Από το ταμείο τόσο των εφοριών όσο και των ασφαλιστικών πρακτορείων αναμένεται να περάσουν εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ που τα έχουν ανασφάλιστα, ανεξάρτητα από το γεγονός αν πραγματικά τα έχουν σε ακινησία ή τα κυκλοφορούν παράνομα.

Σύμφωνα με το άρθρο 27 του νέου νομοσχεδίου, που κατατέθηκε στη Βουλή, αναφέρει χαρακτηριστικά πως το προεδρικό διάταγμα 237/1986 (Α’ 110) τροποποιήθηκε ως εξής: «Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από την χορήγηση της Άδειας Κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή η λειτουργία του αυτοκινήτου».
Σύμφωνα με το νέο νόμο σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος, χωρίς την ασφαλιστική κάλυψη επιβάλλονται οι κάτωθι κυρώσεις:

-Αφαίρεση της Αδειας Ικανότητας Οδηγού και της Αδειας Κυκλοφορίας καθώς και των Κρατικών Πινακίδων για 10 ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής. Αν ωστόσο το ανασφάλιστο όχημα εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα αφαιρούνται την ίδια στιγμή από τις Αρχές οι πινακίδες του οχήματος καθώς και η άδεια κυκλοφορίας του για 2 χρόνια και επί υποτροπής 3 χρόνια. Για να επιστραφούν οι Πινακίδες και η Αδεια μετά την παρέλευση των 2 ή 3 ετών θα πρέπει να προσκομίσει ο ιδιοκτήτης το ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

-Πέραν της αφαίρεσης των παραπάνω οι Αστυνομικές Αρχές βεβαιώνουν επίσης χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου ίσο με 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά Δημοσίας Χρήσης, 500 ευρώ στα ΙΧ και 250 ευρώ στα δίκυκλα.
Ο εντοπισμός των τυχόν ανασφάλιστων αυτοκινήτων και η επιδίωξη συμμόρφωσής τους αλλά και της επίσπευσης της διαδικασίας επιβολής των κυρώσεων και ποινών έχουν αναλάβει οι αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

-Σε περίπτωση που το Κέντρο Πληροφοριών εντοπίζει κάποιο ανασφάλιστο ΙΧ θα αποστέλλεται με σχετική Ειδοποίηση προς τον ιδιοκτήτη του οχήματος με την οποία θα καλείται να προβεί το αργότερο εντός 8 ημερών! Ωστόσο ακόμη και να σπεύσει ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος να το ασφαλίσει θα πρέπει να έχει καταβάλει 250 ευρώ υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου μέσω Παραβόλου ώστε να μπορέσει να εκδοθεί το νέο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Αν λοιπόν κάποιος έχει 3 αυτοκίνητα εκ των οποίων χρησιμοποιεί πλέον μόνο το ένα η μοναδική λύση για να γλιτώσει τόσο το πρόστιμο των 250 ευρώ και επιπλέον το κόστος ασφάλισης των ακινητοποιημένων ΙΧ είναι να καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας. Ωστόσο το κράτος θα πρέπει να του επιστρέψει τα χρήματα που έχει προκαταβάλλει για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2013! Ειδικότερα αν κάποιος καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας μέσα στο Μάρτιο και έχει προκαταβάλλει για Τέλη 660 ευρώ η εφορία θα πρέπει να του επιστρέψει 495 ευρώ!

Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι πρόκειται να γίνει αν καταφύγουν στα γκισέ των εφοριών οι περίπου 1,5 εκατ. ιδιοκτήτες ΙΧ που τα έχουν ανασφάλιστα και πόσα εκατομμύρια ευρώ πρέπει να τους επιστρέψει πίσω το υπουργείο Οικονομικών!
Πανικός στην αγορά!
Στα «χαρακώματα» βρίσκονται ιδιοκτήτες, έμποροι ΙΧ αλλά και όλες οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων μαζί με τις επιχειρήσεις χρονομίσθωσης καθώς η νέα νομοθετική ρύθμιση δεν εξαιρεί κανέναν και για κανένα λόγο!
Ειδικότερα ιδιοκτήτες πολλών ΙΧ που τα έχουν σε ακινησία στα γκαράζ τους και έχουν προκαταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2013, έμποροι αυτοκινήτων που έχουν χιλιάδες ΙΧ με προπληρωμένα τα Τέλη για το 2013 και άλλα τόσα ιδιωτών που τα έχουν αφήσει στις εμπορίες αυτοκινήτων για να πουληθούν αλλά και οι εταιρείες ενοικιάσεων που ως γνωστόν λειτουργούν κυρίως τους θερινούς μήνες ετοιμάζουν την επόμενη κίνησή τους.
Οπως τονίζουν στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου στην Ημερησία, «κανένας δεν μπορεί να μας επιβάλει τέτοια πρόστιμα καθώς στα Βιβλία των καταστημάτων μας φαίνεται ξεκάθαρα πως τα αυτοκίνητα με πινακίδες και προπληρωμένα τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2013 είναι προς επίδειξη και δοκιμή! Αν δεν αλλάξουν τη νομοθετική ρύθμιση όλοι οι έμποροι θα καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους και θα απαιτήσουν την επιστροφή μέρους των Τελών Κυκλοφορίας».