Ο εκσυγχρονισμός της οργανωτικής δομής της φορολογικής διοίκησης αποτελεί τη μεγάλη πρόκληση της ΑΑΔΕ, όπως ανέφερε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής μιλώντας στο φόρουμ των Δελφών. Όπως είπε η οργανωτική δομή της φορολογικής διοίκησης παραμένει ίδια από το 19ο αιώνα όταν το 1853 λειτούργησαν οι πρώτες εφορίες.

Επιπλέον, ανέφερε πως από το σύνολο του προσωπικού της ΑΑΔΕ μόλις το 15% εργάζεται στα κεντρικά γραφεία της Αρχής, με το 85% να βρίσκεται στις κατά τόπους υπηρεσίες των φορολογικών αρχών, γεγονός που επιβεβαιώνει τον κατακερματισμό και την αδυναμία για τον καλύτερο δυνατό δημόσιο έλεγχο.

Μέσα στην επόμενη διετία θα αλλάξει το οργανωτικό μοντέλο βάσει δυο αρχών:

  1. Ψηφιακό κανάλι για την εξυπηρέτηση των φορολογούμενων για όλες τις συναλλαγές και εναλλακτικό φυσικό κανάλι για εκείνους που δεν έχουν πρόσβαση στα ψηφιακά μέσα.
  2. Αξιοποίηση και απελευθέρωση διαθέσιμων πόρων.

Όπως ανέφερε ο Γιώργος Πιτσιλής:

  • Ο σχεδιασμός της ΑΑΔΕ για την επόμενη διετία προβλέπει τη ψηφιοποίηση των διαδικασιών και των συναλλαγών ώστε να μειωθούν οι επισκέψεις των φορολογούμενων στις εφορίες αλλά και το διπλασιασμό του αριθμού των υπαλλήλων που θα ασχολούνται με τους ελέγχους.
  • Περισσότερες από 850.000 επιχειρήσεις έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα myDATA και καθημερινά η ΑΑΔΕ δέχεται 5-6 εκατ. παραστατικά.
  • Εργα ύψους 260 εκατ. ευρώ της ΑΑΔΕ θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Μεταξύ αυτών είναι το νέο Taxis, η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, η παρακολούθηση φορτηγών και κοντέινερ με στόχο την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου.