Αξιοσημείωτες επιπτώσεις στο μέγεθος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη Θεσσαλονίκη, έχει η οικονομική ύφεση, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία έχουν καταγραφεί από το Δημοτικό Δίκτυο Σταθμών Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και παρουσιάστηκαν την Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012, σε συνέντευξη Τύπου, στην αίθουσα συσκέψεων του Δημαρχείου Θεσσαλονίκης.

Το 2010, σύμφωνα με τις μετρήσεις, παρατηρήθηκαν οι ιστορικά χαμηλότερες τιμές ρύπων που έχουν καταγραφεί στην Θεσσαλονίκη, ενώ το 2011 παρουσιάστηκε μικρό ποσοστό αύξησης -περίπου στο 17 %, όσον αφορά τα αιωρούμενα σωματίδια που αποτελούν την κυριότερη εστία ρύπανσης για την πόλη- επισήμανε ο περιβαλλοντολόγος Μάξιμος Πετρακάκης, προϊστάμενος του τμήματος Περιβάλλοντος του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Στην ενίσχυση του Δημοτικού Δικτύου Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης με έναν επιπλέον σταθμό ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, καθώς επίσης και στις μετρήσεις της θαλάσσιας ρύπανσης στην περιοχή του Θερμαϊκού, που θα πραγματοποιεί σύντομα το σκάφος «Ποσειδών» αναφέρθηκε ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελεύθερων Χώρων Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Επισημαίνοντας τις συνέπειες της ύφεσης στο περιβάλλον της πόλης, σημείωσε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν καταγραφεί η οικονομική κρίση επηρέασε τις τιμές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε δύο φάσεις:

α) οι θετικές επιπτώσεις που προέκυψαν για το περιβάλλον λόγω της οικονομικής κρίσης ήταν: μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου κίνηση και βενζίνης λόγω μείωσης των μετακινήσεων, μείωση της κυκλοφορίας οχημάτων (βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών), μείωση κίνησης ΤΑΧΙ (μειωμένη επιβάρυνση στο κέντρο της πόλης), μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανση (ήπιος χειμώνας 2010), μείωση γενικά των μετακινήσεων (ανεργία, ψυχαγωγία, αγορά).

β) οι αρνητικές επιπτώσεις που εμφανίστηκαν το έτος 2011 ήταν: κακή συντήρηση των οχημάτων, αύξηση της τιμής πετρελαίου θέρμανσης και φυσικού αερίου που οδήγησε στην αύξηση κατανάλωσης ξύλων για θέρμανση, που δεν ενδείκνυνται ως καύσιμα σε πυκνοκατοικημένη πόλη, όπως η Θεσσαλονίκη, παράνομη υλοτόμηση, που πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις, πιθανή νοθεία καυσίμων, κυρίως από παλιά πετρελαιοκίνητα οχήματα που μπορούν και καίνε άνετα πετρέλαιο θέρμανσης, αντί για κίνησης, εκπέμποντας μεγάλες ποσότητες επικίνδυνων ρύπων.