Στη νεκρανάσταση εμβληματικών projects προχωρούν ισχυροί παίκτες του ελληνικού τουρισμού. Ο λόγος για 2 εν υπνώσει assets που πρόκειται να αναδείξουν το ποιοτικό προφίλ της χώρα.
Το πρώτο αφορά στον εκσυγχρονισμό του γηπέδου γκολφ στην Αφάντου της Ρόδου, επένδυση του Ομίλου Μήτση που αποτελεί το πρώτο βήμα για ένα ευρύτερο σχέδιο ύψους 360 εκατ. ευρώ (έλαβε λίαν προσφάτως την έγκριση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου) και το δεύτερο την ενεργοποίηση του ιστορικού Ξενία Ουρανούπολης από τη Domes Resorts του Γιώργου Σπανού στη Χαλκιδική.
Όπως σημειώθηκε παραπάνω, στη Ρόδο, η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ενέκρινε το σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό και τη συνέχιση λειτουργίας του γηπέδου γκολφ 18 οπών στην Αφάντου, ιδιοκτησίας του Ομίλου Μήτση.


Το έργο, που αφορά έκταση 501 στρεμμάτων, περιλαμβάνει ήπιες παρεμβάσεις, όπως η τοποθέτηση ενός μεταλλικού στεγάστρου 300 τετραγωνικών μέτρων, χωρίς σημαντικές νέες κατασκευές. Το γήπεδο, που λειτουργεί για περισσότερα από 20 χρόνια, θα διατηρήσει τις υφιστάμενες υποδομές του, αξιοποιώντας τον υπάρχοντα οδικό κόμβο και χωρίς να απαιτείται συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων.
Η έγκριση αυτή ανοίγει τον δρόμο για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου των 360 εκατ. ευρώ του Ομίλου Μήτση στο ΕΣΧΑΔΑ Βορείου Αφάντου. Ο σχεδιασμός αφορά την αξιοποίηση της έκτασης που είχε αποκτηθεί από τον Ελληνοαμερικανό επιχειρηματία Μερκούριο Αγγελιάδη, και προβλέπει τουριστικές κινήσεις που θα αλλάξουν την εικόνα της περιοχής και θα αναβαθμίσουν το συνολικό τουριστικό προϊόν της Ρόδου.
Ο Όμιλος Μήτση διαθέτει σημαντική παρουσία στον ελληνικό τουρισμό, με 24 ξενοδοχειακές μονάδες και 13 κέντρα σπα και θαλασσοθεραπείας σε κορυφαίους προορισμούς, όπως η Αθήνα, ο Πειραιάς, τα Καμένα Βούρλα, η Κέρκυρα, η Κρήτη, η Κως, η Σαντορίνη, η Ρόδος και η Χαλκιδική. Το νέο επενδυτικό του άνοιγμα στην Αφάντου συνδέεται άμεσα με τον στρατηγικό στόχο για ενίσχυση της βιωσιμότητας, της ποιότητας και της διαφοροποίησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Και στις δύο περιπτώσεις, κοινός παρονομαστής είναι η εστίαση σε υποδομές υψηλού επιπέδου και η σύνδεση του τουρισμού με το πολιτιστικό και φυσικό κεφάλαιο των περιοχών. Οι επενδύσεις αυτές δεν δημιουργούν μόνο νέες θέσεις εργασίας, αλλά και σταθερές προοπτικές για τις τοπικές οικονομίες, εδραιώνοντας την εικόνα της Ελλάδας ως προορισμού πολυτελείας και αυθεντικής εμπειρίας. Σε μια περίοδο κατά την οποία ο ανταγωνισμός στην παγκόσμια τουριστική αγορά εντείνεται, η υλοποίηση τέτοιων έργων αποδεικνύεται ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της θέσης της χώρας στο διεθνές στερέωμα.
Οικογένεια Σπανού
Η Domes Resorts, εταιρεία που συνδέεται με την οικογένεια Σπανού, πλειοδότησε πρόσφατα στον διαγωνισμό της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου για την αξιοποίηση του εμβληματικού Ξενία Ουρανούπολης. Η προσφορά της, ύψους 826.875 ευρώ ετησίως, ήταν η υψηλότερη μεταξύ επτά επενδυτικών σχημάτων. Το ακίνητο, έργο του αρχιτέκτονα Περικλή Σακελλάριου και τμήμα του ιστορικού προγράμματος Ξενία, χτίστηκε το 1959 και συνιστά δείγμα της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής και της μεταπολεμικής τουριστικής ανάπτυξης της χώρας. Η Domes σκοπεύει να το μετατρέψει σε ένα σύγχρονο παραθαλάσσιο resort, υψηλής αισθητικής και υπηρεσιών, αξιοποιώντας πλήρως την τοποθεσία του στην πύλη του Αγίου Όρους.


Η επένδυση αυτή δεν είναι η μόνη που σχεδιάζει η εταιρεία. Η Domes Resorts αναπτύσσει δυναμικά την παρουσία της στην ελληνική αγορά, με ένα νέο boutique ξενοδοχείο 40 δωματίων στο κέντρο της Αθήνας, κοντά στη Μητρόπολη. Το ακίνητο, που παλαιότερα στέγαζε τα γραφεία της Ελληνικής Εριουργίας, έχει μισθωθεί από την εταιρεία και πρόκειται να ανακατασκευαστεί. Στην ίδια περιοχή λειτουργεί ήδη το εστιατόριο “Makris”, που αποτελεί μέρος του brand της Domes και έχει διακριθεί από τον οδηγό Michelin.
Η εταιρεία επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της μέσα από τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες καταλυμάτων: τα Domes Originals, με premium παραθαλάσσια resorts, τα Domes Noruz που απευθύνονται σε ενήλικες, τα Domes Aulus, με all inclusive υπηρεσίες, και τα Domes Reserves, που αποτελούν μικρές, exclusive μονάδες. Η διεθνής παρουσία της ενισχύεται και από μονάδες στο εξωτερικό, όπως το Domes Lake Algarve στην Πορτογαλία. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται επίσης το Domes of Elounda, το Domes White Coast Milos και το Domes Noruz Mykonos.
Συνεργάζεται τέλος στο κομμάτι του branding με ισχυρούς παγκόσμιους παίκτες, όπως η Marriott, η Hilton και η Grivalia, ενώ μέσω του concept “91 Athens Riviera” εισάγει στην ελληνική αγορά την εμπειρία του Glamping σε συνδυασμό με τη λειτουργία ενός private members club.