Με το θέμα των συντάξεων και των ενοικίων ασχολήθηκε η εκπομπή «Υπάρχει Λύση» της δημοσιογράφου Σοφίας Μύτιλη η οποία προβάλλεται μέσα από την συχνότητα του Attica TV. Ο κ. Αλέξανδρος Βαρβέρης, εκπρόσωπος τύπου και υποδιοικητής του ΕΦΚΑ ανέλυσε την εικόνα του οργανισμού δίνοντας απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα που απασχολούν τους πολίτες.

«Είναι ξεκάθαρα πολύ πιο γρήγορη η απονομή των συντάξεων σήμερα. Έχει καταφέρει ο οργανισμός να πετύχει κάτι που φαινόταν αδύνατο μέχρι πριν από μερικά χρόνια. Έχει καταφέρει τους τελευταίους περίπου 28 μήνες, να εκδώσει περίπου 590.000 κύριες συντάξεις. Ήταν κάτι το οποίο ταλαιπωρούσε αφάνταστα τους πολίτες» σημείωσε αρχικά ο κ. Βαρβέρης τονίζοντας πως έχει γίνει πολλή δουλειά και πως η προσπάθεια συνεχίζεται.

Σε σχέση με την «προσωπική διαφορά» και τα παράπονα των πολιτών που γίνονται και κατά πόσο έτοιμος είναι ο ΕΦΚΑ να εξηγήσει σε έναν συνταξιούχο για παράδειγμα, τι ακριβώς σημαίνει και πώς λειτουργεί, ο Αλέξανδρος Βαρβέρης απάντησε μεταξύ άλλων: «Η προσωπική διαφορά είναι το αποτέλεσμα μιας νομοθετικής διάταξης και ήρθε στη ζωή μας. Οι συνταξιούχοι με τα μηνιαία εκκαθαριστικά τους μπορούν να δουν την προσωπική τους διαφορά. Για να μειωθεί αυτή, θα πρέπει να γίνει κάτι. Σαν τι; Αυτό που έγινε πχ στις αρχές του 2023 με την αύξηση του 7,75%. Θα πρέπει να το δει κανείς συγκριτικά, να τυπώσει το εκκαθαριστικό του Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου του 2022 και το αντίστοιχο του Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου – Μαρτίου του 2023 για να δει ότι υπάρχει εκεί η μείωση της προσωπικής διαφοράς».

Γιατί στον ΕΦΚΑ πρέπει ακόμα ο πολίτης να έχει φυσική παρουσία στον οργανισμό όταν χρειαστεί κάτι από αυτόν και δεν μπορεί να το κάνει μέσα από το gov.gr όπως γίνεται με τους περισσότερους οργανισμούς πλέον;

Με χαμόγελο, ο κ. Βαρβέρης απάντησε μεταξύ άλλων: «Συγγνώμη που χαμογελώ, αλλά πέντε λεπτά πριν ήμουν σε μια συνάντηση που κάναμε αυτή την συζήτηση. Ο ΕΦΚΑ δεν σταματάει στην έκδοση των κύριων, επικουρικών και των ΕΦΑΠΑΞ. Ο ΕΦΚΑ είναι ένας πολύ μεγάλος οργανισμός που καλύπτει όλον τον κύκλο ζωής του ανθρώπου και θα πρέπει να έχει ένα ενημερωμένο μητρώο και μια υπηρεσία η οποία να αλλάζει. Η απάντηση είναι πως το σταθερό πρόβλημα του ΕΦΚΑ είναι πως δημιουργήθηκε από μια άναρχη ενοποίηση πάρα πολλών ταμείων. Το μητρώο του είναι ένα μητρώο παλιό το οποίο δεν επιδέχεται πάρα πολλές βελτιώσεις και τροποποιήσεις. Τι κάνουμε τώρα εμείς; Το ξέρουμε το πρόβλημα και το βιώνουμε και εμείς. Έχουμε κινήσει τη διαδικασία ενός νέου πληροφοριακού συστήματος που θα ενοποιήσει όλα αυτά τα 88 περίπου συστήματα που υπάρχουν. Η πρόβλεψη είναι πως αυτό θα γίνει σε τρία χρόνια. Αυτό είναι ένα γιγάντιο έργο. Ο οργανισμός είναι τεράστιος. Υποστηρίζει όλους τους Έλληνες πολίτες και όχι μόνο».