Το Kona της Hyundai είναι ένα από τα καλύτερα και πλέον δημοφιλή B-SUV της αγοράς. Με πολλές διαφορετικές εκδόσεις φροντίζει να καλύψει ευρύ φάσμα καταναλωτικού κοινού μιας κατηγορίας που τα τελευταία χρόνια ανεβαίνει ραγδαία.

Η συγκεκριμένη ενότητα έχει ασχοληθεί πολλές φορές με το επιτυχημένο Κορεάτικο μοντέλο, αλλά ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχαμε οδηγήσει μια τετρακίνητη έκδοση και μάλιστα με κινητήρα σχεδόν 200 ίππων (1.6Τ), αλλά και το στυλ που δίνει η έκδοση N Line. Αυτό είναι και το αντικείμενο των επόμενων παραγράφων, εν αναμονή της αναλυτικής δοκιμής του Kona N, της κορυφαίας (σε επίπεδο απόδοσης – επιδόσεων) έκδοσης του μοντέλου.

Εν συντομία

Η τετρακίνητη εκδοχή του Kona γίνεται αντιληπτή μόνο από την ένδειξη «4WD» που αναγράφεται στην 5η πόρτα, ή αν σκύψεις στο πίσω μέρος, ώστε να δεις την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στηριγμένη σε υποπλαίσιο (αντί του ημιάκαμπτου άξονα των δικίνητων εκδόσεων).

Η έκδοση N Line με καταγωγή από τα αγωνιστικά δρώμενα της μάρκας, εμπρός ξεχωρίζει από το καπό και τον προφυλακτήρα που συνδέεται αρμονικά με τα διακοσμητικά στα τόξα των θόλων των τροχών, βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Στην αποκλειστική μάσκα το logo «N Line» φανερώνει τις προδιαγραφές της κατασκευής, ενώ οι τρεις -δήθεν- αεραγωγοί από πάνω και το σπόϊλερ με πτερύγια στα άκρα ενισχύει την αίσθηση σταθερότητας του αυτοκινήτου.

Στις πλευρές, διακοσμητικά στο χρώμα του αμαξώματος, λογότυπα «N Line» και νέου τύπου μαρσπιέ συμπληρώνονται από ζάντες αλουμινίου 18″ diamond cut, αποκλειστικές για την έκδοση αυτή. Το αγωνιστικό DNA δίνει το «παρών» και στο πίσω τμήμα, όπου κυριαρχεί ο μεγάλος, αεροδυναμικός διαχύτης στο κέντρο και οι σπορ, διπλές απολήξεις εξαγωγής.

Αντίστοιχα το εσωτερικό ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στις κόκκινες λεπτομέρειες και τα λογότυπα «N» στον λεβιέ στο τιμόνι και στα καθίσματα. Πλέον αυτών υπάρχει και ο πλούσιος εξοπλισμός, με έμφαση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και της ισομεγέθους οθόνης πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό. Επίσης, υπάρχει σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και ασύρματη σύνδεση κινητών (Android Auto & Apple CarPlay), όπως και το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών ασφάλειας, που ξεκινά από το e-Call και το σύστημα διατήρησης λωρίδας και φτάνει μέχρι αυτόματη πέδηση, έλεγχο απόσπασης οδηγού, αλλά και προειδοποίηση εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος.

Κατά τα λοιπά, η εργονομία και η ορατότητα δεν παρουσιάζουν προβλήματα, ενώ οι χώροι επαρκούν για 4 ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους, με τον χώρο αποσκευών (μειωμένο κατά 14 λίτρα λόγω συστήματος πίσω ανάρτησης) να 3πλασιάζεται όταν διπλωθούν οι πίσω πλάτες. Το πρόβλημα εδώ (πιο έντονο λόγω ύπαρξης τετρακίνησης) είναι το ότι, δεν υπάρχει ρεζέρβα αλλά το (στην πλειονότητα των περιπτώσεων αδύναμο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις) κιτ επισκευής ελαστικού.

Κινητήρας – Μετάδοση

Ψυχή του Κορεάτικου B-SUV ο βενζινοκινητήρας 1.598 κ.εκ. με απόδοση 198 ίππων. Πρόκειται για ένα σύγχρονο υποτετράγωνο κινητήρα με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και σύστημα CVVD (μεταβλητή ρύθμιση βαλβίδων. Με την μέγιστη ροπή (265 Nm) να αποδίδεται από χαμηλά (από 1.600 έως και 4.500 σαλ) ο κινητήρας αυτός σπρώχνει συνεχώς το βάρους 1.500 κιλών όχημα, δίνοντας του γρήγορες επιδόσεις τόσο από στάση (0-100 σε 8.1΄΄), όσο σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αλλά και σε τελική ταχύτητα (210 χλμ/ώρα). Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 3 οδηγικά προφίλ (eco, normal & sport) που ρυθμίζουν πολλές παραμέτρους, ενώ φυσικά διατίθεται και σύστημα stop/start. Πάντως, η κατανάλωση… τσιμπάει και η μέση τιμή σε όλη τη διάρκεια της με περισσή εγκράτεια δοκιμής μας ήταν 8,8 λίτρα ανά 100 χλμ.

Το έργο του κινητήρα μεταδίδεται μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων (7-DCT) με σωστά ρυθμισμένες αλλαγές (γίνονται και χειροκίνητα με paddles στο τιμόνι), οι οποίες γίνονται σχετικά αργά, ενώ και η σύμπλεξη του κιβωτίου μερικές φορές (στην εκκίνηση, ή από 1η σε 2η ταχύτητα) γίνεται απότομα με αναπηδήσεις.

Η μετάδοση της ροπής σε όλους τους τροχούς γίνεται μέσω του συστήματος αυτόματης τετρακίνησης H-TRAC με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό. Στα προφίλ οδήγησης Comfort και Eco, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής στέλνεται στους εμπρός τροχούς, ενώ στο Sport η κατανομή εμπρός-πίσω μπορεί να φτάσει το 50-50% . Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα κλειδώματος 50/50 σε μικρές ταχύτητες με μπουτόν δίπλα στον επιλογέα ταχυτήτων, που δίνει δυνατότητες κίνησης σε χωμάτινες διαδρομές αλλά με προσοχή, καθώς και το ύψος από το έδαφος των 17εκ. και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, δεν βολεύουν.

Από την θέση του οδηγού

Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω, έχει βελτιώσει την ελκτική πρόσφυση και την συμπεριφορά στις στροφές, αλλά η σφιχτή ρύθμιση και ο – στα όρια του ενοχλητικού – θόρυβος κύλισης, δεν θα ευχαριστήσουν τον μέσο χρήστη που επέλεξε την συγκεκριμένη έκδοση με την σκέψη ότι θα «πηγαίνει ξεκούραστα φορτωμένο». Το Kona της δοκιμής μας είναι ένα γρήγορο όχημα που συμπεριφέρεται περισσότερο σαν οικογενειακό σεντάν παρά σαν SUV,

Το πλαίσιο διαχειρίζεται εύκολα τους 200 ίππους, όπως επίσης και τα φρένα (μεγαλύτεροι εμπρός δίσκοι), ενώ το όχι ιδανικό σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης (με νέα χαρτογράφηση) είναι ευθύβολο αλλά θέλει συνήθεια. Το τετρακίνητο SUV μαζεύει εύκολα χιλιόμετρα και στρίβει γρήγορα (με ελάχιστες κλίσεις του αμαξώματος) με την τροχιά να ανοίγει αλαφρά αλλά ομοιόμορφα στην πίεση και τα ηλεκτρονικά συστήματα πρόσφυσης να επεμβαίνουν σπάνια. Αν πάλι η κατάσταση ξεφύγει από τα όρια, τότε επεμβαίνει το σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης Στροφής (Advanced Traction Cornering Control) που συνεργάζεται με την τετρακίνηση και το ESP.

Δια ταύτα

Το τετρακίνητο Kona N Line, προσφέρει όλα όσο χρειάζονται για αυτούς που θέλουν ένα όχημα για κάθε χρήση. Στυλ, ποιότητα, δύναμη, οδική συμπεριφορά, τετρακίνηση και αποδεκτούς χώρους ακόμα και για τετραμελείς οικογένειες. Πρόκειται για ένα γρήγορο, πλήρως εξοπλισμένο μοντέλο που τα καταφέρνει αξιοπρεπέστατα εντός και εκτός πόλης, σε αυτοκινητόδρομους και ορεινούς δρόμους, όπως επίσης και σε ολισθηρές συνθήκες.

Στον αντίποδα είναι η τιμή των 29.790 ευρώ, που είναι μεν τσουχτερή (η τετρακίνηση μόνο κοστίζει +2.500 ευρώ), αλλά τα έχεις όλα, συν 5ετή εγγύηση & οδική βοήθεια χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.

Υπέρ

  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Επιδόσεις
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ακαμψία πλαισίου
  • Φρένα
  • Εγγύηση

Κατά

  • Κατανάλωση
  • Θόρυβος κύλισης
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, B-SUV, επιβατικό
  • Διαστάσεις: 4.205 Χ 1.800 Χ 1.565 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.600 χλστ
  • Απόσταση από το έδαφος: 170 χλστ
  • Γωνίες προσέγγισης/ράμπας/φυγής: 17/16/29 μοίρες
  • Βάρος: 1.504 κιλά
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ
  • Χώρος αποσκευών: 361 / 1.156λτ
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, τούρμπο, 1.598 κ.εκ.
  • Ισχύς: 198 ίπποι / 6.000 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 265 / 1.600 – 4.500
  • Μετάδοση: Στους 4 τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (7-DCT), 7 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα τύπου McPherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων
  • Τροχοί: 235/45/18
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 10,6 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 8,1΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 210 χλμ/ώρα
  • Μέση κατανάλωση (δοκιμής): 8,8λτ/100χλμ
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 160,0 -167,0 γρ/χλμ
  • Τιμή: 29.790 ευρώ (με 5ετή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων & οδική βοήθεια)