεσμικές αλλαγές.

«Η Σύνοδος» τονίζουν οι πρυτάνεις «έχει προτείνει λύσεις για την αντιμετώπιση από την Πολιτεία των υψηλής προτεραιότητας άμεσων προβλημάτων που σχετίζονται με τη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων, θεμάτων προσωπικού, φοιτητικής μέριμνας και Φοιτητικών Εστιών, θεμάτων έρευνας και καινοτομίας, καθώς και αντιμετώπισης προβλημάτων που δημιουργούνται στους Ειδικούς Λογαριασμούς».

Τέλος, συγχαίρουν τον νέο υπουργό και δηλώνουν ότι επειδή δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο, όπως λένε χαρακτηριστικά, συγκροτούν άμεσα επιτροπή επεξεργασίας προτάσεων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των πανεπιστημίων.