Από τα σημαντικότερα έργα και από τις περιοχές που επλήγησαν περισσότερο στις πλημμύρες που έγιναν το χρονικό διάστημα, από τον Νοέμβριο του 2014 μέχρι και τον Μάρτιο του 2015, ξεκινούν οι παρεμβάσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την αποκατάσταση των ζημιών. Ενόψει φθινοπώρου και νέων βροχοπτώσεων, η διαδικασία της δημοπράτησης ολοκληρώθηκε για το μεγαλύτερο έργο, εκείνο των Σερρών, περιοχής για την οποία προβλέπεται η αποκατάσταση των αναχωμάτων του ποταμού Στρυμόνα. Το έργο ύψους 2,2 εκατομμυρίων ευρώ καταλαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στη συνολική λίστα των έργων καθώς η ευρύτερη περιοχή αντιμετώπισε μεγάλα προβλήματα και είχε κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

«Στις Σέρρες υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και περιμένουμε την έγκριση νομιμότητας από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση” εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Στάθης Αβραμίδης.

Στο ίδιο στάδιο βρίσκονται τα έργα στον Βόθωνα Χαλκιδικής όπου είχε πέσει ο δρόμος και το Ανθόφυτο Κιλκίς. Στα υπόλοιπα 22 έργα οι διαδικασίες καθυστέρησαν να ξεκινήσουν καθώς σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, «έπρεπε να υποχωρήσουν εντελώς και τα τελευταία νερά ώστε να διαπιστωθούν οι ζημιές και να υπολογιστεί με ακρίβεια το κόστος και ο προϋπολογισμός τους».

Όσο για τις προθεσμίες εκτάκτου ανάγκης για έργα αποκαταστάσεων δρόμων και ρεμάτων που έληγαν τον ερχόμενο Οκτώβριο για το σύνολο των έργων, διευκρινίζει ότι υπήρξε παράταση μέχρι το τέλος του χρόνου.

Σημειώνεται ότι τα έργα θα χρηματοδοτηθούν με κονδύλιο ύψους δέκα εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, η απορρόφηση του οποίου θα ξεκινήσει με την έναρξη των εργασιών.  Καθυστερήσεις υπήρξαν και στα έργα που υλοποιούνται στο οδικό κύκλωμα της χερσονήσου της Κασσάνδρας, αυτή τη φορά λόγω των προβλημάτων στις χρηματοδοτήσεις από το ΕΣΠΑ και της διακοπής των έργων από τους εργολάβους. “Τα έργα αυτά σταμάτησαν για δύο μήνες και τώρα ξαναξεκινούν καθώς επανέρχεται σταδιακά η χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια. Συνεπώς μετατοπίζεται ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησης τόσο των έργων στη Χαλκιδική όσο και των υπολοίπων έργων που γίνονται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, όπως ο Κ16 στη Λαχαναγορά Θεσσαλονίκης και ο κόμβος στην Έδεσσα” προσθέτει ο κ. Αβραμίδης.