Τα θέματα που έπεσαν σήμερα Τετάρτη (04/06) στις πανελλήνιες εξετάσεις στα Γενικά Λύκεια ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για τα θέματα στα Λατινικά, τη Χημεία και την Πληροφορική.

Ειδικότερα, οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), τη Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).

Στα πρώτα μαθήματα ειδικότητας θα εξεταστούν αύριο, Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2025, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ. Πιο συγκεκριμένα, τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν είναι: Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ , Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ), Δίκτυα Υπολογιστών και Αρχές Βιολογικής Γεωργίας.

Αυτά είναι τα θέματα στα Λατινικά

Ισορροπημένα και προσιτά τα θέματα των Λατινικών

Ισορροπημένα και προσιτά σε μαθητές με επαρκή και μεθοδική προετοιμασία, ήταν τα σημερινά θέματα των Λατινικών, σύμφωνα με τον Αλέξανδρο Μήτση, υποψ. Διδάκτορα Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας και καθηγητή στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Νέας Σμύρνης.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα φετινά θέματα κινήθηκαν σε γενικές γραμμές «εντός του αναμενόμενου και διαχειρίσιμου πλαισίου, χωρίς ιδιαίτερα στοιχεία αιφνιδιασμού». «Οι γραμματικές και συντακτικές ασκήσεις (Θέματα Γ και Δ) κάλυπταν κεντρικά φαινόμενα της ύλης που είχαν διδαχθεί», ανέφερε ο κ. Μήτσης. «Η σχετική δυσκολία του φετινού δοκιμίου εντοπιζόταν στο σκέλος της μετατροπής του πλαγίου λόγου, η οποία απαιτούσε την απόδοση τριών παραδειγμάτων», είπε, ενώ και η ερώτηση εισαγωγής (Θέμα Β1) «απαιτούσε σκληρή προετοιμασία».

Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ:

«Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 24 και 39 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές παρόλο που υπεισήλθε σε λεπτομέρειες. Η λεξιλογική άσκηση (Β2) κινήθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα. Ζητήθηκε από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τις λατινικές λέξεις της μιας στήλης με τις ελληνικές της άλλης όπου όμως περίσσευαν δύο λέξεις. Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2), εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2), δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης. Η Δ2α ζήτησε τη μετατροπή από τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, άσκηση που δε ζητήθηκε τα τελευταία 4-5 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε να μετατραπούν δύο πλάγιες ερωτήσεις σε ευθείες κι ένα ειδικό απαρέμφατο σε κύρια πρόταση κρίσεως. Η Δ2β ήταν συνηθισμένη μεν, επρόκειτο για μια απλή μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη, αρκετά απαιτητική δε γιατί έπρεπε να αλλάξουν 9 λέξεις. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν».

Εδώ οι απαντήσεις στα Λατινικά από την ΟΕΦΕ

Αυτά είναι τα θέματα στη Χημεία

Βατά τα θέματα της Χημείας

Βατά σε όλη τους την έκταση ήταν τα σημερινά θέματα της Χημείας, σύμφωνα με την Κατερίνα Διατσέντου, χημικό, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Αθηναίων.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «τα θέματα προέρχονταν όλα από το σχολικό βιβλίο και ήταν εύκολα αντιμετωπίσιμα από τους καλά διαβασμένους υποψήφιους»: «Το Α θέμα ήταν “στρωτό”, το Β κάλυπτε όλη την ύλη, ζητώντας γνώσεις ευρύτερες και μη τυποποιημένες, τα ζητούμενα στο Γ θεωρούνται εύκολα, ενώ στο Δ υπάρχουν θέματα δουλεμένα ξανά, καθώς είναι πράγματα που έχουν ζητηθεί ξανά στο παρελθόν», επεσήμανε.

Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ:

«Τα θέματα της Χημείας μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας δυσκολίας, με αναμενόμενη διακύμανση των λεπτομερειών κατά την επίλυση των ερωτημάτων κάθε θέματος. Το πρώτο θέμα δεν παρουσιάζει δυσκολίες για τους υποψηφίους οι οποίοι έχουν ασχοληθεί επαρκώς όλη τη χρονιά. Το δεύτερο θέμα στην πλειονότητα των ερωτημάτων του έχει αναμενόμενες απαντήσεις με λίγες λεπτομέρειες, οι οποίες χρειάζονται προσοχή. Το τρίτο και τέταρτο θέμα απαιτούν καλή γνώση των αντίστοιχων δεδομένων των κεφαλαίων και προσοχή στις λεπτομέρειες στο τέλος των απαντήσεων».

Εδώ οι απανήσεις στη Χημεία από την ΟΕΦΕ

Αυτά είναι τα θέματα στην Πληροφορική

Ευκολότερα από την περυσινή χρονιά τα θέματα της Πληροφορικής

Χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ήταν τα όσα ζητήθηκαν από τους υποψήφιους σήμερα για τις εξετάσεις στην Πληροφορική, σύμφωνα με τον Χάρη Μητρόπουλο, ερευνητή Πληροφορικής, καθηγητή στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του δήμου Νέας Σμύρνης.

Όπως εκτίμησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «τα θέματα ήταν πιο εύκολα σε σχέση με πέρυσι και ένας καλά διαβασμένος υποψήφιος θα μπορέσει να πάρει έναν πολύ υψηλό βαθμό». «Το Α θέμα ήταν εύκολο για τους διαβασμένους μαθητές, το Β δεν παρουσίασε κάποια μεγάλη δυσκολία, το Γ θέμα μπορεί να χαρακτηριστεί πολύ εύκολο, ενώ το Δ, αν και είχε μεν τρεις πίνακες και ήθελε προσοχή στην ταξινόμηση, δεν ζητούσε κάτι ιδιαίτερο», εξήγησε.

Ο σχολιασμός από την ΟΕΦΕ:

«Τα σημερινά θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, που απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους μαθητές με κριτική σκέψη.

Αναλυτικότερα: Θέμα Α και Θέμα Β χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες ή παγίδες.

Θέμα Γ: Θέμα με διπλή επανάληψη άγνωστου πλήθους, το οποίο ενδεχομένως θα δυσκολέψει σε κάποια σημεία του τους υποψηφίους.

Θέμα Δ: Άσκηση με πίνακες που περιείχε αρκετές κλασικές μεθοδολογίες, αλλά και κάποια σημεία που έδιναν το κάτι παραπάνω. Κυρίως λόγω του θέματος Γ΄ το διαγώνισμα χαρακτηρίζεται μεγαλύτερης δυσκολίας από το περσινό».

Εδώ οι απαντήσεις στην Πληροφορική από την ΟΕΦΕ