Χάρη σε ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα, που θα εξασφαλίζει προτεραιότητα στους περίπου 80 φωτεινούς σηματοδότες του, το τραμ αποκτά νέο κύρος, αξιοπιστία και ταχύτητα.

Με την ευκαιρία της παρουσίασης του νέο συστήματος με το όνομα «Πράσινο Κύμα», ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας δήλωσε τα εξής: «Χάρη στο πράσινο κύμα που παρέχεται στους 80 σηματοδότες η εμπορική ταχύτητα αυξάνεται και επομένως ο χρόνος διαδρομής μειώνεται κατά 20%. Για παράδειγμα η διαδρομή Σύνταγμα – Βούλα θα γίνεται σε 48′ αντί για 60′, και η διαδρομή Σύνταγμα – ΣΕΦ σε 45′ αντί για 55′ που γίνεται σήμερα».

Όπως είπε ο κ. Βούγιας, από τις 30 Οκτωβρίου, το τραμ θα έχει προτεραιότητα στο σύνολο των σηματοδοτούμενων κόμβων, ενώ εντός του Νοεμβρίου θα ολοκληρωθούν οι τελικές διορθωτικές ρυθμίσεις και θα συσταθεί ειδική ομάδα ελέγχου.

Χάρη στο «πράσινο κύμα» θα μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι των διαδρομών, γεγονός που σημαίνει ότι αυξάνεται η ταχύτητα και το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς γίνεται πιο ελκυστικό και ανταγωνιστικό.

Για παράδειγμα, η διαδρομή Σύνταγμα – Βούλα θα γίνεται σε 48′ αντί για 60′, και η διαδρομή Σύνταγμα – ΣΕΦ σε 45′ αντί για 55′ που γίνεται σήμερα.

Αξίζουν να σημειωθούν τα εξής:

– Στο Φλοίσβο παρέχεται η δυνατότητα στους επιβάτες του τραμ να «δανειστούν» ποδήλατα και να τα επιστρέψουν ύστερα από δύο ώρες

– Στην τερματική στάση «Σύνταγμα» λειτουργεί info-kiosk, όπου εξειδικευμένος υπάλληλος παρέχει πληροφορίες σχετικά με το τραμ και τη λειτουργία του, στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.

– Από την 1η Νοεμβρίου 2010 αναμένεται να ξεκινήσει η νέα υπηρεσία Συνοδών, οι οποίοι θα επιβιβάζονται στα οχήματα, θα παρέχουν πληροφορίες και βοήθεια στους επιβάτες και με την παρουσία τους θα συμβάλλουν στην καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης. Θα κάνουν έλεγχο εισιτηρίων και θα έχουν δικαίωμα καταγραφής προστίμων, όπως οι ελεγκτές εισιτηρίων.

Ο πρόεδρος της «Τραμ ΑΕ» Βασίλης Σπυράκος αναφέρθηκε σε σειρά δράσεων που θα ακολουθήσουν σύντομα για τη βελτίωση της μετακίνησης με τραμ, όπως η λειτουργία λωρίδας αποκλειστικής διέλευσης ΜΜΜ στην Αρδηττού (μήκους 800 μ. από τις 15 Ιανουαρίου).
Επιπλέον, αναμένονται επεκτάσεις του δικτύου προς Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα και προς Αργυρούπολη, σύνδεση του Πειραιά με το κέντρο και τα νότια προάστια, επέκταση 5,6 χλμ από το Νέο Φάληρο προς την Ακτή Ποσειδώνος (μονή γραμμή), που αναμένεται να αυξήσει την επιβατική κίνηση του τραμ κατά 25.000 επιβάτες την ημέρα και, τέλος, επέκταση από Πλατεία Συντάγματος στην Πλατεία Αιγύπτου (Π. Άρεως) – μήκος 2,7 χλμ.