Ο Ντάνι Μπόιλ, ο Βρετανός δημιουργός που καθόρισε το είδος του σύγχρονου ζόμπι με το «28 Days Later», επιστρέφει με ένα φιλμ-σταθμό: το «28 Years Later», την πιο φιλόδοξη προσθήκη της σειράς – και, ταυτόχρονα, τη μεγαλύτερη κινηματογραφική παραγωγή που έχει γυριστεί ποτέ μόνο με smartphone.
Η ταινία, με προϋπολογισμό 75 εκατομμύρια δολάρια, αποτελεί το πρώτο μέρος μιας νέας τριλογίας τρόμου και γυρίστηκε με iPhone 15 Pro Max, σε συνδυασμό με επαγγελματικά αξεσουάρ και ειδικές κατασκευές που επιτρέπουν την προσαρμογή DSLR φακών στο κινητό. Το αποτέλεσμα; Ένα hi-tech κινηματογραφικό πείραμα που συνδυάζει τον ρεαλισμό με την ταχύτητα – χωρίς να κάνει εκπτώσεις στην ποιότητα.
Στο πλευρό του Μπόιλ επέστρεψε και ο διευθυντής φωτογραφίας Άντονι Ντοντ Μάντλ, ο οποίος είχε συνεργαστεί μαζί του στο «Slumdog Millionaire» (που τους χάρισε Όσκαρ το 2009) αλλά και στο πρωτότυπο «28 Days Later». Η επιλογή του iPhone 15 Pro Max, όπως αποκάλυψε το Wired, συνδέεται με τη μακρόχρονη τεχνολογική «τρέλα» των δύο δημιουργών. Το 2002, το «28 Days Later» ήταν μία από τις πρώτες χολιγουντιανές ταινίες που γυρίστηκαν με ψηφιακή κάμερα — την τότε καινοτόμα Canon XL-1.
Παρά το γεγονός ότι η χρήση του iPhone κρατήθηκε μυστική κατά τη διάρκεια της παραγωγής (τα μέλη του συνεργείου είχαν υπογράψει συμφωνίες εμπιστευτικότητας), μια παπαρατσική φωτογραφία από τα γυρίσματα πρόδωσε το «μυστικό»: φαίνεται η πρωταγωνίστρια Τζόντι Κόμερ μπροστά από μια κάμερα που θυμίζει επαγγελματική, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα iPhone προσαρμοσμένο μέσα σε προστατευτικό κλωβό με φακούς Beast και εξαρτήματα βάθους πεδίου.
Ο ίδιος ο Μπόιλ εξήγησε ότι η χρήση iPhones πρόσφερε ευελιξία και αμεσότητα. Σε τοπία της Βόρειας Ουμβρίας, σχεδόν ανέγγιχτα από τον χρόνο, η ελαφρότητα του εξοπλισμού επέτρεψε στην ομάδα να κινηθεί γρήγορα, αποτυπώνοντας σκηνές που απαιτούσαν αυθεντικότητα και ένταση, χωρίς τις περιοριστικές απαιτήσεις των παραδοσιακών κάμερων.
Η ταινία αναμένεται στις αίθουσες τον Ιούνιο του 2025, με πρωταγωνιστές, εκτός από την Κόμερ, τον Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον και τον Ρέιφ Φάινς. Το σενάριο υπογράφει ο Άλεξ Γκάρλαντ, που επανενώνεται με τον Μπόιλ μετά το «28 Days Later», και έχει αναλάβει να γράψει ολόκληρη τη νέα τριλογία.
Η μεγάλη επιστροφή του Cillian Murphy παραμένει ανοιχτό ερώτημα. Ο ηθοποιός που ενσάρκωσε τον Τζιμ στην πρώτη ταινία –και πλέον έχει τιμηθεί με Όσκαρ για το «Oppenheimer»– έχει ήδη επιβεβαιωθεί για τουλάχιστον μία από τις τρεις νέες ταινίες. Αν και δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα η πλοκή, είναι σαφές ότι το «Rage virus» και η απειλή του απόλυτου χάους παραμένουν στο επίκεντρο.
Το «28 Years Later» δεν είναι απλώς μία επιστροφή σε έναν σκοτεινό, μετα-αποκαλυπτικό κόσμο. Είναι και μια τολμηρή δήλωση για το μέλλον του κινηματογράφου: ότι η τεχνολογία των smartphones μπορεί να σταθεί επάξια δίπλα στους γίγαντες της Arri και της RED – όταν βρίσκεται στα χέρια των κατάλληλων δημιουργών.