Ο βαθμός εμπιστοσύνης είναι το πλέον καθοριστικό κριτήριο βάσει του οποίου οι Έλληνες επιλέγουν όχι μόνο την κύρια τράπεζα αλλά και την κάρτα τους, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας «MasterCard Barometer» που πραγματοποιήθηκε από τη MasterCard και την FOCUS BARI από το Μάρτιο έως και τον Ιούνιο του 2011. Παράλληλα και ιδιαιτέρως για τους κατοίκους της περιφέρειας, το εύρος του δικτύου και τα διαθέσιμα σημεία αποδοχής θεωρούνται επίσης σημαντικοί παράγοντες επιλογής.

Όπως κατέδειξε η έρευνα, το μεγάλο δίκτυο, είναι ο κυριότερος παράγοντας επιλογής της κύριας τράπεζας από τους Έλληνες καταναλωτές σε ποσοστό 26% και ακολουθείται από την εμπιστοσύνη που νιώθουν προς αυτές σε ποσοστό 27% αντίστοιχα. Ακολουθούν παράγοντες όπως η μισθοδοσία και η παρουσία τους, όσες βρίσκονται κοντά στην μόνιμη κατοικία τους.

Η έρευνα δείχνει πως οι ηλικιακές ομάδες διαμορφώνουν διαφορετικά κριτήρια επιλογής τραπεζικού οργανισμού. Έτσι, ενώ οι μικρότερες ηλικίες (18-24) διαλέγουν την ίδια τράπεζα με τους γονείς τους (35%) – πιθανότατα για λόγους ασφάλειας ή από έλλειψη εξοικείωσης σε σχέση με την οικονομική διαχείριση – η αμέσως επόμενη ηλικιακή κατηγορία (25-34) προτιμά τράπεζες με καλές υπηρεσίες e-banking (10%). Τα άτομα, τέλος, που ανήκουν στην πιο ώριμη και με περισσότερες ίσως υποχρεώσεις ηλικιακή ομάδα (35-44 ) δείχνουν μια ροπή προς τις τράπεζες εκείνες που δεν απέχουν πολύ από το σπίτι τους (17%).

Ενδιαφέροντα στοιχεία επίσης, αποτελούν οι διαφορετικές προτεραιότητες που έχουν οι κάτοικοι ανά περιοχή. Στη Θεσσαλονίκη, πρωταρχικής σημασίας φαίνονται να είναι η απόσταση του εκάστοτε καταστήματος από την οικία των πελατών (24%) καθώς και το πόσο κοντά είναι στο χώρο εργασίας τους (19%). Στην ευρύτερη περιφέρεια, μεγαλύτερη αξία αποδίδεται στο μέγεθος του δικτύου της τράπεζας (32%) αλλά και στο πόσο εύκολη είναι η διαδικασία της μισθοδοσίας (21%).

Η επιλογή της κύριας κάρτας συναλλαγών, σύμφωνα με την έρευνα, είτε αυτή είναι πιστωτική, είτε χρεωστική ή προπληρωμένη, μοιάζει να είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κύρια τράπεζα που έχουν επιλέξει οι καταναλωτές καθώς και με τη σχέση συνεργασίας που έχουν αναπτύξει μαζί της. Παρατηρείται έτσι ένα σημαντικό ποσοστό συμμετεχόντων οι οποίοι όχι μόνο διαλέγουν την κάρτα συναλλαγών τους βάσει του συγκεκριμένου κριτηρίου (32%) αλλά θεωρούν ότι αποτελεί και τον πλέον καθοριστικό παράγοντα (29%). Δεύτερο πιο σημαντικό κριτήριο επιλογής κάρτας εμφανίζεται να είναι το εύρος του δικτύου/ σημεία αποδοχής με ποσοστό 20%, ενώ ακολουθούν τα χαρακτηριστικά αλλά και οι χρεώσεις των σχετικών προϊόντων με ποσοστό 13%. Για τους κατοίκους της Αθήνας η κύρια τράπεζα διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή της κάρτας (38%), στην περιφέρεια οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για το μέγεθος του δικτύου και τον αριθμό των διαθέσιμων υποκαταστημάτων (28%).

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι καταναλωτές δεν φαίνεται να επηρεάζονται τόσο από τις επιπλέον πρόσφορες/προνόμια, με ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 53% να μην έχει ξεχωρίσει κάποια συγκεκριμένα προνόμια ή προσφορές που θα μπορούσαν πιθανότατα να επηρεάσουν την επιλογή της κάρτας τους. Ωστόσο, οι εκπτώσεις σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης φαίνεται να κερδίζουν έδαφος ιδιαίτερα στις ηλικίες 25-34 ενώ οι εκπτώσεις σε σημεία πώλησης βενζίνης προτιμώνται περισσότερο από το ανδρικό κοινό. Τέλος οι εκπτώσεις σε super-markets αποκτούν ιδιαίτερη σημασία για τους κατοίκους της ευρύτερης Ελληνικής επικράτειας. (15% σε σχέση με 11% του συνόλου).