Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση επιβατών και τη διαχείριση στόλου για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ.

Το έργο αποτελεί μέρος του ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών και αποτελούν σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.

Αντικείμενο του έργου

Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση ενός ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, που θα εφαρμοσθεί στην γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητος του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής.

Το χάρτινο εισιτήριο και οι κάρτες απεριορίστων θα αντικατασταθούν σταδιακά από «ηλεκτρονικές» κάρτες, που θα διευκολύνουν σημαντικά την πρόσβαση των επιβατών στα μέσα μεταφοράς.

Επίσης, η χρήση των «ηλεκτρονικών» καρτών θα επιτρέψει την εφαρμογή δικαιότερων χρεώσεων στους επιβάτες ανάλογα με τις αποστάσεις που διανύουν ή το χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους (π.χ. μείωση της τιμής του κομίστρου τα Σαββατοκύριακα ή τις αργίες, κ.λπ.).

Τέλος, ο ΟΑΣΑ θα είναι σε θέση να ελέγχει πλήρως και με διαφάνεια το σύστημα πωλήσεων και ακυρώσεων εισιτηρίων, ενώ η κατανομή των εσόδων στους φορείς συγκοινωνιακού έργου θα γίνεται πλέον με βάση το πραγματικό συγκοινωνιακό έργο που παρείχαν.

Οφέλη

Για τις Αστικές Συγκοινωνίες

– Περιορισμός της λαθρεπιβίβασης.

– Ενιαία αντιμετώπιση των μετεπιβιβάσεων και δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης ευέλικτων και ελκυστικών τιμολογιακών πολιτικών μετεπιβίβασης για όλα τα μέσα του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας

– Βελτίωση του τρόπου διαχείρισης και ελέγχου των χρηματοοικονομικών μεγεθών του ΟΑΣΑ και ορθολογικότερη κατανομή των εσόδων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ανάλογα με το μεταφορικό έργο που έχουν προσφέρει

– Αξιοποίηση των δεδομένων κίνησης του επιβατικού κοινού για την παρακολούθηση της λειτουργίας του συστήματος μεταφορών και τον σχεδιασμό και οργάνωση ποικίλων υπηρεσιών των φορέων

Για τον επιβάτη

-Δυνατότητα υλοποίησης ευέλικτων και προσιτών τιμολογιακών πολιτικών και εισαγωγής νέων δικαιότερων τύπων κομίστρου

– Ευκολία στην αγορά και φόρτιση καρτών και εισιτηρίων, με μείωση του χρόνου αναμονής, περισσότερα σημεία πώλησης, νέα συστήματα πώλησης

– Εξασφάλιση του επιβάτη σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής καρτών και εισιτηρίων

– Βελτίωση των παρεχομένων προς το επιβατικό κοινό υπηρεσιών, με τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, που αφορούν στις μετακινήσεις του, χωρίς να θίγονται τα προσωπικά του δεδομένα, και επιτρέπουν το σχεδιασμό νέων προϊόντων ή την αναβάθμιση υπαρχόντων