Το R5 Turbo 3E, είναι ένα πρωτότυπο που πήρε το όνομά του από το «3» γιατί ακολουθεί το Turbo 2 και το «E» γιατί είναι ηλεκτρικό. Είναι σχεδιασμένο για κορυφαίες επιδόσεις στην πίστα, καθώς πρόκειται για ένα καθαρόαιμο «drifter», πλήρως ηλεκτρικό και με κίνηση στους πίσω τροχούς. Όπως και ο εμβληματικός προκάτοχός του, είναι αυστηρά διθέσιο. Το πίσω μέρος φιλοξενεί το κινητήριο σύνολο που αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν για κάθε τροχό, με τις μπαταρίες στη μέση, κάτω από το πάτωμα.

Το R5 Turbo 3E διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο, με επίπεδη βάση και rollbar εγκεκριμένο από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτων (FIA). Ο κινητήρας έχει συνολική ισχύ 380 ίππων και 700 Nm άμεσα διαθέσιμης ροπής. Παράλληλα, επιταχύνει από 0-100χλμ. σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα (3,9 δευτερόλεπτα σε πρόγραμμα Drift) και επιτυγχάνει τελική ταχύτητα της τάξης των 200χλμ./ώρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 42kWh, ενώ η γωνία του τιμονιού ξεπερνά τις 50 μοίρες, ώστε να είναι πιο εύκολο να αποφύγεις τα εμπόδια στην περίπτωση ενός τεχνικού drifting.

Για να διευκολυνθεί η καταγραφή των επιδόσεων, το ηλεκτρικό πρωτότυπο διαθέτει 10 βραχίονες στήριξης για κάμερες εσωτερικά και εξωτερικά –στις θέσεις των φώτων και τις βάσεις των εξωτερικών καθρεφτών, οι οποίες είναι ιδανικές για την καλύτερη λήψη της πορείας «με το πλάι».

Extreme σχεδίαση

Σχεδιαστικά είναι ένα έργο τέχνης με extreme γραμμές, εμπνευσμένο από τον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, με παραπομπές στο Renault 5 και το 5 Turbo, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Το καπό, οι πόρτες και το cockpit έχουν το ίδιο σχήμα με τους αυτά του προκατόχου του, αλλά το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα. Οι χαρακτηριστικές εισαγωγές αέρα του Turbo 2 στα πίσω φτερά εδώ έχουν αποτυπωθεί με ένα νέο, ξεχωριστό τρόπο. Το νέο αμάξωμα έχει πλάτος 2,02 μέτρα (25 εκατοστά φαρδύτερο από τον πρόγονό του), μήκος 4 μέτρα και ύψος 1,32 μέτρα. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η τεράστια πίσω αεροτομή, που φροντίζει να κρατά το αυτοκίνητο «βιδωμένο» στο έδαφος, ακόμα και στις πιο έντονες πλαγιολισθήσεις.

Οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα φροντίζουν για την ψύξη των ηλεκτροκινητήρων και αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Τα τρία κάθετα τμήματα θυμίζουν τον προφυλακτήρα του 5 Turbo 2. Τα τετράγωνα φώτα ομίχλης μοιάζουν να μας γυρνούν «πίσω το χρόνο», αλλά τώρα υπάρχουν τέσσερα και το καθένα περιέχει 16 LED.

Μπροστά και πίσω ξεχωρίζουν οι ροζ, μπλε και κίτρινες λωρίδες LED, οι οποίες αναβοσβήνουν όταν το αυτοκίνητο πλαγιολισθαίνει, προσθέτοντας ατμόσφαιρα βιντεοπαιχνιδιών της δεκαετίας του 1980 και του 1990. Τα ρετρό βιντεοπαιχνίδια έδωσαν επίσης την έμπνευση για τα αυτοκόλλητα παραλλαγής που κοσμούν το αμάξωμα. Τέλος, τα παράθυρα από πλεξιγκλάς είναι σε ροζ απόχρωση και ένα αυτοκόλλητο που γράφει “La vie en rose” στο πίσω αριστερό παράθυρο, προσθέτει μία γλυκιά πινελιά στη συνολική εμφάνιση.

Οι ιστορικές παραπομπές στη σχεδίαση του R5 Turbo 3E κάθε άλλο παρά νοσταλγικές είναι. Για παράδειγμα, ο αεραγωγός στο καπό φιλοξενεί το άνοιγμα για την υποδοχή φόρτισης της μπαταρίας. Και τα διαφανή μέρη του αμαξώματος (ειδικά αυτά πάνω από τα πίσω φώτα) επιτρέπουν στον παρατηρητή να θαυμάσει τον ηλεκτροκινητήρα του μοντέλου.

Εσωτερικό

Στο εσωτερικό του R5 Turbo 3E, κυριαρχεί το πνεύμα της εποχής, με συνδυασμό στοιχείων από τους αγώνες αυτοκινήτου, τα video games και την εικόνα των εμβληματικών Renault 5 και 5 Turbo 2του παρελθόντος.

Τα αγωνιστικά μπάκετ καθίσματα από ανθρακονήματα, οι ζώνες ασφαλείας και το τιμόνι είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας με την εταιρεία Sabelt. Ο επιβλητικός κάθετος μοχλός του χειρόφρενου (ένα χαρακτηριστικό των αυτοκινήτων που προορίζονται για drift) βρίσκεται στη μέση της κεντρικής κονσόλας που είναι βαμμένη σε έντονη «pop» κίτρινη απόχρωση. Το ίδιο κίτρινο συνδυάζεται με το ροζ, για να προσθέσει λάμψη στο γκρι και μαύρο ταρτάν (μία ακόμα παραπομπήστις επενδύσεις των μοντέλων της δεκαετίας του 1980) στα καθίσματα και στο ταμπλό. Υπάρχει επίσης ένα λογότυπο (το οποίο φωτίζεται) στο κέντρο του τιμονιού. Όλες αυτές οι πολύχρωμες πινελιές έρχονται σε αντίθεση με την επένδυση του πατώματος από μαύρο φελλό, ενώ το επάνω μέρος του ταμπλό και τα πάνελ των θυρών καλύπτονται με Alcantara.

Τα 10 αναλογικά όργανα έχουν αντικατασταθεί από 10 ψηφιακές οθόνες. Λειτουργούν σαν widgets, μοιάζουν πολύ με τα Pixel Art2 και Glitch Art3 και δείχνουν να έχουν ξεπηδήσει από το ρετρό σχεδιασμό των βιντεοπαιχνιδιών. Για παράδειγμα, για να ξεκινήσει το αυτοκίνητο, πρέπει να πατηθεί το κουμπί “Free play” στην κεντρική κονσόλα. Στο ίδιο πνεύμα, οι διάφορες επιλογές οδήγησης έχουν μετονομαστεί σε “Turbo” (για drifting), “Track invader” (για παιχνίδι), “Donut” (για τα θεαματικά donuts 360°) και ούτω καθεξής..

Η τελευταία πινελιά στο R5 Turbo 3E είναι ένα …αρκουδάκι που ονομάζεται Drifty και τοποθετήθηκε για να χαλαρώσει και να ηρεμήσει τους επιβάτες που τρομάζουν από το εξαιρετικά μυώδες αμάξωμα του μοντέλου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Μήκος: 4.006μ. με την πίσω «φτερούγα»

Πλάτος: 2.02μ.

Ύψος: 1.32μ.

Μεταξόνιο: 2.54μ.

Εμπρός πρόβολος: 625χλστ.

Πίσω πρόβολος: 740χλστ.

Σασί: σωληνωτό (+ επίπεδη βάση + rollbar εγκεκριμένο από τη FIA) Βάρος: 980 kg (+ 520 kg των μπαταριών)

Εμπρός ελαστικά: 225 x 35 R19

Πίσω ελαστικά: 325 x 25 R20

Κίνηση: Αμιγώς ηλεκτροκίνητο: 380 ίπποι

Ροπή: 700 Nm

Μπαταρία: 42 kWh ιόντων λιθίου

Πλήρης φόρτιση: 2 ώρες με φορτιστή 380V/32A

Ανώτατη ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα: 3.5΄΄ (3.9΄΄ στο πρόγραμμα Drift)